گفت‌وگو با مهدی اعتمادی، مدیر مارکتینگ اکالا: نیمی از بازار آنلاین FMCG در اختیار ماست

مهدی اعتمادی، مدیر مارکتینگ اکالا در این پادکست در مورد دلیل تاسیس فروشگاه اینترنتی محصولات تندمصرف «اکالا» توسط گروه صنعتی گلرنگ در کنار فروشگاه‌های افق کوروش صحبت می‌کند و به آمارهایی همچون میزان فروش روزانه این فروشگاه اینترنتی، جایگاه آن در برابر رقبا و اندازه کل بازار FMCG آنلاین و آفلاین در ایران اشاره می‌کند.

اعتمادی معتقد است تنها یک درصد از مارکت FMCG در ایران آنلاین شده و نیمی از آن در اختیار اکالا است. به گفته او آنها در اکالا، مدل فروشگاه آنلاین Instacart و بازیگران مشابه‌ای در کشور ترکیه را دنبال می‌کنند و قصد دارند تا تبدیل به پلتفرمی شوند که تمامی فروشگاه‌های زنجیره‌ای محصولات تندمصرف، از طریق اکالا فروش اینترنتی داشته باشند.

مدیر مارکتینگ اکالا می‌گوید روزانه ۶۰ هزار فاکتور در اکالا صادر می‌شود و اندازه سبد خرید هر مشتری در حدود ۲۰۰ هزار تومان است. به گفته اعتمادی اندازه کل بازار FMCG در ایران سالانه در حدود ۵۰۰ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود که بین ۱۰ تا ۱۲ درصد آن که رقمی نزدیک به ۷۰ هزار میلیارد تومان می‌شود، سهم فروشگاه‌های زنجیره‌ای است. از این میزان ۴ تا ۵ درصد سهم فروشگاه‌های افق کوروش است که می‌شود حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]
link

مطالب مرتبط

فناپ

اسمایلینو گزارش «هوش مصنوعی زاینده برای مدیران عامل» را با حمایت فناپ منتشر کرد

اسمایلینو آموزش و ترویج علم را مأموریت اصلی مسئولیت اجتماعی خود قرار داده و در این راستا فعالیت‌های گسترده‌ای را انجام می‌دهد. ازجمله این فعالیت‌ها تدوین و تهیه گزارش “هوش…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم