چالش استارتاپ‌های فروش آنلاین سفر

شیوع ویروس کرونا سبب شده مشتریان استارتاپ‌های آنلاین سفر (OTA) در حجم وسیعی به این آژانس‌ها مراجعه کنند و استرداد وجه بلیت خریداری شده یا خدمات ویزای خود را از آنها طلب کنند.

 

اکنون این شرکت‌ها با چالشی جدی مواجه شده‌اند؛ چراکه بازگشت هزینه کنسلی بلیت‌ها در اختیار آژانس‌ها یا پلتفرم‌های آنلاین مسافرتی نیست و آن‌ها مبلغ بلیت را به شکل پیش‌پرداخت به شرکت‌های هواپیمایی یا نمایندگان چارترکننده آن‌ها می‌پردازند و در نتیجه مسئولیت برگرداندن هزینه کنسلی برعهده این ایرلاین‌ها و مجموعه‌های چارترکننده وابسته است.

 

در نتیجه در گام اول باید منتظر بازپرداخت مبالغ بلیت‌ها از ایرلاین‌ها و چارترکنندگان به آژانس‌های مسافرتی و در گام دوم از آژانس‌ها به مسافرانی که بلیت خودشان را استرداد کرده‌اند باشیم. فرایند زمان‌بری که گام اول آن هنوز شروع نشده و معلوم نیست چقدر طول بکشد.

 

پیش‌تر محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی طی ابلاغیه‌ای اعلام کرد که اگر مسافران از ترس ابتلا به ویروس کرونا، بلیت قطار یا هواپیما را لغو کنند، شرکت‌های ریلی و هواپیمایی حق دریافت خسارت کنسلی ندارند. او گفته بود اگرچه مردم به راحتی می‌توانند بلیت‌های خریداری شده را بدون پرداخت هزینه، کنسل کنند، اما کسی نباید از این موضوع نگرانی داشته باشد؛ به این معنا که اگر مسافران نمی‌خواهند بلیت خود را کنسل کند، می‌توانند آن را به بلیت اوپن تبدیل کرده و هر زمانی که بخواهند، با همان بلیت به سفر بروند.

link

مطالب مرتبط

سرآوا

سرآوا گزارش «نقشه راه هوش مصنوعی در سازمان‌ها» را منتشر کرد

شرکت سرآوا اعلام کرد در راستای ماموریت خود کوشش می‌کند تا با رصد کردن بازار شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر به‌صورت کلی و بازارهای شرکت‌های پورتفولیوی خود
شرکت سرآوا اعلام کرد در راستای ماموریت خود کوشش می‌کند تا با رصد کردن بازار شرکت‌های…
خبرها

مدیرعامل تاپین: به یک اکوسیستم لجستیکی نیاز داریم

مدیرعامل تاپین در آیین رونمایی از کتاب نوآوری در صنعت لجستیک ایران: باید یک اکوسیستم لجستیکی در کشور ایجاد شود! کتاب نوآوری در صنعت لجستیک ایران با حمایت مجموعه
مدیرعامل تاپین در آیین رونمایی از کتاب نوآوری در صنعت لجستیک ایران: باید یک اکوسیستم لجستیکی…
دیوار

استفاده دیوار از هوش‌‌مصنوعی برای شناسایی کلاهبرداران

تیم فنی دیوار برای تشخیص و رصد فعالیت افراد کلاهبردار مدل هوش مصنوعی ویژه خود را توسعه داده است. به گزارش روابط عمومی دیوار، این شرکت برای افزایش امنیت معامله‌های
تیم فنی دیوار برای تشخیص و رصد فعالیت افراد کلاهبردار مدل هوش مصنوعی ویژه خود را…
کافه بازار

مدیرعامل کافه بازار: دسترسی‌ پ‍ذیر کردن برنامه‌‌های موبایلی را نه یک گزینه، بلکه یک وظیفه ببینیم

مدیرعامل کافه بازار از توسعه‌دهنده‌های ایرانی خواسته دسترسی‌پذیرکردن برنامه‌‌های خود را نه یک گزینه، بلکه وظیفه ببینند. شهاب خدابخش در شبکه اجتماعی لینکدین
مدیرعامل کافه بازار از توسعه‌دهنده‌های ایرانی خواسته دسترسی‌پذیرکردن برنامه‌‌های خود را نه یک گزینه، بلکه وظیفه…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم