با امکانات نسخه جدید سکوی ابری (PaaS) آروان آشنا شوید

همواره یکی از دغدغه‌های اصلی استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای آنلاین، رهایی از مشکلات مدیریت منابع و زیرساخت‌های محصولات خود بوده است. زیست‌بوم استارت‌ آپی کشور امروزه شاهد حضور تعداد زیادی استارت‌ آپ‌ در ابعاد و اندازه‌های مختلف است که در صنعت‌های متفاوت مشغول به فعالیت هستند. با توجه به پیچیدگی‌های مدیریت سرورها و هزینه‌ی بالای به خدمت گرفتن متخصصات ابری، کسب‌وکارها و توسعه‌دهندگان مستقل به استفاده از خدمات ابری روی آورده‌اند تا بتوانند با صرفه‌جویی در هزینه‌ها، محصول خود را با سرعت و سادگی بیش‌تری توسعه دهند و به بازار عرضه کنند.

 

سکوی ابری (PaaS)  چیست؟

یکی از این خدمات ابری سکوی ابری است. سرویس سکوی ابری می‌تواند ابزارهای مربوط به تولید، تست و توسعه‌ی نرم‌افزار را در اختیار کاربران قرار دهد.مخاطبان اصلی این سرویس طراحان و توسعه‌دهندگان نرم‌افزار، سیس‌ادمین‌ها و مهندسان دوآپس و توسعه‌ی محصول هستند.  

سرویس سکوی ابری (PaaS) از زیرشاخه‌های رایانش ابری است که مهم‌ترین مزیت آن تسهیل راه‌اندازی، پیکربندی و دیپلویمنت نرم‌افزارها است.

با توجه به تازه بودن محصول سکوی ابری در جهان، شرکت‌های اندکی وجود دارند که این خدمات را به کاربران ارایه می‌دهند. یکی از این شرکت‌ها مایکروسافت است که با سرویس مایکروسافت آژور (Microsoft Azure) خود ابزارهای مختلفی را به‎شکل Platform as a Service در اختیار کاربران و توسعه‌دهندگان محصول قرار می‌دهد. 

در ایران نیز تنها چند شرکت به ارایه سرویس PaaS می‌پردازند. یکی از این شرکت‌ها ابر آروان است که کامل‌ترین سرویس سکوی ابری را به کاربران ارایه می‌دهد. 

 

امکانات سکوی ابری آروان کدام است؟

سکوی ابری آروان امکانات متعددی را برای کاربران فراهم می‌کند تا به بتوانند تنها با اجرای چند دستور، محصول نرم‌افزاری خود را آماده ورود به بازار کنند. علاوه بر این، سکوی ابری آروان در مدیریت محصول، پشتیبانی، مانیتورینگ و دسترسی به شبکه نیز به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند.

چه نرم‌افزار ابری‌تان ساده باشد چه پیچیده؛ شما می‌توانید در سکوی ابری آروان تنها با چند کلیک از یک اپلیکیشن مستقل کوچک تا یک کلاستر کوبرنتیز را راه‌اندازی کنید. 

سکوی ابری آروان در آخرین تغییرات خود، به تازگی نسخه جدیدتری از PaaS در اختیار کاربران قرار داده که در آن علاوه بر ویژگی‌های قبلی، امکانات جدیدی نیز اضافه شده است. 

 

اتصال به یک دامنه اختصاصی 

به کمک DNS آروان، کاربران سرویس PaaS می‌توانند به به یک دامنه اختصاصی به جای یک زیردامنه متصل شوند. این قابلیت به دلیل یکپارچگی سکوی ابری با CDN و DNS آروان است. 

 

IP اینترنتی برای پادها  

سرویس PaaS ابر آروان امکان افزودن هر تعداد IP به Containerها را که کاربران برای اجرای محصول لازم دارند، در لحظه فراهم می‌کند. هم‌چنین در سکوی ابری امکان استفاده از IP  اختصاصی برای اپلیکیشن‌تان را خواهید داشت. به این طریق علاوه‌بر HTTP(s) سایر پورت‌ها و پروتکل‌ها هم در دسترس هستند. 

 

انطباق با مانیفستKubernetes  

اگر در گذشته از کوبرنتیز استفاده کرده‌اید و برای قسمت‌های مورد نیاز برای اجرا شدن اپلیکیشن خود، مانیفست‌های لازم را نوشته‌اید؛ با استفاده از پنل کاربری ابر آروان می‌توانید آن‌ها را به‌شکل مستقیم روی سکوی ابری مستقر کنید.  

 

اجرای Container Image از Repository 

می‌توان در کم‌تر از چند ثانیه، یک اپلیکیشن مستقل کوچک تا یک Cluster Kubernetes را از یک Image استاندارد،  یک وب‌سرور، یک Repository عمومی یا خصوصی راه‌اندازی کرد. 

 

مقیاس‌پذیری خودکار

در سکوی ابری آروان این امکان وجود دارد که اگر اپلیکیشن شما به حد مشخصی از Load برسد، به‌شکل خودکار چند نسخه از اپلیکیشن ساخته و Load بین آن‌ها پخش شود. این کار مانع Down Time اپلیکیشن شما خواهد شد.  

 

مدیریت منابع با دقت یک دهم 

با سکوی ابری آروان می‌توانید منابع خود را با دقت ۰.۱ روی هسته پردازشی (CDU)، حافظه تصادفی (RAM) و حافظه دیسکی تنظیم و در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید. 

 

مشاهده لاگ  

شما می‌توانید تمامی Logهایی که نرم‌افزارتان تولید می‌کند را با استفاده از CLI ابر آروان، مشاهده ‌کنید. 

 

مانتورینگ 

سکوی ابری آروان تمام منابع و دیتاها را به‌شکل مستمر مانیتور می‌کند و نتایج را در قالب گزارش‌های تصویری به شما نمایش می‌دهد. 

 

چگونه به سکوی ابری آروان دسترسی پیدا کنیم؟

اگر برای Deploy‌ کردن اپلیکیشن یا استفاده از پلتفرم ابری آروان نیاز به راهنمایی بیش‌تری دارید، به وب‌سایت ابر آروان مراجعه کنید و مستندات و راهنماهای متنی و ویدیویی استفاده از این محصول را بخوانید و ببینید. هم‌چنین می‌توانید به صفحه‌ی سکوی ابری آروان، سر بزنید تا با امکانات و مزیت‌های این سرویس بیش‌تر آشنا شوید.

 

شرکت ابر آروان در نسخه‌ی جدید سکوی ابری PaaS تلاش کرده است که تا حد ممکن از پیچیدگی‌های محصول کم کند تا مشتریان تجربه‌ی کاربری بهتری در استفاده از این سرویس داشته باشند. برای استفاده از محصول PaaS آروان کافی است در وب‌سایت ابر آروان ثبت نام کنید و پس از ورود به پنل کاربری خود، اپلیکیشن‌تان را بر بستر سکوی ابری آروان مستقر سازید. از طریق داشبورد به آسانی می‌توانید به همه امکانات PaaS ابر آروان دسترسی داشته باشید.

 

علاوه بر این برای محاسبه‌ی هزینه مصرفی خود، به صفحه‌ی قیمت‌گذاری PaaS  در وب‌سایت آروان سر بزنید و با ماشین حساب آروان میزان مصرف خود را محاسبه کنید.

link

مطالب مرتبط

خبرها

پادکست اخبار استارتاپی هفته؛ از ماجرای دیوار و شیپور تا نماوا

پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته در ایران را دنبال می‌کند. در قسمت ۲۴۰ این پادکست، از
پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته…
فناپ

پروژه فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها توسط فناپ‌تلکام در اهواز اجرا می‌شود

فناپ‌تلکام در راستای نهضت جهادی فیبرنوری، ابرپروژه ملی فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها (FTTx) را در شهر اهواز اجرا می‌کند. به گزارش روابط‌عمومی شرکت فناپ‌تلکام،
فناپ‌تلکام در راستای نهضت جهادی فیبرنوری، ابرپروژه ملی فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها (FTTx) را در شهر…
رمزارزها و فین‌تکنوبیتکس

آموزش و آگاهی در آکادمی نوبیتکس

رشد سریع بازار ارزهای دیجیتال منجر به توجه بسیاری از افراد و کسب‌وکارها به این حوزه شده، اما ورود به این بازارها برای افراد تازه‌کار، چالش‌برانگیز و پیچیده است و
رشد سریع بازار ارزهای دیجیتال منجر به توجه بسیاری از افراد و کسب‌وکارها به این حوزه…
ایرانسل

حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»

ایرانسل ضمن حمایت از برگزاری رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی؛ از داده تا ثروت»، در مرحله داوری ایده‌ها و نوآوری‌های این رویداد حضور دارد. به گزارش روابط عمومی
ایرانسل ضمن حمایت از برگزاری رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی؛ از داده تا ثروت»، در مرحله داوری…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم