دکتر ملکی‌فر اعلام کرد: ۳۴ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری قطعی در دوشنبه‌های استارت‌آپی صندوق نوآوری

بیستمین رویداد آنلاین «دوشنبه‌های استارت‌آپی» با هدف جذب سرمایه در حوزه نانو صبح روز گذشته ۱۸ اسفند ماه با حضور ۶ استارت‌آپ این حوزه در صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، دکتر سیاوش ملکی‌فر، معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی در رویداد جذب سرمایه در حوزه فناوری نانو، بسیاری از سیاست‌های روز توسعه اکوسیستم فناوری کشور را برگرفته از برنامه‌های اجرا شده در ستاد ویژه توسعه فناوری نانو عنوان کرد و گفت: برنامه‌های توسعه اکوسیستم فناوری کشور پیشتر در حوزه نانو و توسط ستاد ویژه توسعه فناوری نانو تمرین شده است و امروز به عنوان یک الگو در عرصه‌های دیگر استفاده می‌شود. در حال حاضر۲۰ رویداد جذب سرمایه برای استارت‌آپ‌های حوزه‌های مختلف برگزار شده که از حوزه سلامت شروع شده و تا امروز در حوزه فناوری نانو ادامه پیدا کرده است.

 

وی ادامه داد: ما در صندوق نوآوری و شکوفایی رویداد را برای رویداد برگزار نمی‌کنیم و پیش از رویداد به استارت‌آپ‌ها آموزش داده می‌شود تا بیزینس‌پلن مناسبی برای جذب سرمایه تدوین کنند. هدف ما از برگزاری این رویداد اثربخشی بیشتر در حوزه اکوسیستم کشور است.

 

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی در مورد عملکرد رویدادهای گذشته جذب سرمایه توضیح داد و گفت: در رویدادهای گذشته بیش از ۱۲۵ استارت‌آپ توانمندی‌های خود را به سرمایه‌گذار ارائه کردند که بیش از ۳۵۰ میلیارد تومان تقاضای سرمایه داشته‌اند. بر این اساس تاکنون ۳۴ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری قطعی انجام شده و ۲۵ میلیارد تومان نیز نزدیک به جذب سرمایه و در حال مذاکرات نهایی هستند.

 

ملکی‌فر در پایان خاطرنشان کرد: امروز از محصولات ۱۸ استارت‌آپ در حوزه فناوری نانو رونمایی می‌شود که در نمایشگاه جانبی این رویداد توانمندی خود را به سرمایه‌گذار معرفی می‌کنند.

 

در ادامه این رویداد، دکتر سعید سرکار، رییس ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، به اجرای برنامه‌های پیشرو در اکوسیستم نوآوری کشور اشاره کرد و گفت: فناوری نانو یک حوزه نوظهور است که ما در ستاد نانو تلاش کردیم برنامه‌هایی را اجرا کنیم که برای کشور الگو باشد. در این راستا برنامه‌هایی نظیر شبکه آزمایشگاهی نانو در کشور، ثبت پتنت، کریدور فناوری تا بازار، کلوب شرکت‌های های‌تک صادراتی، سرآمدان علمی ایران و نمایشگاه ساخت ایران را برگزار کردیم و بر اساس ضرورت ۱۵ نهاد را برنامه‌ریزی کردیم که بعضی از آنها برای اولین بار در کشور اجرا شده و کشورهای دیگر از آن الگوبرداری می‌کنند.

 

وی ادامه داد: میزان بودجه کشور در حوزه فناوری نانو در قیاس با بودجه کشورهایی چون آمریکا و چین قابل مقایسه نیست اما بیشترین تاثیر برای رشد حوزه نانو در کشور ناشی از اجرای مکانیسم‌های نرم و برنامه‌ها و همچنین درگیر کردن تمامی بخش‌های جامعه مانند دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، واحدهای صنعتی و نهادهای مالی بود که موجب رشد کشور شدند. دانشجویان فناوری نانو منشا حرکت و سرمایه اصلی ما در این حوزه هستند اما ما به تمام توانمندی‌های کشور نیاز داریم.

 

رییس ستاد ویژه توسعه فناوری نانو در پایان بر تغییر ساختار نظام آموزشی کشور به سمت عملگرایی بیشتر تاکید کرد و گفت: دانشگاه‌ها بیشتر در حوزه تئوری فعالیت می‌کنند و صرفا دانشجویان غیر عملگرا با توانایی بالای خوب فکر کردن، خوب حرف زدن و توانمند در حوزه مفاهیم علمی تربیت می‌کنند که بعد از فارغ‌التحصیلی توانایی کار کردن ندارند در حالی که با تربیت نیرویی که تجربه عملی بیشتری دارد می‌توانیم در آینده اشتغال آنها و کارآفرینی‌شان را تضمین کنیم.

link

مطالب مرتبط

خبرها

کمپین محیطی متفاوت دکتردکتر؛ مروری بر اولین قدم‌های بلند یک برند فعال در حوزه سلامت

از جاده قدیم نرو! احتمالا شما هم بنرهای جدید دکتردکتر را که با روبان از آیینه بغل خودرویتان وصل شده را به‌تازگی دیده‌اید؛ پیامی از یکی برندهای فعال در صنعت پزشکی که
از جاده قدیم نرو! احتمالا شما هم بنرهای جدید دکتردکتر را که با روبان از آیینه…
دیجی‌کالا

دیجی‌کالا از امکان خرید چکی خبر داد

امکان خرید از طریق چک در دیجی‌کالا فراهم شد. کاربران دیجی‌کالا از سراسر ایران در این کمپین جدید، از طریق دیجی‌پی اعتبار کسب کرده و با استفاده از آن خرید می‌کنند.
امکان خرید از طریق چک در دیجی‌کالا فراهم شد. کاربران دیجی‌کالا از سراسر ایران در این…
ایرانسل

تندیس زرین ۶ ستاره روابط عمومی سرآمد به ایرانسل رسید

دهمین دوره «آیین تقدیر از سرآمدان روابط‌عمومی ایران»، نشان ویژه «مدیر ارشد تعالی‌گر ارتباطی» را به دکتر بیژن عباسی‌آرند مدیرعامل ایرانسل اعطا کرد. ایرانسل در این
دهمین دوره «آیین تقدیر از سرآمدان روابط‌عمومی ایران»، نشان ویژه «مدیر ارشد تعالی‌گر ارتباطی» را به…
تپسی

معطل کردن راننده‌ها توسط مسافر، پرتکرارترین شکایت ثبت‌شده در مرکز تماس تپسی

با انتشار یک گزارش آماری، تپسی از چگونگی تعامل مسافران و راننده‌ها ذیل خدمات تاکسی اینترنتی پرده برداشت. شرکت تپسی با انتشار گزارشی به نام «رفتار سفر کاربران در
با انتشار یک گزارش آماری، تپسی از چگونگی تعامل مسافران و راننده‌ها ذیل خدمات تاکسی اینترنتی…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم