نشست خبری مزبار برگزار شد

نشست خبری استارتاپ مزباز صبح امروز در خانه کارمان برگزار شد.

 

استارتاپ مزبار از بهمن ۹۶ فعالیت خود را با مدل درآمدی بوت استرپ و براساس احساس نیاز شخصی آغاز کرده است. به گفته ایمان ضیایی، مدیرعامل و بنیان‌گذار مزبار، آن‌ها بتازگی توانسته‌اند مبلغ ۳ میلیارد تومان از سرمایه‌گذار فرشته و شخصی، جذب سرمایه کنند.

 

ضیایی در خصوص ایده مزبار گفت: «معمولا تهیه خوراکی و فینگرفود برای دورهمی‌های دوستانه مشکل ساز بوده و وقت زیادی را از شما می‌گیرد. با استفاده از سرویس مزبار، خیلی راحت می‌توان برنامه یک دورهمی صمیمی و شیک را تدارک دید.»

 

او ادامه داد: «ما سعی کردیم زمان آماده‌سازی و درست کردن فینگرفود را با ارائه یک منوی ۱۱۰۰ آیتمی به ۴ ساعت کاهش دهیم؛ این زمان حتی برای سرویس‌های بین‌المللی نیز ۲۴ ساعت است.»

 

سرویس مزبار هم‌اکنون در سراسر تهران و البرز خدمات ارائه می‌کند. به گفته ضیایی، صنعت پذیرایی حجم بازار یک میلیارد دلاری دارد؛ به عنوان مثال هزینه پذیرایی از هر فرد در تهران هفته‌ای ۳۰ هزار تومان است.

 

ایمان ضیایی در خصوص تغییر استراتژی کسب‌وکار خود گفت: «اتفاقات ارزی سال ۹۷ برای‌مان مشکل‌ساز شد. پس به تغییر سیستم فکر کردیم و سعی کردیم از الگوهای خارجی استفاده کرده و وارد بازار آجیل و خشکبار شدیم. این کار باعث شد روند رشد خوبی داشته باشیم اما شیوع و همه‌گیری کرونا خسارت زیادی به ما زد و یک افت ۸۵ درصدی فروش را تجربه کردیم.»

 

ضیایی گفت که قصد دارند تا آخر امسال جذب سرمایه مجددی داشته باشند.

 

مارکت پلیس مزبار

 

مدیرعامل مزبار خبر از راه‌اندازی مارکت پلیس اختصاصی صنعت پذیرایی توسط این استارتاپ داد و گفت: «از امروز تمام بازیگران صنعت پذیرایی می‌توانند در تهران و البرز برای خدمات و محصولات، و سراسر ایران در سطح محصولات از مزبار استفاده کرده و به مشتریان خدمات ارائه کنند.»

 

ضیایی افزود: «بازار صنعت آجیل در کل ایران هم اندازه بازار پذیرایی در تهران است. پس می‌توان از دانش لجستیک در این زمینه استفاده کرد و با شناخت صحیح از بازار و مشتریان و بودجه منطقی و هدفمند، به مشتریان مناسب دسترسی پیدا کرد.»

 

به گفته ضیایی، مزبار برنامه جذب سلر (فروشنده) داشته و افرادی که در حال فعالیت در صنعت پذیرایی مانند قنادی، شیرینی فروشی، نظافت، پذیرایی و … هستند می‌توانند در این پلتفرم ثبت‌نام کرده و خدمات ارائه کنند.

 

مدیرعامل مزبار با اشاره به این نکته که ۶۵ درصد حجم سفارشات این سرویس از چهارشنبه تا جمعه حاصل می‌شود، گفت: «حجم سفارش‌ها متنوع است؛ در روزهای آخر هفته و تعطیلات حجم بالای سفارش‌ها سمت ما می‌آید. همچنین یک بخش ۴۵۰ آیتمی داریم که باید تازه آماده شوند. از طرفی مشتریان ما بسیار به زمان رسیدن سفارش حساس هستند. مثلا در بازه ۴ تا ۸ پنجشنبه‌ها یک فشار به اندازه کل هفته سمت ما می‌آید. برای این کار ما تعدادی راننده ثابت داریم و اضافه سفارش‌ها از طریق رانندگان دیگر سازمان‌ها به دست مشتریان می‌رسد.»

 

به گفته ضیایی تیم مزبار ۲۷ نفر است و بسیاری از کارها به شکل برون‌سپاری مدیریت می‌شود. هم‌اکنون مزبار ماهانه بین ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ ثبت سفارش دارد.

 

استارتاپ مزبار سعی دارد تا در فضای آجیل و خشکبار، محصولات مختلف برندهای سراسر ایران را برای ارسال به مشتریان فراهم کند. همچنین سعی دارد تا فعالیت خود در این صنعت را برون مرزی کند.

link

مطالب مرتبط

تپسی

تپسی در اسفند ۱۴۰۲ رکورد درآمد ماهانه خود را شکست

گزارش عملکرد منتشر شده‌ی تپسی در کدال بیانگر این است که این شرکت در اسفند ماه ۱۴۰۲ بیش از ۱۰۹ میلیارد تومان درآمد داشته و رکورد درآمد ماهانه خود را شکسته است. درآمد
گزارش عملکرد منتشر شده‌ی تپسی در کدال بیانگر این است که این شرکت در اسفند ماه…
آپارات

قطع همکاری سینما کوروش با سینماتیکت

پردیس سینمایی کوروش که در مجتمع تجاری کوروش قرار دارد و خود را پرفروش‌ترین و بزرگترین پردیس سینمایی ایران معرفی کرده است، اعلام کرد فروش بلیت خود از طریق پلتفرم
پردیس سینمایی کوروش که در مجتمع تجاری کوروش قرار دارد و خود را پرفروش‌ترین و بزرگترین…
دیجی‌پیرمزارزها و فین‌تک

گزارش ۲۰۲۳ دیجی‌پی منتشر شد

دیجی‌پی چهارمین گزارش سالانه خود را منتشر کرد. داده‌های این گزارش مربوط به بازه‌ی دی ۱۴۰۱ تا دی ۱۴۰۲ (سال ۲۰۲۳ میلادی) است. دیجی‌پی در این گزارش اعلام کرده در سال
دیجی‌پی چهارمین گزارش سالانه خود را منتشر کرد. داده‌های این گزارش مربوط به بازه‌ی دی ۱۴۰۱…
خبرها

پادکست اخبار استارتاپی هفته؛ از برخورد با پلتفرم‌های سفر تا تغییر در هیات‌مدیره تپسی

پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته در ایران را دنبال می‌کند. در قسمت ۲۳۷ این پادکست، از
پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم