چالش استارتاپ‌های فروش آنلاین سفر

شیوع ویروس کرونا سبب شده مشتریان استارتاپ‌های آنلاین سفر (OTA) در حجم وسیعی به این آژانس‌ها مراجعه کنند و استرداد وجه بلیت خریداری شده یا خدمات ویزای خود را از آنها طلب کنند.

 

اکنون این شرکت‌ها با چالشی جدی مواجه شده‌اند؛ چراکه بازگشت هزینه کنسلی بلیت‌ها در اختیار آژانس‌ها یا پلتفرم‌های آنلاین مسافرتی نیست و آن‌ها مبلغ بلیت را به شکل پیش‌پرداخت به شرکت‌های هواپیمایی یا نمایندگان چارترکننده آن‌ها می‌پردازند و در نتیجه مسئولیت برگرداندن هزینه کنسلی برعهده این ایرلاین‌ها و مجموعه‌های چارترکننده وابسته است.

 

در نتیجه در گام اول باید منتظر بازپرداخت مبالغ بلیت‌ها از ایرلاین‌ها و چارترکنندگان به آژانس‌های مسافرتی و در گام دوم از آژانس‌ها به مسافرانی که بلیت خودشان را استرداد کرده‌اند باشیم. فرایند زمان‌بری که گام اول آن هنوز شروع نشده و معلوم نیست چقدر طول بکشد.

 

پیش‌تر محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی طی ابلاغیه‌ای اعلام کرد که اگر مسافران از ترس ابتلا به ویروس کرونا، بلیت قطار یا هواپیما را لغو کنند، شرکت‌های ریلی و هواپیمایی حق دریافت خسارت کنسلی ندارند. او گفته بود اگرچه مردم به راحتی می‌توانند بلیت‌های خریداری شده را بدون پرداخت هزینه، کنسل کنند، اما کسی نباید از این موضوع نگرانی داشته باشد؛ به این معنا که اگر مسافران نمی‌خواهند بلیت خود را کنسل کند، می‌توانند آن را به بلیت اوپن تبدیل کرده و هر زمانی که بخواهند، با همان بلیت به سفر بروند.

link

مطالب مرتبط

اسنپ

اسنپ رکورد خود را با بیش از ۵ میلیون سفر روزانه شکست

به گزارش روابط عمومی اسنپ، در ماه پایانی سال ۱۴۰۲، اسنپ رکورد ۵ میلیون و ۱۳۹ هزار و ۶۵ سفر روزانه در سرویس خودرو و باکس را زد. این رکورد در روز چهارشنبه، دوم اسفند،
به گزارش روابط عمومی اسنپ، در ماه پایانی سال ۱۴۰۲، اسنپ رکورد ۵ میلیون و ۱۳۹…
دیجی‌کالا

گنجه؛ راهکاری برای دریافت ارزان و بی‌دردسر سفارش‌ از دیجی‌کالا

شاید شما هم بعد از ثبت سفارش در فروشگاه‌های اینترنتی، برای دریافتش سردرگم شده باشید. ممکن است ساعت‌های تحویل سفارش با زمانی که در خانه یا محل کار هستید هماهنگ نباشد
شاید شما هم بعد از ثبت سفارش در فروشگاه‌های اینترنتی، برای دریافتش سردرگم شده باشید. ممکن…
فیلیمو

۱۵۰ ولاگ از ۲۴ استان کشور به جشنواره فیلیمومدرسه رسید

به گزارش روابط عمومی فیلیمو، تا امروز بیش از ۱۵۰ ولاگ از دانش‌آموزان پایه اول تا نهم از ۲۴ استان کشور برای دومین دوره «جشنواره ولاگ» فیلیمومدرسه ارسال شده است. میثم
به گزارش روابط عمومی فیلیمو، تا امروز بیش از ۱۵۰ ولاگ از دانش‌آموزان پایه اول تا…
دیجی‌کالا

چرا سفارش‌مان دیر می‌رسد؟

به گزارش روابط عمومی دیجی‌کالا؛ همه ذوق و شوق سفارش دادن یک کالا به زمانی است که کالا به دست‌مان می‌رسد. لحظات نزدیک به تحویل کالا و دریافت آن هیجان زیادی دارد اما
به گزارش روابط عمومی دیجی‌کالا؛ همه ذوق و شوق سفارش دادن یک کالا به زمانی است…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم