«علی‌بابا پلاس» سرویس جدید علی‌بابا رونمایی شد

علی‌بابا به هدف ارتقای کیفیت خدمات در صنعت گردشگری و معرفی مناطق دیدنی کشور، با رونمایی از پلتفرم جدیدش «علی‌بابا پلاس» بستری برای اشتراک نظرات و تجربه مردم از سفر را فراهم کرد.

 

علی‌بابا پلاس آخرین محصول شرکت سفرهای علی‌بابا چندی پیش رونمایی شد. این پلتفرم که بر پایه محتوای تولیدشده توسط کاربر یا UGC پیاده‌سازی شده، این امکان را فراهم کرده تا مسافران نظرات و تجارب خود از مقاصد سفرشان را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. این محصول در فاز اول مناطق گردشگری پنج شهر پرمخاطب کشور یعنی مشهد، شیراز، اصفهان، تبریز و رشت را در برگرفته است. مقاصد گردشگری در این محصول به پنج دسته خوردوخوراک، جاذبه‌های گردشگری، خرید و اقامت طبقه‌بندی شده و برای هر شهر دست‌کم ۳۰۰ مکان به نمایش در آمده است.

 

مجید حسینی‌نژاد مدیرعامل علی‌بابا در رابطه با این محصول گفت: «همان‌طور که از اسمش برمی‌آید، علی‌بابا پلاس بخشی از آینده علی‌بابا است. ما اهداف بلندی مثل «توانمندسازی جامعه برای خلق تجربه شایسته سفر» و «خلق ثروت برای مناطق محروم» را دنبال می‌کنیم. بنابراین رسالت علی‌بابا پلاس از دو بخش تشکیل شده است. در قدم اول به سمت ایجاد چرخه‌ای برای تولید و استفاده از محتوای دسته اول مسافران حرکت می‌کنیم. سپس با انعکاس نظرات مردم و تجربه‌های منحصر به فرد خودشان از جاذبه‌های موجود در شهرها، خدمات علی‌بابا در چرخه سفر (به‌خصوص در حین سفر) تکمیل خواهد شد. به‌علاوه تلاش ما پوشش مناطق ناشناخته کشورمان است که از طریق علی‌بابا پلاس عملیاتی است.»

 

وی افزود: «طبق آمار تنها کمتر از چند روز در دسترس قرار گرفتن، بیش از ۳٬۰۰۰ تجربه در علی‌بابا پلاس به ثبت رسیده است. درواقع ما نوید این را می‌دهیم که به‌مرور با مشارکت مردم در این پلتفرم تعاملی و فرآیند امتیازدهی (Rate & Review)، کیفیت خدمات گردشگری در ایران به‌طور چشمگیری افزایش پیدا کند. به‌این‌ترتیب خدمات‌دهندگان و تأمین‌کنندگان برای بهبود جایگاهشان در نگاه مسافر هر چه می‌توانند انجام می‌دهند، چراکه درآمدشان مستقیماً به نظرات مشتریان وابسته است.»

 

با نگاه به وب‌سایت علی‌بابا پلاس درمیابیم که در حال حاضر تمامی ۱۵۶۰ مقصد سفر با ۱۵ تصویر منحصربه‌فرد به نمایش درآمده و برای هر کدام اطلاعات دسترسی کاملی (لوکیشن و آدرس) موجود است. به‌علاوه شماره تلفن مقاصد و سایر اطلاعات مرتبط، امکانات و تجهیزات نیز آورده شده است. همچنین طبق برنامه زمانی اعلام‌شده، وضعیت آب‌وهوا، موقعیت مکانی کاربر جهت راحتی در پیدا کردن مقاصد نزدیک و سفرسازی (Trip Planner)، به‌زودی در این پلتفرم جای خواهد گرفت. تعداد شهرهای علی‌بابا پلاس نیز با اضافه شدن کیش، قشم، یزد، اهواز و گرگان تا نوروز ۱۴۰۰ به عدد ۱۰ افزایش خواهد یافت.

 

حسین ساداتی‌پور مدیر محصول علی‌بابا پلاس، در رابطه با تکنولوژی این محصول می‌گوید: «در فرآیند پیاده‌سازی علی‌بابا پلاس، ما به سراغ زبان برنامه‌نویسی Go و Vue3 رفتیم که یکی از به‌روزترین تکنولوژی‌های حال حاضر دنیا است. بنابراین در عین سادگی، به قابلیت‌هایی همچون بهینگی، مقیاس‌پذیری و همزمانی (Concurrency) نگاه ویژه‌ای شد. اما در نگاه کاربر، ازآنجاکه جابجایی بین مقاصد گردشگری یک شهر، بعضاً در حین گشت‌وگذار مسافر اتفاق می‌افتد، موفق شدیم از طریق ارائه راهکارهای فنی، سرعت بارگزاری را به طرز محسوسی بالا ببریم.»

 

او تاکید کرد: «طی دو ماه آینده نیز از نسخه کامل علی‌بابا پلاس در اپلیکیشن علی‌بابا رونمایی می‌کنیم. ورود ما به اپلیکیشن علی‌بابا همراه با توسعه امکانات ویژه‌‌ای خواهد بود تا بتوانیم از طریق ارائه امکاناتی همچون برنامه سفر و پیشنهادات حین سفر؛ تجربه همراهی و پشتیبانی صفر تا صد سفر را برای کاربرانمان ایجاد می‌کند. به همین خاطر یکپارچگی نسخه موبایل و دسکتاپ علی‌بابا پلاس، از مراکز توجه ما در مسیر طراحی محصول بود.»

 

به نظر می‌رسد علی‌بابا با سرمایه‌گذاری عظیم بر این محصول، تلاش کرده تا سبد خدمات خود در دیگر لایه‌های سفر را تکمیل و زیرساخت‌های لازم برای توسعه‌اش را هموار کند. به عبارت دیگر علی‌بابا به‌مرور در حال حرکت از فضای رزرواسیون به سمت پوشش کل چرخه سفر است. در نتیجه علی‌بابا پلاس، برخورد علی‌بابا با مشتریانش را از حالت مقطعی در فصول پیک سفر، به تعاملی مستمر و عمیق تغییر خواهد داد.

 

به گفته روابط عمومی این شرکت، علی‌بابا پلاس در بلندمدت با مشارکت مردم و اضافه شدن مناطق بیشتر، تبدیل به بستر مرجع «جمع تجربه‌های سفر» و تبادل اطلاعات گردشگری در جامعه خواهد شد. برای نمونه از ابتدای سال ۱۴۰۱ امکان درخواست فعالیت کاربران به این محصول اضافه خواهد شد، به‌نحوی‌که می‌توانند محتوا تولید کرده و POI منحصر به تجربه سفرشان را به محصول اضافه کنند.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]
link

مطالب مرتبط

فناپ

اسمایلینو گزارش «هوش مصنوعی زاینده برای مدیران عامل» را با حمایت فناپ منتشر کرد

اسمایلینو آموزش و ترویج علم را مأموریت اصلی مسئولیت اجتماعی خود قرار داده و در این راستا فعالیت‌های گسترده‌ای را انجام می‌دهد. ازجمله این فعالیت‌ها تدوین و تهیه گزارش “هوش…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم