بررسی اپلیکیشن‌های خدمات پزشکی آنلاین توسط تستادی

سرویس‌های مشاوره پزشکی و درمان آنلاین در شرایط کرونایی فعلی، یک راهکار بسیار هوشمندانه و کاربردی برای دوران قرنطینه کنونی محسوب می‌شوند. ارائه‌ این خدمات در شرایط فعلی کمک بزرگی به کاربران کرده است، اما لزوما تجربه‌ کاربری برای افرادی که از این خدمات استفاده می کنند بهینه نیست و فرصت‌های بسیاری برای بهبود این امر وجود دارد. در این مطالعه کاربردپذیری خدمات پزشکی توسط کاربران معمول بررسی شده است. معمولا در مطالعه کاربردپذیری محصولات و سرویس‌های آنلاین با لایه‌ای از نیاز کاربران در ارتباط بوده‌ایم که در صورت عدم امکان یا سهولت استفاده، ابهاماتی که کاربر با آن مواجه می‌شود، ناگزیر او را مجبور به انتخاب راه‌حل‌های جایگزین می‌کند. در این مطالعه، تستادی به بررسی کاربردپذیری چهار اپلیکیشن فعال در حوزه سلامت و خدمات پزشکی آنلاین پرداخته است.

 

در این گزارش تستادی به‌عنوان پلتفرم آنلاین تست و بررسی سهولت کاربری کسب‌وکارهای دیجیتال، به بررسی تجربه کار با پلتفرم‌های پزشکی و مشاوره در یک سناریوی یکسان از دیدگاه کاربرانشان پرداخته ‌است. لازم به ذکر است این تست‌ها به صورت آنلاین و از راه دور روی کاربرانی با ویژگی‌های مختلف از سراسر ایران انجام شده است.

 

نتایج بازخورد مشتریان در این تحقیق نشان می‌دهد که با وجود رشد این پلتفرم‌ها در دوران کرونا و سرمایه‌گذاری‌های فراوان در توسعه محصول و تلاش‌های فراوان برای برنامه‌ریزی، نرم‌افزارهای این کسب‌وکارها هنوز تا رسیدن به حالت ایده‌آل برای استفاده کاربران فاصله دارند.

 

تستادی در این گزارش نرم‌افزارهای موبایلی پزشکت، پذیرش۲۴، اسنپ‌دکتر و دکترساینا را از نظر سرعت نمایش اطلاعات، دسته‌بندی‌ها، عملکرد و تنوع فیلترها، نتایج مرتبط به جستجو، ارتباط با پشتیبانی، روند ثبت‌نام و ورود به اپلیکیشن، نمایش اطلاعات متخصص، وضوح فرایند مشاوره، تنوع راه‌های مشاوره و سرعت برقراری ارتباط با متخصص مقایسه کرده است.

 

سناریوی تست با توجه به در نظر گرفتن تفاوت محصولات مورد مطالعه بر پایه شرایطی که در زندگی معمول کاربران ایجاد می شود طراحی شده است؛ در این سناریو، کاربر با حالت تهوع و مشکلات گوارشی آزاردهنده مواجه است و در اپلیکیشن جستجو کرده و پزشک مناسب خود را پیدا می‌کند و از بستر ترجیحی (تماس تلفنی، تماس تصویری یا مکاتبه) راهکار درمانی می‌گیرد. در ادامه نیز کاربران بررسی کردند در صورتی که بخواهند جواب آزمایش خود را به متخصص مرتبط نشان دهند و از پزشک پاسخ بگیرند، چه مراحلی را باید طی کنند. براساس تحقیقات تستادی، کاربران در تمامی این نرم‌افزارها، در بخش‌های نتایج با جستجو و ارتباط با پشتیبانی با مشکل یا ابهام مواجه شده‌اند‌. جزئیات مقایسه‌ای بیشتر در جدول زیر قابل مشاهده است:

 

 

«تستادی» پلتفرم آنلاین تست‌های کاربردپذیری در ایران است که صاحبان کسب‌وکارهای آنلاین را به کاربران واقعی وصل می‌کند. کسب‌وکارها می‌توانند طی چند مرحله ساده، تست‌های کاربردپذیری طراحی کرده و محصولات خود (وبسایت، اپلیکیشن و پروتوتایپ) را بر روی کاربران واقعی تست کنند.

 

برای دریافت PDF گزارش تستادی اینجا را کلیک کنید

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]
link

مطالب مرتبط

فناپ

اسمایلینو گزارش «هوش مصنوعی زاینده برای مدیران عامل» را با حمایت فناپ منتشر کرد

اسمایلینو آموزش و ترویج علم را مأموریت اصلی مسئولیت اجتماعی خود قرار داده و در این راستا فعالیت‌های گسترده‌ای را انجام می‌دهد. ازجمله این فعالیت‌ها تدوین و تهیه گزارش “هوش…

رونمایی دیجی‌پی از سرویس‌های جدید مالی در همایش بانکداری نوین

دیجی‌پی، بزرگترین بستر هوشمند خدمات پرداخت و اعتبار در ایران، با حضور در همایش بانکداری نوین و نظام‌های پرداخت، از سرویس‌های جدید این سوپراپلیکیشن مالی رونمایی می‌کند. 

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم