تخریب؛ عامل سقوط دکل ارتباطی در زاهدان

در پی اقدام خرابکارانه برای دکل ارتباطی ایرانسل در زاهدان، ایرانسل اطلاعیه‌ای منتشر کرد.

 

به گزارش روابط عمومی ایرانسل، متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

به اطلاع می‌رساند، بعدازظهر شنبه ۶ فروردین ۱۴۰۱، فرد یا افرادی ناشناس، طی یک اقدام خرابکارانه، با هدف از بین بردن یکی از دکل‌های ارتباطی ایرانسل در زاهدان، به این دکل آسیب رسانده و تعمداً موجب سقوط آن بر روی واحد مسکونی مجاور شده‌اند.

این فرد یا افراد، با سرقت مهره‌های اتصال به فوندانسیون مربوط به پایۀ دکل، آن را تخریب کرده‌اند که این امر متأسفانه، منجر به بروز حادثه و سقوط این دکل شده است.

این اقدام غیر انسانی، با وجود وارد کردن خسارت به سایت ایرانسل و یک واحد مسکونی مجاور، خوشبختانه موجب آسیب به شهروندان عزیز زاهدانی نشده است.

در پی وقوع این حادثه برای سایت ارتباطی مذکور (که هنوز به طور کامل به بهره‌برداری نرسیده و توسط شرکت پیمانکار، به ایرانسل تحویل نشده بوده است)، تیم فنی شرکت پیمانکار، با حضور در محل، نسبت به ایمن‌سازی و پیگیری برای جابه‌جایی تجهیزات حادثه‌دیده، اقدام کرده‌اند.

همچنین به اطلاع می‌رساند، این نوع دکل، بر اساس استانداردهای موجود و به دلیل نصب تجهیزات ارتباطی و الکترونیکی در داخل و بالای دکل، بدون حفاظ فنس نصب می‌شود و اتصال آن به فوندانسیون نیز، از طریق پیچ و مهره و نه جوشکاری، صورت می‌گیرد؛ زیرا جوشکاری باعث ایجاد ضعف و خوردگی در قطعات مذکور می‌شود و می‌تواند به مرور زمان، ظرفیت قطعات را به صورت جدی کاهش دهد که خود، عامل تعیین‌کننده در ایستایی دکل خواهد بود.

در همین رابطه، ایرانسل با اطلاع این حادثه به مراجع انتظامی و قضایی و تشکیل پرونده با حضور نمایندگان آنها در محل حادثه، ضمن بررسی هرگونه قصور توسط شرکت پیمانکار، پیگیری برای شناسایی و برخورد با عامل یا عوامل بروز این حادثه را آغاز کرده است.

انجام این گونه اقدامات، علاوه بر وارد کردن خسارت به تجهیزات ایرانسل و اموال شهروندان عزیز و ایجاد مشکل در ارتباطات، با توجه به شرایط تحریم‌های ظالمانه، دشواری و پیچیدگی تأمین تجهیزات ارتباطی را دو چندان می‌کند.

ایرانسل همواره با اتخاذ تدابیر مختلف، در پی آن است که از وجود بالاترین سطح ایمنی در سایت‌های ارتباطی خود اطمینان حاصل کند و در این مورد هم به دنبال آن است که پیگیری و برخورد با عامل یا عاملان این حادثه، موجب تشدید مقابله با اقدامات مشابه مجرمان در فضای خدمات‌رسانی همۀ خدمتگزاران صنعت فناوری‌اطلاعات و ارتباطات کشور شود.

link

مطالب مرتبط

اسنپ

مدیرعامل اسنپ: محرومیت کاربران راننده‌ تاکسی‌های اینترنتی از حق قانونی سهمیه سوخت تبعات متعددی دارد

به گزارش روابط عمومی اسنپ، محمد خلج، مدیرعامل اسنپ اعلام کرد متاسفانه از ابتدای سال ۱۴۰۲ سهمیه‌ی سوخت رانندگان تاکسی‌های اینترنتی – باوجود مصوبه‌ی تصویب‌شده
به گزارش روابط عمومی اسنپ، محمد خلج، مدیرعامل اسنپ اعلام کرد متاسفانه از ابتدای سال ۱۴۰۲…
خبرها

پادکست اخبار استارتاپی هفته؛ از ربات دیجی‌کالا تا رفع تحریم ابرآروان

پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته در ایران را دنبال می‌کند. در قسمت ۲۳۸ این پادکست، از ربات
پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته…
خبرها

تلگرام اکنون ۹۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد

پاول داروف، بنیانگذار تلگرام اعلام کرد که این پیام‌رسان به ۹۰۰ میلیون کاربر ماهانه دست یافته است. به گفته‌ی او نیمی از این کاربران روزانه به تلگرام مراجعه می‌کنند.
پاول داروف، بنیانگذار تلگرام اعلام کرد که این پیام‌رسان به ۹۰۰ میلیون کاربر ماهانه دست یافته…
خبرها

شاتل ۶۰ درصد سهام صبانت را خرید

محمدحسن شانه‌ساززاده، رییس هیات ‌مدیره شاتل اعلام کرد این اپراتور ابتدای امسال ۶۰ درصد از سهام صبانت را خریداری کرده است. کاهش هزینه‌ها، افزایش توانمدی در بازار و
محمدحسن شانه‌ساززاده، رییس هیات ‌مدیره شاتل اعلام کرد این اپراتور ابتدای امسال ۶۰ درصد از سهام…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم