گفت‌وگوی اختصاصی استارتاپ۳۶۰ با مدیرعامل ایرانسل؛ وارد حوزه ای‌کامرس می‌شویم

عصر امروز مرکز نوآوری دانشگاه شریف واقع در خیابان حبیب‌الله تهران میزبان رویداد نوآوردگاه یا همان استارتاپ ویکند ایرانسل بود. بتازگی شرکت ایرانسل مجموعه نوآوری را با هدف جذب، حمایت و سرمایه‌گذاری روی استارتاپ‌ها در مرکز نوآوری شریف با نام “ایرانسل لبز” راه‌اندازی کرده است. این مراسم از روز جمعه ۱۶ آبان آغاز شد و تیم‌های استارتاپی پذیرفته شده در این رویداد تا امروز این فرصت را داشتند طی یک فرصت سه روزه روی ایده‌های خود کار کنند و محصول خود را در برابر داوران ارایه دهند. هیات داوران متشکل از افرادی همچون بیژن عباسی آرند مدیرعامل ایرانسل و محمد خلج مدیرعامل اسنپ بود.

مرکز نوآوری ایرانسل در ایستگاه نوآوری شریف

پس از فراخوان اولیه این رویداد، ۵۰ طرح و ایده به مرکز نوآوری ایرانسل ارسال شده و پس از داوری اولیه، ۱۰ تیم استارتاپی به نوآوردگاه راه‌یافته‌اند. سه تیم در مراسم امروز فرصت برنده شدن توسط هیات داوران را دارند که به زودی اسامی آنها اعلام می‌شود. تیم‌های برنده در شتاب‌دهنده کهکشان مرکز نوآوری ایرانسل، تحت حمایت این مرکز قرار می‌گیرند. ایرانسل همچنین صندوق سرمایه‌گذاری در این زمینه دارد که از این تیم‌ها حمایت می‌کند.

دکتر بیژن عباسی آرند، مدیرعامل ایرانسل طی سخنرانی خود در این مراسم گفت ایرانسل اکنون بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران است. او به افزایش مصرف دیتای موبایل در کشور در دوران کرونا اشاره کرد و گفت در ۶ ماه ابتدایی امسال مصرف دیتای ایرانسل ۸۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

عباسی آرند گفت اسنپ ۸۵ درصد سهم بازار تاکسی‌های آنلاین را در اختیار دارد و این شرکت یکی از سرمایه‌گذاری‌های موفق این اپراتور بوده است. آرند گفت: اسنپ بیش از ۳ هزار شغل ایجاد کرده و امید‌واریم ده‌ها نمونه دیگر همچون اسنپ به کمک این مرکز شکل بگیرد. به گفته مدیرعامل ایرانسل سهم اقتصاد دیجیتال کشور از GDP شش تا ۶.۵ درصد است.

به گفته عباسی آرند مرکز نوآوری ایرانسل در حوزه آی سی تی و آی تی روی استارتاپ‌ها سرمایه‌گذاری می‌کند و تیم‌هایی که طرحی در جهت حل چالش‌ها و نیازهای این اپراتور داشته باشند در اولویت برای جذب قرار دارند.

ویدیوی زیر مصاحبه اختصاصی استارتاپ۳۶۰ با مدیرعامل ایرانسل است. بیژن عباسی آرند در این گفت‌وگو در مورد برنامه‌های سرمایه‌گذاری ایرانسل روی استارتاپ‌ها، مرکز نوآوری تازه تاسیس این شرکت، برنامه‌ریزی برای ورود به حوزه ای‌کامرس، آینده اسنپ و خروج ام‌تی‌ان از ایران صحبت می‌کند. ورود ایرانسل به حوزه ای‌کامرس می‌تواند نویدبخش شروع یک رقابت تازه در این حوزه باشد؛ حوزه‌ای که ایرانسل در آن شکست بامیلو را تجربه کرده و اکنون رقبایی همچون دیجی‌کالا و برخی بازیگران کوچک و بزرگ دیگر و همچنین کسب‌وکارهای فعال در شبکه‌های اجتماعی را در برابر خود دارد.

link

مطالب مرتبط

خبرها

کمپین محیطی متفاوت دکتردکتر؛ مروری بر اولین قدم‌های بلند یک برند فعال در حوزه سلامت

از جاده قدیم نرو! احتمالا شما هم بنرهای جدید دکتردکتر را که با روبان از آیینه بغل خودرویتان وصل شده را به‌تازگی دیده‌اید؛ پیامی از یکی برندهای فعال در صنعت پزشکی که
از جاده قدیم نرو! احتمالا شما هم بنرهای جدید دکتردکتر را که با روبان از آیینه…
دیجی‌کالا

دیجی‌کالا از امکان خرید چکی خبر داد

امکان خرید از طریق چک در دیجی‌کالا فراهم شد. کاربران دیجی‌کالا از سراسر ایران در این کمپین جدید، از طریق دیجی‌پی اعتبار کسب کرده و با استفاده از آن خرید می‌کنند.
امکان خرید از طریق چک در دیجی‌کالا فراهم شد. کاربران دیجی‌کالا از سراسر ایران در این…
ایرانسل

تندیس زرین ۶ ستاره روابط عمومی سرآمد به ایرانسل رسید

دهمین دوره «آیین تقدیر از سرآمدان روابط‌عمومی ایران»، نشان ویژه «مدیر ارشد تعالی‌گر ارتباطی» را به دکتر بیژن عباسی‌آرند مدیرعامل ایرانسل اعطا کرد. ایرانسل در این
دهمین دوره «آیین تقدیر از سرآمدان روابط‌عمومی ایران»، نشان ویژه «مدیر ارشد تعالی‌گر ارتباطی» را به…
تپسی

معطل کردن راننده‌ها توسط مسافر، پرتکرارترین شکایت ثبت‌شده در مرکز تماس تپسی

با انتشار یک گزارش آماری، تپسی از چگونگی تعامل مسافران و راننده‌ها ذیل خدمات تاکسی اینترنتی پرده برداشت. شرکت تپسی با انتشار گزارشی به نام «رفتار سفر کاربران در
با انتشار یک گزارش آماری، تپسی از چگونگی تعامل مسافران و راننده‌ها ذیل خدمات تاکسی اینترنتی…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم