شرکت سفرهای علیبابا با افتتاح اولین دفتر خارج از پایتخت خود، بخشی از ترافیک پاسخگویی به تماس مشتریان خود را به گرگان انتقال داد و هم اکنون این مرکز با ۶۰ نفر پرسنل به صورت رسمی فعالیت میکند.
به کمک نوآوریهای جدید حوزه تکنولوژی ارتباطات و کسبوکارهای حوزه فناوری اطلاعات، محدودیتهای مکانی در اشتغالزایی در دنیا کاهش یافته است و سازمانهای بزرگ با انتقال مراکز پشتیبانی خود به دیگر شهرها و کشورها، اقدام به تمرکز زدایی و همکاری با متخصصان دیگر نقاط میکنند. در ایران نیز پیروی از این رویکرد، میتواند از تمرکز فرصتهای شغلی در پایتخت و به دنبال آن مهاجرت ناچارانه نیروهای متخصص از استانهای دیگر کشور به تهران، جلوگیری کند.
در همین راستا شرکت سفرهای علیبابا اقدام به راهاندازی مرکز تماس جدید خود در گرگان با هدف اشتغالزایی و بهرهمندی از توان نیروی کار متخصص و مستعد خارج از تهران گرفت. علیبابا معتقد است از این طریق، از مهارت و تخصص نیروهای بومی بهرهمند خواهد شد و نیروهای متخصص در شهر محل زندگی خود با فعالیت در زمینه کاری مطلوبشان به کسب درآمد از تخصص خود میپردازند.
علیاکبر سلطانلو، مدیر ارشد پشتیبانی سفرهای علیبابا درباره برنامههای آینده این مرکز میگوید: « هدف علیبابا کاهش عملیات انسانی در روندهای پشتیبانی و مشاوره سفر است اما با این حال تمامی برنامههای توسعهای این واحد برای ارائه خدمات و پیشیرد اهداف مشتریمدارانه علیبابا را در گرگان پیش خواهیم گرفت و امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۰ در این مرکز برای ۱۴۰ نفر از جوانان گرگانی اشتغالزایی داشته باشیم.»
لازم به ذکر است که، مرکز خدمات مشتریان علیبابا یکی از واحدهای اثرگذار در خلق تجربهای شایسته سفر برای مشتریان این شرکت است که در ماههای اخیر نیز توانسته، نقش موثری را در مدیریت بحران ناشی از ویروس کرونا بازی کند.
گفتنی است که همچنان بخش اصلی مرکز خدمات مشتریان علی بابا در تهران با حدود ۱۲۰ نفر پرسنل به صورت شبانهروزی درحال فعالیت و پشتیبانی از خدمات این برند صنعت گردشگری است.