برای مشاهده نتایج کلید Enter را بزنید

پلتفرم سکوی دیوار می‌گوید ۲ ساعته خودرو را می‌فروشد

برای کسی که فروش خودرو کسب و کار او نباشد، این کار، پیچیده و دردسرساز است. انگار به یک راهنما نیاز دارد تا خودرویش را کارشناسی کند، قیمت بدهد، دستش را توی دست مشتری بگذارد و معامله را منعقد کند. اگر جزو آدم‌های سنتی نباشید که حتما باید در بنگاه‌ها خودرو را بفروشید، راه‌های آنلاین و راحت‌تری وجود دارد که کار را آسان‌تر و زمان فروش را کوتاه‌تر می‌کند. مثلا چه راهی؟ شکل‌های جدید فروش خودرو در «سکو»، ترکیبی از همه مزایای فروش آنلاین و حضوری برای افراد است؛ چرا که افرادی که با پارکینگ‌های سکو سر و کار داشته‌اند می‌گویند این روش هم هزینه رفت و آمدشان را کمتر کرده، هم  با دردسر کمتری مشتری خوبی برایشان پیدا کرده‌ است. از طرف دیگر فروشنده‌ای که سریعا به پول نقد نیاز دارد هیچ راه دیگری به جز سکو نمی‌یابد که دو ساعته خودروی خود را به پول تبدیل کند. این همه سود و مزایا، به قیمت پایین‌ آمدن ارزش خودرو تمام نشده است. اتفاقا آنها اعتقاد دارند به خاطر برگزاری مزایده می‌توانند با قیمت بهتری خودروی خود را بفروشند. این مجموع مزایایی است که سه فروشنده خودرو متفاوت از تجربه کار با سکو روایت می‌کنند. هر کدام از آنها قبلا روش‌های متفاوتی را برای فروش خودرو امتحان کرده‌اند اما حالا مطمئنند که هیچ راهی سرراست‌تر از سکو و فروش فوری خودرو دیوار آنها را به مقصد نرسانده است. چطور؟ ادامه این گزارش را بخوانید تا با تجربه آنها آشنا شوید.

 

تجربه امن برای بانوان

 

یکی از فروشنده‌های خودرو که زنی میانسال و اهل تهران است می‌گوید این شکل از خرید و فروش برای او روش امن‌تری در مقایسه با بنگاه و بازار است. او فقط خودرویش را یک کارواش برده و با مدارک به دفتر سکو مراجعه کرده است. بعد هم دو ساعته خودرو را فروخته و تمام. این تمام وقتی است که از او گرفته شده است. بعد هم در یک محیط امن، در مرکز شهر تهران خودرویش را به پول تبدیل کرده است. او با سکو از سوی برادرش آشنا شده. آنها خانوادگی آشنایی زیادی با خودرو و قیمت‌گذاری‌های آن ندارند و همیشه احساس می‌کردند که به راهنمایی یک مهندس مکانیک برای فروش خودرو نیازمندند. این کاری است که سکو بدون درد سر برایشان انجام داده است.

 

مراحل سفارش فروش خودرو در سکو

 

برای ثبت سفارش فروش خودرو در سکو چه کار باید بکنیم؟ همین قدم اول دو راه وجود دارد که کار را به سکو بسپارید. یکی اینکه از سایت دیوار وارد شوید و روی گزینه فروش فوری کلیک کنید. راه دیگر این است که وارد سایت سکو شوید و فرم‌های لازم را پر کنید. بعد از آن چه اتفاقی می‌افتد؟ از سکو تماس می‌گیرند و چند سوال می‌پرسند. پس اطلاعات خودرویتان را درباره مدل، سال تولید و کیلومترشمار آن به روز کنید. وقتی فرم آن را پر می‌کنید در اطلاعات آن آمده که سکو چه خودروهایی را می‌فروشد و شامل چه خودروهایی نمی‌شود. مثلا اینکه در این سایت ماشین‌های داخلی مانند پراید، تیبا و ساینا فروخته نمی‌شود. سکو امور فروش خودروهایی مانند پژو ۲۰۶ و ۲۰۷ و اچ سی کراس را برعهده می‌گیرد ولی محدودیت کیلومتری برایشان دارد. بر اساس اطلاعات این سایت، فروش خودروی مدل‌های پایین‌تر از ۱۳۹۷ و بالاتر از ۴۰ هزار کیلومتر در سکو پوشش داده نمی‌شود.

