شفاف‌سازی مدیرعامل دیجی‌کالا در مورد وام صندوق نوآوری و شکوفایی

حمید محمدی، مدیرعامل دیجی‌کالا به منظور شفاف‌سازی در مورد وام دریافتی از صندوق نوآوری و شکوفایی در توییتر خود نوشت دیجی‌کالا در دو نوبت طی سال ۹۸ و ۹۹ به ترتیب به مبلغ ۳۰ و ۸ میلیارد تومان با نرخ بهره ۱۲ درصد از صندوق وام دریافت کرده است.

به نوشته محمدی مبلغ وام دریافت شده در اوج بحران کرونا در اسفند ۹۸ بوده که تماما صرف افزایش ظرفیت پردازش ‌و ارسال سفارش‌ها و تقویت شبکه لجستیک دیجی‌کالا در استان‌های کشور شده است تا بتوانند بر مشکلات آن دوره پرفشار و خاص غلبه کنند.

مدیرعامل دیجی‌کالا در ادامه با تاکید بر شفافیت موضوع نوشته است: «فهم من از شفافیت اینه که اولا رویه تخصیص عادلانه باشه، ثانیا مصرفش در همون راستایی باشه که قانون در نظر گرفته (اینجا الزام دانش‌بنیان بودن) و فساد و رشوه در اون اتفاق نیفته و بر اساس معیارهایی مثل اعتبارسنجی، کفایت سرمایه و تضمین‌های لازم برای بازگشت، تخصیص داده بشه»

محمدی در رشته توییت خود به این موضوع اشاره کرده است که یکی از استانداردها برای تخصیص عادلانه وام به شرکت‌ها این است که به میزان ۷۰ درصد مبلغ فروش شرکت به آنها وام تخصیص یابد.

مدیرعامل دیجی‌کالا نوشته است: باید دقت کنیم که این وام‌ها نوعی تامین مالی برای ارزش‌آفرینی است و نه صدقه و یا کمک یک موسسه خیریه. منطقیه که ملاک‌هایی مثل کفایت سرمایه و یا اطمینان از بازگشت سرمایه در تخصیص دادن یا ندادن و تعیین مقدار اون در نظر گرفته بشه.

پیشتر امیر ناظمی، رییس سازمان فناوری اطلاعات کشور و همچنین معاون وزیر ارتباطات از علی وحدت رییس صندوق نوآوری و شکوفایی درخواست کرده بود تا لیست شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپی دریافت کننده وام صندوق را منتشر کنند. صندوق نوآوری اعلام کرده بود تاکنون ۱۳ هزار میلیارد تومان به شرکت‌های دانش‌بنیان وام پرداخت کرده است. وحدت پس از درخواست ناظمی به خبرگزاری مهر گفت در حال آماده کردن مقدمات انتشار اسامی هستند، اما همه شرکت‌ها تمایلی به عمومی شدن و انتشار نام‌شان ندارند. این موضوع واکنش‌هایی را در شبکه‌های اجتماعی برانگیخت، با این مضمون که این وام‌ها از بیت‌المال بوده و شرکت‌ها باید نام‌شان فاش شود.

چند روز پیش مدیرعامل زرین‌پال با ابراز دلسردی از انتشار اسامی توسط صندوق نوآوری، در توییتر اعلام کرد که شرکت‌شان چقدر وام از صندوق دریافت کرده و دیگر شرکت‌های استارتاپی را نیز دعوت به شفاف‌سازی و اعلام این موضوع کرد.

link

مطالب مرتبط

خبرها

کمپین محیطی متفاوت دکتردکتر؛ مروری بر اولین قدم‌های بلند یک برند فعال در حوزه سلامت

از جاده قدیم نرو! احتمالا شما هم بنرهای جدید دکتردکتر را که با روبان از آیینه بغل خودرویتان وصل شده را به‌تازگی دیده‌اید؛ پیامی از یکی برندهای فعال در صنعت پزشکی که
از جاده قدیم نرو! احتمالا شما هم بنرهای جدید دکتردکتر را که با روبان از آیینه…
دیجی‌کالا

دیجی‌کالا از امکان خرید چکی خبر داد

امکان خرید از طریق چک در دیجی‌کالا فراهم شد. کاربران دیجی‌کالا از سراسر ایران در این کمپین جدید، از طریق دیجی‌پی اعتبار کسب کرده و با استفاده از آن خرید می‌کنند.
امکان خرید از طریق چک در دیجی‌کالا فراهم شد. کاربران دیجی‌کالا از سراسر ایران در این…
ایرانسل

تندیس زرین ۶ ستاره روابط عمومی سرآمد به ایرانسل رسید

دهمین دوره «آیین تقدیر از سرآمدان روابط‌عمومی ایران»، نشان ویژه «مدیر ارشد تعالی‌گر ارتباطی» را به دکتر بیژن عباسی‌آرند مدیرعامل ایرانسل اعطا کرد. ایرانسل در این
دهمین دوره «آیین تقدیر از سرآمدان روابط‌عمومی ایران»، نشان ویژه «مدیر ارشد تعالی‌گر ارتباطی» را به…
تپسی

معطل کردن راننده‌ها توسط مسافر، پرتکرارترین شکایت ثبت‌شده در مرکز تماس تپسی

با انتشار یک گزارش آماری، تپسی از چگونگی تعامل مسافران و راننده‌ها ذیل خدمات تاکسی اینترنتی پرده برداشت. شرکت تپسی با انتشار گزارشی به نام «رفتار سفر کاربران در
با انتشار یک گزارش آماری، تپسی از چگونگی تعامل مسافران و راننده‌ها ذیل خدمات تاکسی اینترنتی…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم