برای مشاهده نتایج کلید Enter را بزنید

تفاهم‌نامه همکاری میان پست‌بانک، دیجی‌کالا و دیجی‌پی امضا شد

در حاشیه نمایشگاه اینوتکس تفاهم‌نامه همکاری بین پست‌بانک، دیجی‌کالا و دیجی‌پی امضا شد. هدف از این همکاری توانمندسازی مردم شهرهای کوچک و روستاها با ارایه تسهیلات از سوی پست‌بانک با کمک دیجی‌پی و همچنین استفاده از ظرفیت‌های مارکت‌پلیس دیجی‌کالا برای عرضه کالا در این مناطق عنوان شد. برخی از مفاد این تفاهم‌نامه عبارت است از این که پست‌بانک ایران به مشتریان خود و مشتریان معرفی شده از سوی دیجی‌پی اعتبار خرد حداقل به مبلغ ۲۰ هزار میلیارد ریال و حداکثر مبلغ ۵۰ هزار میلیارد ریال تخصیص می‌دهد.

 

آیین امضا تفاهم‌نامه سه‌جانبه دیجی‌پی، دیجی‌کالا و پست بانک برای تامین اعتبار برای کاربران هر سه مجموعه، روز پنج‌شنبه ۳۰ اردیبهشت در نمایشگاه بین‌المللی اینوتکس واقع در پارک فناوری پردیس برگزار شد.

 

تامین و اختصاص اعتبار به کاربران متقاضی وام‌های خرد، بدون نیاز به ضامن، امکان خرید اقساطی کاربران از دیجی‌کالا و تمرکز بر اعتباردهی به کاربران مناطق روستایی، شهرهای کوچک و مناطق کم‌برخوردار از جمله اهداف این همکاری عنوان شده است.

 

به گزارش روابط عمومی دیجی‌پی، بر اساس این تفاهم‌نامه، اعتباری معادل ۲۰ هزار میلیارد ریال برای تامین شرایط خرید اقساطی و اعتبارات خرد برای  کاربران پست‌بانک، دیجی‌پی و دیجی‌کالا  فراهم خواهد شد. در این همکاری، پست‌بانک تامین‌کننده‌ی مالیِ اعتبار، دیحی‌پی تسهیل‌کننده و ارائه دهنده‌ی فرآیند تخصیص اعتبار و دیجی‌کالا فراهم‌کننده‌ی بستر خرید آنلاین برای کاربران خواهد بود.

 

این مراسم با حضور هومن امینی، مدیرعامل دیجی‌پی، حمید محمدی، مدیرعامل و هم‌بنیان‌گذار دیجی‌کالا، دکتر بهزاد شیری، مدیرعامل پست بانک، علیرضا سفیدپور، مدیرکل توسعه کسب‌وکار خدمات اعتباری دیجی‌پی، دکتر غیابی، مشاور حوزه ریاست پست‌بانک و دکتر عباسی، دبیر اجرایی همایش اینوتکس برگزار شد.

 

بهزاد شیری، مدیرعامل پست‌بانک در این مراسم با اشاره به تحولات دیجیتال دنیای امروز در بستر الکترونیک، گفت:  کشور ما به سرعت به دنبال توسعه این خدمات است و یکی از فراهم‌کنندگان این بستر دیجی‌کالاست که با امضا این تفاهم‌نامه فرصت توسعه‌ی خرید و فروشِ الکترونیکی کالا را در شهرها و به تناسب آن در روستاها توسعه بدهیم.

 

مدیرعامل پست بانک ایران با تاکید بر ظرفیت پست بانک برای ارائه خدمات الکترونیک اظهار کرد: با این همکاری مشترک می‌توانیم خدمات ارزنده‌ای به مردم کشور در شهرها و روستاها ارائه کنیم.

 

‌در ادامه این مراسم حمید محمدی، مدیرعامل دیجی‌کالا با بیان اینکه یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی کشورها ضریب نفوذ تجارت الکترونیک است، گفت: با این‌که در دو سال گذشته این صنعت با سرعت بالایی در کشور رشد داشته است، همچنان از سطح مطلوب تجارت الکترونیک در کشور عقب‌تر هستیم و باید قدم‌های بزرگ‌تری برای توسعه تجارت الکترونیک برداریم.

 

محمدی افزود، بخش بزرگی از جمعیت کشور در شهرهای کوچک و روستاها ساکن‌اند و در این مناطق پتانسیل جذب ظرفیت تجارت الکترونیک بیشتر است. ما در این همکاری کوشیده‌ایم با استفاده از ظرفیت‌های پست بانک ایران با حضور فیزیکی در مناطق کم‌برخوردار و محروم، قدم‌های بزرگ‌تری در توسعه تجارت الکترونیک و اقتصاد دیجیتال برداریم.

 

مدیرعامل دیجی‌کالا با تاکید بر کمک‌های مالی و بانکی پست بانک برای ارائه خدمات اعتباری به مشتریان، تامین‌کنندگان و فروشندگان روی پلت‌فرم مارکت پلیسی دیجیتال کالا، گفت: با این خدمات می‌توان مشتریان شهرهای کوچک و مناطق روستایی را برای استفاده از ظرفیت‌های تجارت الکترونیک توانمندتر کرد و فرصت‌های بیشتری در اختیار عرضه کنندگان و فروشندگان این مناطق قرار داد تا از ظرفیت مارکت‌پلیس دیجی‌کالا برای معرفی محصول خود به میلیون‌ها کاربر بهره‌مند شوند.

 

هومن امینی، مدیر عامل دیجی‌پی نیز با اشاره به اینکه فین‌تک در چند سال گذشته به دنبال کمک به فراگیری مالی در کنار صنعت تجارت الکترونیک بوده است، گفت: تلاش ما در دیجی‌پی این است که ابزارها و خدماتی را در حوزه اقتصاد دیجیتال بالاخص تجارت الکترونیک معرفی کنیم تا افرادی که پیش از این، امکان استفاده از سرویس‌های مالی را در زندگی روزمره خود نداشته‌اند، به سهولت به این خدمات دست‌رسی پیدا کنند.

 

امینی حضور در کنار پست بانک را فرصتی برای گسترش این خدمات اعلام کرد و ادامه داد: این قرارداد فرصت و ابزاری برای دست‌یابی به رسالت ما در تحقق  فراگیری مالی فراهم می‌کند.

 

بر اساس این گزارش، پست بانک ایران مطابق این تفاهم‌نامه به مشتریان خود و کاربران معرفی شده از سوی دیجی‌پی  اعتباری حداقل به مبلغ ۲۰ هزار میلیارد ریال برای تامین اعتبارات خرد، تخصیص خواهد داد. این اعتبار در قالب تسهیلات با نرخ سود مصوب بانک مرکزی به مشتریان اعطا می‌شود. 

دکتر یحیی تابش، استاد دانشگاه استنفورد
پادکست زوم قسمت بیست‌وسوم؛ گفت‌و‌گو با دکتر یحیی تابش، استاد دانشگاه استنفورد
پادکست زوم قسمت بیست‌ودوم؛ گفت‌و‌گو با امیرحسین فقیهی، مدیرعامل لحظه‌نگار
پادکست زوم قسمت بیست‌ویکم؛ گفت‌و‌گو با سینا مومنی، مدیرعامل یکتانت
پادکست زوم قسمت بیست‌ویکم؛ گفت‌و‌گو با سینا مومنی، مدیرعامل یکتانت
پادکست زوم قسمت بیستم؛ گفت‌و‌گو با علی الیاسی، مدیرعامل ابرآمد
پادکست زوم قسمت نوزدهم؛ گفت‌و‌گو با آرین اوهانیان، برند دیزاینر
پادکست زوم قسمت نوزدهم؛ گفت‌و‌گو با آرین اوهانیان، برند دیزاینر
پادکست زوم قسمت هجدهم؛ گفت‌و‌گو با محمدرضا آقایا، مدیرعامل شرکت باسلام
پادکست زوم سئو 24 رضا شیرازی
پادکست زوم قسمت هفدهم؛ گفت‌و‌گو با رضا شیرازی، مدیرعامل شرکت سئو۲۴
پادکست زوم قسمت شانزدهم؛ گفت‌و‌گو با حمیدرضا احمدی، مدیرعامل شرکت ایوند
پادکست زوم قسمت پانزدهم؛ گفت‌و‌گو با دکتر علیرضا توکلی کاشی، متخصص بازار سرمایه
پادکست زوم تخفیفان
پادکست زوم قسمت چهاردهم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل تخفیفان
پادکست زوم قسمت سیزدهم؛ گفت‌و‌گو با دکتر سعید باجلان، عضو هیات علمی و متخصص بازار سرمایه
پادکست زوم قسمت دوازدهم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل سهام‌یاب
پادکست زوم قسمت یازدهم؛ گفت‌و‌گو با مدیران ارشد اجرایی اسنپ‌تریپ
پادکست زوم قسمت دهم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل میاره
پادکست زوم قسمت نهم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل ابرآروان
پادکست زوم قسمت هشتم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل پینکت
پادکست زوم همکاران سیستم
پادکست زوم قسمت هفتم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل همکاران سیستم
اسنپ فود
پادکست زوم قسمت ششم؛ گفت‌و‌گو با رییس هیات مدیره اسنپ‌فود
پادکست زوم، قسمت پنجم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل تپسی