 

پس باید مراحل فروش خودرو در سکو را به این شکل طبقه‌بندی کرد:

 

۱. ثبت فروش خودرو در دیوار یا پر کردن فرم فروش خودرو در سایت saku.ir

۲. تیک زدن گزینه فروش فوری

۳. پاسخ دادن به تماس کارشناسان سکو

۴. تمیز کردن خودرو و بردن آن به کارواش

۵. مراجعه به سکو

۶. کارشناسی تیم فنی

۷. قیمت‌گذاری خودرو

۸. دریافت پیشنهاد قیمت خرید نقدی از طرف سکو

۹. انجام روند اداری برای فروش در صورت تمایل

۱۰. دریافت نقدی مبلغ معامله

 

کارشناسان سکو فقط خودروهایی که در این فرم آمده را بررسی می‌کنند اما قبل از آن این شرط را گذاشته‌اند که باید حتما خودرو را به کارواش ببرید. سکو فعلا یک شعبه در سعادت آباد دارد که برای فروختن خودرو باید حتما مالک یا نماینده قانونی مالک در آنجا حضور داشته باشد. ماشین اول اینجا یک کارشناسی فنی می‌شود، آنها مدارک مالک را می‌بینند و کارشناسی که تمام شد، تیم قیمت‌گذاری کار خود را شروع و کمی بعد قیمت را اعلام می‌کنند. یکی از فروشندگان درباره ادامه کار این گونه توضیح می‌دهد: «بعد از این قیمت‌گذاری، با من صحبت کردند که اگر موافق باشم خودرویم را به مزایده بگذارند. این کار یک ساعت زمان می‌برد. زمانی که مزایده تمام می‌شود بیشترین قیمت تمام شده، به عنوان برنده مزایده انتخاب می‌شود.» کارشناسان خودروی سکو می‌گویند که قیمت برنده را به فروشنده اعلام می‌کنند و در صورت رضایت فروشنده برای فروش، سود مختصر سکو را برمی‌دارند و همان جا کار نقل و انتقال پول و فروش خودرو را انجام می‌دهند و کارهای اداری‌اش را به جریان می‌اندازند. با این حال اگر معامله انجام نشود، چه خواهد شد؟ هیچ. اگر فروشنده موافق نبود نیازی نیست که هیچ هزینه‌ای بپردازد. او خودرویش را برمی‌دارد و می رود؛ بدون اینکه نیاز باشد به فردی جواب پس بدهد.

 

دکتر یحیی تابش، استاد دانشگاه استنفورد
پادکست زوم قسمت بیست‌وسوم؛ گفت‌و‌گو با دکتر یحیی تابش، استاد دانشگاه استنفورد
پادکست زوم قسمت بیست‌ودوم؛ گفت‌و‌گو با امیرحسین فقیهی، مدیرعامل لحظه‌نگار
پادکست زوم قسمت بیست‌ویکم؛ گفت‌و‌گو با سینا مومنی، مدیرعامل یکتانت
پادکست زوم قسمت بیست‌ویکم؛ گفت‌و‌گو با سینا مومنی، مدیرعامل یکتانت
پادکست زوم قسمت بیستم؛ گفت‌و‌گو با علی الیاسی، مدیرعامل ابرآمد
پادکست زوم قسمت نوزدهم؛ گفت‌و‌گو با آرین اوهانیان، برند دیزاینر
پادکست زوم قسمت نوزدهم؛ گفت‌و‌گو با آرین اوهانیان، برند دیزاینر
پادکست زوم قسمت هجدهم؛ گفت‌و‌گو با محمدرضا آقایا، مدیرعامل شرکت باسلام
پادکست زوم سئو 24 رضا شیرازی
پادکست زوم قسمت هفدهم؛ گفت‌و‌گو با رضا شیرازی، مدیرعامل شرکت سئو۲۴
پادکست زوم قسمت شانزدهم؛ گفت‌و‌گو با حمیدرضا احمدی، مدیرعامل شرکت ایوند
پادکست زوم قسمت پانزدهم؛ گفت‌و‌گو با دکتر علیرضا توکلی کاشی، متخصص بازار سرمایه
پادکست زوم تخفیفان
پادکست زوم قسمت چهاردهم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل تخفیفان
پادکست زوم قسمت سیزدهم؛ گفت‌و‌گو با دکتر سعید باجلان، عضو هیات علمی و متخصص بازار سرمایه
پادکست زوم قسمت دوازدهم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل سهام‌یاب
پادکست زوم قسمت یازدهم؛ گفت‌و‌گو با مدیران ارشد اجرایی اسنپ‌تریپ
پادکست زوم قسمت دهم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل میاره
پادکست زوم قسمت نهم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل ابرآروان
پادکست زوم قسمت هشتم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل پینکت
پادکست زوم همکاران سیستم
پادکست زوم قسمت هفتم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل همکاران سیستم
اسنپ فود
پادکست زوم قسمت ششم؛ گفت‌و‌گو با رییس هیات مدیره اسنپ‌فود
پادکست زوم، قسمت پنجم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل تپسی