فونت اختصاصی علی‌بابا رونمایی شد

شرکت سفرهای علی‌بابا، رتبه یک صنعت گردشگری، در روز یکشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۰ طی یک برنامه زنده از فونت اختصاصی خود رونمایی کرد.

 

در این برنامه زنده که از صفحه اینستاگرام علی‌بابا و صفحه اینستاگرام، یوتیوب و توییچ مدرسه اینورس هم پخش شد، رامین پهلوان‌حسینی (مدیر هنری علی‌بابا)، فرزان بالکانی (مدیر طراحی محصول علی‌بابا)، رضا بختیاری‌فرد (طراح فونت) و علیرضا اردوبادی (مدیر مدرسه اینورس) حضور داشتند.

 

در ابتدای برنامه علیرضا اردوبادی به عنوان میزبان برنامه، سوالاتی درباره چرایی طراحی این فونت اختصاصی مطرح کرد؛ اینکه لزوم طراحی یک فونت اختصاصی برای یک برند چیست و چرا برندها باید سراغ طراحی فونت اختصاصی بروند. پهلوان‌حسینی و بالکانی در پاسخ به این سوال، بلوغ برند و مسئله پیچیدگی ارتباطات آن را مطرح کردند.

 

پهلوان‌حسینی دراین‌باره اشاره کرد: «برندی سراغ طراحی فونت اختصاصی می‌رود که به مرحله بلوغ رسیده باشد. در چنین شرایطی، مسائل متعددی مثل بهبود تجربه کاربر، ایجاد یکپارچگی در نقاط تماس برند، انتقال هویت و شخصیت برند به مخاطب و ایجاد تمایز دست‌به‌دست هم می‌دهند تا نیاز به داشتن یک فونت اختصاصی در یک برند مثل علی‌بابا احساس شود.»

 

بالکانی در تکمیل این موضوع ادامه داد: «ما در علی‌بابا به عنوان شرکت رتبه یک صنعت گردشگری، در هفتمین سال تاسیس این مسائل را احساس کردیم و به این فکر افتادیم که یک فونت اختصاصی برای علی‌بابا طراحی کنیم تا علاوه‌بر پیاده‌سازی هویت برند در نقاط تماس، تجربه کاربری را بهبود دهیم و برای مخاطب یک تمایز ایجاد کنیم.»

 

در ادامه، حاضران برنامه، درباره چگونگی مسیر طی‌شده برای طراحی این فونت به دست رضا بختیاری‌فرد صحبت کردند. برای طراحی این فونت مراحلی مثل بریف دیزاین، تحقیق و جستجو، اسکچ و ایده‌پردازی، اجرای دیزاین و تولید فونت و در نهایت پیاده‌سازی در نقاط تماس برند طی شده است.

 

فونت اختصاصی شرکت سفرهای علی‌بابا در حال حاضر در تمام رسانه‌های این برند مثل وب‌سایت، شبکه‌های اجتماعی، کتاب سفر علی‌بابا، تبلیغات محیطی، اوراق سازمانی، مجله علی‌بابا و… پیاده‌سازی شده است. بازخوردهای کاربران درباره این فونت جدید، حاکی از آن است که توانسته‌اند به‌خوبی با آن ارتباط برقرار کنند.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]
link

مطالب مرتبط

فناپ

اسمایلینو گزارش «هوش مصنوعی زاینده برای مدیران عامل» را با حمایت فناپ منتشر کرد

اسمایلینو آموزش و ترویج علم را مأموریت اصلی مسئولیت اجتماعی خود قرار داده و در این راستا فعالیت‌های گسترده‌ای را انجام می‌دهد. ازجمله این فعالیت‌ها تدوین و تهیه گزارش “هوش…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم