برای مشاهده نتایج کلید Enter را بزنید

گزارش دیجی‌کالا

گزارش سال ۹۸ دیجی‌کالا منتشر شد؛ رشد فروش و بیش از ۲ میلیون تنوع کالا

دیجی‌کالا بتازگی گزارش سالانه عملکرد خود مربوط به سال ۱۳۹۸ را منتشر کرد. ۲۰ آذر سال گذشته بود که دیجی‌کالا طی رویدادی گزارش عملکرد نیمه اول ۹۸ را رونمایی کرد. اکنون این گزارش آمار به روز شده از گزارش پیشین و اطلاعات جدیدی را به مخاطب ارایه می‌دهد.

 

نیمه انتهایی این گزارش اطلاعات مفیدی در اختیار برندها و کسب‌وکارهای ایرانی می‌گذارد که رفتار مصرف‌کننده ایرانی به چه صورت است و بیشتر چه برندهایی را جستجو می‌کنند و یا فروش بیشتری در دیجی‌کالا دارند.

 

بنا بر گزارش دیجی‌کالا خرده‌فروشی آنلاین در کشورهایی همچون آمریکا و چین ۱۱ و ۲۵ درصد است، اما این رقم در ایران با وجود بیش از ۳۱ هزار فروشگاه آنلاین که همگی به نوعی رقیب دیجی‌کالا نیز محسوب می‌شوند از ۲ درصد تجاوز نمی‌کند؛ این یعنی راه زیادی برای افزایش الکترونیکی شدن فروش کالا بر بستر اینترنت در کشورمان وجود دارد و فرصت‌های بیشتری موجود است.

 

در بخش دیگری از این گزارش آمده است شاخص NMV که در محاسبات مالی “خالص ارزش فروش” را نشان می‌دهد (البته پیش از کسر مالیات و سایر هزینه‌ها) طی ۸ سال گذشته ۱۱۲ درصد و از ۹۷ به ۹۸، ۱۵۶ درصد رشد کرده است. البته که دیجی‌کالا با ۳۱ مرکز توزیع و پردازش کالا در سراسر کشور و بیش از ۶ هزار نیرو هزینه‌های بسیار زیادی دارد، اما رشد NMV شاخص مهمی از رشد و توسعه بزرگترین فروشگاه آنلاین کشور است که احتمالا در سال جاری با توجه به شیوع بیماری کووید ۱۹ و افزایش فروش فروشگاه‌های آنلاین رشد چشمگیری را تجربه کرده است.

 

فایل PDF این گزارش ۱۱۶ صفحه‌ای را می‌توانید از اینجا دانلود کنید. در ادامه تصاویر برخی از مهمترین صفحات گزارش را مشاهده می‌کنید.