برای مشاهده نتایج کلید Enter را بزنید

گزارش عملکرد فلایتیو در سال ۱۳۹۹ با نگاهی به ۵ سال گذشته منتشر شد

به گزارش روابط عمومی فلایتیو آغاز سال ۱۳۹۹ شروعی شوکه‌کننده و بهت‌آور برای صنعت گردشگری بود. شیوع ویروس Covid-19 احتمالات خطرناکی را برای صنعت گردشگری ایجاد کرد و آینده این صنعت در مه غلیظ پوشیده شده بود. لغو پروازها و رزرواسیون هتل‌ها باعث شد تا حجم مبلغ استرداد شده فلایتیو به رقمی بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان برسد. چندین ایرلاین بین‌المللی عملیات خود را متوقف کردند و حتی چندین کسب‌و‌کار گردشگری در اندازه‌های مختلف در داخل کشور هم مجبور به تعطیلی شدند.

 

امروز در حال گذر از ویروس کرونا هستیم. حجم پروازهای داخلی و خارجی هر روز در حال افزایش است و از تیرماه ۱۴۰۰ تا آبان ۱۴۰۰ حجم پروازهای خارجی بیش از ۵۰ درصد رشد داشته. این مسئله فلایتیو را ترغیب کرد تا گزارشی از عملکرد در سال ۱۳۹۹ منتشر کند تا فعالان صنعت گردشگری، فعالان رسانه و استارت‌آپ‌ها تصویری کامل‌تر از رویدادهای سال ۱۳۹۹ داشته باشند.

 

گزارش فلایتیو علاوه‌بر مرور عملکرد سال ۱۳۹۹، درباره روند بازسازی برند (Rebranding) و همچنین رشد ۵ ساله این شرکت توضیح داده است. مهم‌ترین مسائلی که فلایتیو در گزارش خود به آن‌ها پرداخته، تاثیر کمپین ری‌برندینگ بر رشد فلایتیو با وجود بحران همه‌گیری، همچنین چگونگی رفتار کاربران این آژانس آنلاین گردشگری به‌ویژه در دوران کرونا است.

 

فلایتیو به داستان شکل‌گیری این استارت‌آپ هم اشاره می‌کند که حاکی از تلاش‌های هم‌بنیان‌گذاران آن در نخستین روزهای فعالیت‌شان برای ارائه‌ی سرویس آنلاین رزرو بلیت خارجی به هم‌وطنان است. راه‌حل فلایتیو بر اساس این گزارش، تجمیع پروازهای خارجی از ایرلاین‌های مختلف در یک خدمت آنلاین برای اولین بار در ایران بوده است.

 

تصویر شماره ۱ – گزارش فلایتیو

 

فلایتیو با اشاره به این‌که مسافرانش تا کنون به ۱۳۷ کشور دنیا سفر کرده‌اند، می‌افزاید در سال ۱۳۹۹ میزان ۴۱٪ از مشتریانش خانم‌ها و ۵۹٪ از مشتریانش آقایان بوده‌اند. از نکات جالب گزارش، دورترین مقصدی است که فلایتیو به آن بلیط فروخته است، یعنی پرواز تهران – اوکلند (نیوزیلند) با ۱۵۰۲۹ کیلومتر مسافت.

 

تصویر شماره ۲ – گزارش فلایتیو

 

آمار رشد و فروش فلایتیو در این گزارش ذکر شده و با در نظر گرفتن این آمار می‌توان تغییرات و تاثیر واکسیناسیون عمومی و بازگشایی مرزها به روی گردشگران را مشاهده کرد. حجم فروش فلایتیو در سال ۱۴۰۰ از نظر تعداد مسافرین دوبرابر و از نظر رقم فروش ریالی سه برابر شده.

 

تصویر شماره ۳ – گزارش فلایتیو

 

افزایش پروازها به افزایش حجم عملیات فلایتیو منجر شده و تیم فلایتیو در زمان انتشار این گزارش ۱۶۳ نفر است و رشدی نزدیک به ۱۰ درصد را نسبت به سال گذشته شاهد بوده. از دیگر تغییرات ۱۴۰۰ تمرکز فلایتیو بر روی گسترش دانش از سفر از طریق محتوا و ایجاد همکاری‌ها و روایت‌های گسترده در شبکه‌های اجتماعی است. کانال‌های اجتماعی فلایتیو در سال ۱۴۰۰ رشدی چشم‌گیر را تجربه کردند و صفحه فلایتیو رشدی ۶۰ درصدی را تجربه کرد.

 

گزارش فلایتیو را می‌توانید از اینجا دریافت کنید

 

دکتر یحیی تابش، استاد دانشگاه استنفورد
پادکست زوم قسمت بیست‌وسوم؛ گفت‌و‌گو با دکتر یحیی تابش، استاد دانشگاه استنفورد
پادکست زوم قسمت بیست‌ودوم؛ گفت‌و‌گو با امیرحسین فقیهی، مدیرعامل لحظه‌نگار
پادکست زوم قسمت بیست‌ویکم؛ گفت‌و‌گو با سینا مومنی، مدیرعامل یکتانت
پادکست زوم قسمت بیست‌ویکم؛ گفت‌و‌گو با سینا مومنی، مدیرعامل یکتانت
پادکست زوم قسمت بیستم؛ گفت‌و‌گو با علی الیاسی، مدیرعامل ابرآمد
پادکست زوم قسمت نوزدهم؛ گفت‌و‌گو با آرین اوهانیان، برند دیزاینر
پادکست زوم قسمت نوزدهم؛ گفت‌و‌گو با آرین اوهانیان، برند دیزاینر
پادکست زوم قسمت هجدهم؛ گفت‌و‌گو با محمدرضا آقایا، مدیرعامل شرکت باسلام
پادکست زوم سئو 24 رضا شیرازی
پادکست زوم قسمت هفدهم؛ گفت‌و‌گو با رضا شیرازی، مدیرعامل شرکت سئو۲۴
پادکست زوم قسمت شانزدهم؛ گفت‌و‌گو با حمیدرضا احمدی، مدیرعامل شرکت ایوند
پادکست زوم قسمت پانزدهم؛ گفت‌و‌گو با دکتر علیرضا توکلی کاشی، متخصص بازار سرمایه
پادکست زوم تخفیفان
پادکست زوم قسمت چهاردهم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل تخفیفان
پادکست زوم قسمت سیزدهم؛ گفت‌و‌گو با دکتر سعید باجلان، عضو هیات علمی و متخصص بازار سرمایه
پادکست زوم قسمت دوازدهم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل سهام‌یاب
پادکست زوم قسمت یازدهم؛ گفت‌و‌گو با مدیران ارشد اجرایی اسنپ‌تریپ
پادکست زوم قسمت دهم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل میاره
پادکست زوم قسمت نهم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل ابرآروان
پادکست زوم قسمت هشتم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل پینکت
پادکست زوم همکاران سیستم
پادکست زوم قسمت هفتم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل همکاران سیستم
اسنپ فود
پادکست زوم قسمت ششم؛ گفت‌و‌گو با رییس هیات مدیره اسنپ‌فود
پادکست زوم، قسمت پنجم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل تپسی