۱۰ نکته «مربوط به خانه» در گزارش سال ۱۳۹۹ «دیوار»؛ ۲۳درصد از کل آگهی‌ها، برای فروش وسایل خانه بوده‌اند

کاربران دیوار در سال ۹۹ حدود ۱۳۰میلیون آگهی منتشر کردند که از این رقم حدود یک پنجم آن «مربوط به خانه» بوده. بخشی که لوازم خانگی، تزئینات و وسایل آشپزخانه و … در آن قرار دارند و اینطور که پیداست سال ۹۹ خیلی از آنها دل صاحبش را زده‌اند. چراکه تا سال‌های قبل بخش مربوط به خانه بعد از املاک و خودرو، سهم حدود ۱۶ درصدی از کل آگهی‌ها داشت اما در گزارش امسال شرایط فرق کرده و آگهی‌های مربوط به خانه با سهم ۲۳درصدی صدرنشین شده‌اند. املاک با سهم ۱۷درصدی در رتبه دوم و وسایل نقلیه با سهم ۱۳درصدی در رتبه سوم قرار گرفته‌اند. بخش آگهی‌های مربوط به خانه گزارش سال دیوار نکته‌های جالبی دارد که با هم چند مورد آن را مرور می‌کنیم.

 

۱- سهم ۲۳درصدی آگهی‌های مربوط به خانه از کل آگهی‌های منتشر شده در سال ۹۹ نشان می‌دهد تعداد آگهی‌های این بخش به حدود ۳۰میلیون آگهی می‌رسد. دیوار گفته تعداد کسانی که در این بخش آگهی گذاشته‌اند حدود شش میلیون و ۵۶۰هزار نفر بوده که نشان می‌دهد هر نفر به طور متوسط پنج وسیله را در این بخش به فروش گذاشته است.

 

 

۲- خدا روزی را نرساند که بخواهید فرش زیر پایتان را بفروشید. در بین کلیدواژه‌های پر جستجو در اپلیکیشن دیوار، دو مورد در بخش مربوط به خانه جای می‌گیرند. در سال ۹۹ حدود دو میلیون و ۹۰۰هزار مرتبه کلیدواژه «مبل» جستجو شده که این رقم تقریبا چهار برابر میزان جستجوی یک سالِ واژه مبل در گوگل است. «فرش» یکی دیگر از واژه‌های پر جستجو در دیوار به حساب می‌آید و در سال ۹۹ حدود یک میلیون و ۳۶۵نفر سراغش را در دیوار گرفته‌اند.

 

۳- اگر وسایل آشپزخانه دلتان را زده می‌توانید مثل شهروندان خوی در آذربایجان غربی رفتار کنید که در سال ۹۹ بیشترین آمار رشد انتشار آگهی‌های فروش وسایل آشپزخانه را به خود اختصاص داده‌اند. گزارش سال دیوار نشان می‌دهد در این شهر تعداد آگهی‌های فروش وسایل آشپزخانه تقریبا هشت برابر شده است.

 

۴- هیچ چیز دور انداختنی نیست. با اینکه هر وسیله عمر مخصوص خودش را دارد، اما همچنان می‌توان حتی قدیمی‌ترین وسایل خانه را در دیوار فروخت. به خصوص که دیوار عمر محصولات مربوط به خانه را بیشتر کرده. حالا دیگر چه دلیلی دارد الکی سطح زباله را از اینی که هست پرتر کنیم؟ چه بهتر که با فروش آنها کمکی به محیط زیست کرده باشیم و پولی هم به جیب بزنیم.

 

۵- موقع خرید وسایل آشپزی و غذاخوری حسابی حواستان را جمع کنید. چرا که تجربه نشان داده این وسایل بیشتر از همه ممکن است دلتان را بزنند و خیلی سریع بخواهید آنها را به دیگران بفروشید. گزارش سال دیوار نشان می‌دهد ۹۲درصد از وسایل آشپزی و غذاخوری که در دیوار به فروش گذاشته شده‌اند، نو یا نهایتا در حد نو بوده‌اند. موضوعی که نشان می‌دهد صاحبشان بدون اینکه استفاده چندانی از آنها کند، تصمیم به فروششان گرفته‌اند. همچنین ۴۳درصد کل آگهی‌های زیردسته وسایل آشپزخانه مربوط به وسایل آشپزی و غذاخوری است.

 

۶- ۱۸میلیون و ۸۰۰هزار آگهی وسایل و تزئینات خانه در سال ۹۹ منتشر شده که سهم تهرانی‌ها از این رقم ۲۹درصد بوده. علاوه بر اینکه تعداد فروشنده‌ها بالاست، خریدارها هم چندان کم‌تعداد نیستند. گزارش سال دیوار نشان می‌دهد به طور متوسط ۲۱۰ نفر روی هر آگهی فروش وسایل و تزئینات کلیک کرده‌اند.

 

۷- آدرس میدان امام حسین را لازم نیست بپرسید؛ وسایل و تزئینات خانه حالا به محل دیگری کوچ کرده‌اند و اینطور که پیداست حالا شهرک ولیعصر در منطقه ۱۸ تهران به بورس وسایل و تزئینات خانه تبدیل شده است و با اختلاف بیشترین تعداد آگهی این بخش را به خود اختصاص داده. طوری که فاصله‌اش با یافت‌آباد به عنوان دومین محله پر آگهی به ۲.۳ برابر می‌رسد. مبل و صندلی، فرش و گلیم و تخت خواب بیشترین سهم را از آگهی‌های وسایل و تزئینات خانه دارند.

 

۸- اهالی کوهدشت در استان لرستان ترجیح می‌دهند برای خرید وسایل و تزئینات خانه به دیوار تکیه کنند. بیشترین نسبت خریدارها به فروشنده‌های این بخش در شهر کوهدشت مشاهده شده. چرا که هر آگهی فروش وسایل و تزئینات آشپزخانه در این شهر استان لرستان به طور متوسط ۳۷۱ بازدید داشته است. این مقدار دو برابر تعداد متوسط بازدید هر آگهی در تهران است.

 

 

۹- احتمالا برای شما هم پیش آمده که بعد از دیدن قیمت‌ها در فروشگاه لوازم خانگی، با یک خداحافظی ساده ترجیح داده‌اید سراغ وسایل دست دوم بروید. شاید همین موضوع باعث شده ارزش معاملات لوازم خانگی اپلیکیشن دیوار در سال ۹۹ در شهر تهران ۳.۲ برابر بیشتر شود و در مجموع، در سراسر کشور به بیش از شش هزار و ۴۰۰میلیارد تومان برسد!

 

 

۱۰- اگر می‌خواهید ماشین ظرفشویی بخرید، احتمالا بیشتر از بقیه لوازم خانگی بتوانید روی اپلیکیشن دیوار حساب باز کنید. چرا که گزارش سال ۹۹ نشان می‌دهد حدود ۸۵درصد از آگهی‌های فروش ماشین ظرفشویی نو یا نهایتا در حد نو بوده. این نسبت برای اجاق گاز و مایکروویو ۷۲درصد، لباسشویی ۶۰درصد و یخچال فریزر ۵۳درصد بوده است.

 

شما می‌توانید گزارش کامل “دیوار در سال ۱۳۹۹” را اینجا بخوانید.

link

مطالب مرتبط

خبرها

پیروزی زودکس در برابر اسنپ‌فود؛ شورای رقابت رویه‌های انحصارطلبانه را محکوم کرد

شرکت زودکس موفق شد رای ضدرقابتی علیه اسنپ‌فود از شورای رقابت دریافت کند. این رای به دلیل رفتارهای انحصارطلبانه اسنپ‌فود صادر شده و نقطه عطفی در مسیر رقابت سالم در…
خبرها

امیدواری محتاطانه سرمایه‌گذاران به مذاکرات تجاری آمریکا و چین؛ جنگ تعرفه‌ها در هاله‌ای از ابهام

سرمایه‌گذاران امیدوارند که مذاکرات تجاری ایالات متحده و چین بتواند از شدت جنگ تجاری میان دو اقتصاد بزرگ جهان بکاهد و بخشی از عدم قطعیتی را که بازارهای مالی را…
خبرها

شهادت مدیرعامل اینستاگرام در دادگاه ضد انحصار متا؛ اختلافات با زاکربرگ و نبرد سخت با تیک‌تاک فاش شد

در جریان دادگاه رسیدگی به پرونده ضد انحصار کمیسیون تجارت فدرال آمریکا (FTC) علیه متا، آدام موسری، مدیرعامل اینستاگرام، شهادت داد و جزئیات مهمی از تنش‌ها با مارک زاکربرگ، رقابت…
خبرها

سروش پلاس با تاک‌بک فارسی، دسترسی نابینایان به دنیای دیجیتال را تسهیل کرد

پیام‌رسان بومی سروش پلاس با معرفی و ارتقای قابلیت تاک‌بک فارسی، گامی مهم در جهت افزایش دسترسی‌پذیری دیجیتال برای کاربران نابینا و کم‌بینا برداشته است. این اقدام، تجربه استفاده از…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم