برای مشاهده نتایج کلید Enter را بزنید

چطور فلایتیو رزرو هتل خارجی را امکان‌پذیر کرده است؟

طی چند سال گذشته مسائل فنی در صنعت هتل‌داری پیشرفت و نوآوری‌های زیادی داشته‌ است. به صورت کلی سیستم رزرواسیون مرکزی (CRS) که امروزه هتل‌ها می‌شناسند، به دهه ۱۹۶۰ برمی‌گردد. مدیرعامل شرکت هواپیمایی امریکن و یک نماینده ارشد فروش IBM  اولین نسخه CRS را معرفی کرده و در دهه بعد، هتل‌ها به صورت گسترده‌ای از این فناوری استفاده کردند. در دهه‌های بعدی، CRS از یک سیستم ابتدایی به شبکه‌ای پیچیده و به هم پیوسته تبدیل شد که نرخ‌ها و رزروها را مدیریت کرده و آ‌ن‌ها را در بسیاری از کانال‌ها، از جمله OTA، GDS، metasearch و غیره توزیع می‌کند. با گسترش بازار، برخی از کانال‌های سنتی برای بهینه‌سازی رزرو هتل را به سایت‌ خود اضافه کردند. با توجه به اینکه رزروهای شخص ثالث اغلب کمیسیون‌های زیادی را دریافت می‌کردند. سال ۱۳۹۶ فلایتیو رزرو هتل خارجی آنلاین را به خدمات خود اضافه کرد.

 

اولین رزرو هتل خارجی فلایتیو

 

مسافران فلایتیو از همان روزهای اول که از سایت فلایتیو بلیط دریافت می‌کردند نیاز به رزرو هتل هم داشتند فلایتیو به نگرانی مسافران توجه کرد و برای حل این مشکل هم چاره‌ای را در نظر گرفت.

 

نیازی که فلایتیو در سال ۱۳۹۶ پس از راه‌اندازی یک ساله خرید اینترنتی پرواز خارجی در مشتریان خود حس کرد و برای رفع آن تلاش کرد. درصد قابل توجهی از مسافران همیشه بسته‌ای را می‌خرند که پرواز و هتل را با هم ترکیب می‌کنند تا در هزینه‌هایشان صرفه‌جویی شود. فلایتیو با استفاده از APIها به پروایدرهای مختلف وصل شد و تعداد زیادی هتل در نزدیکی هر شهری و منطقه‌ای را برای مشتریان خود ممکن ساخت. پس از آن مشتریان می‌توانستند هتل موردنظر خود را از میان هزاران هتل در سراسر جهان با توجه به فیلترهای قیمت و لوکیشن در کشور مقصد پیدا کنند. اولین رزرو هتل فلایتیو سارنیک پرمیر در استانبول به مبلغ ۱۱ میلیون و ۷۱۲ هزار تومان بود، خریدی که برای تیم فلایتیو در روزهایی که هنوز اعتمادی به پرداخت اینترنتی برای سفرهای خارجی با قیمت‌های بالا نبود، انگیزه‌بخش بود.

 

رابط کاربری ساده و واحد پشتیبانی ۲۴ ساعته از دیگر امکاناتی بود که فلایتیو برای همراهی با مشتریان خود فراهم کرد. هر کاربری با هر سنی و تجربه‌ای می‌تواند خرید آنلاین را مطابق استانداردهایی که در نظر دارد،‌ انجام دهد. به این صورت که پس از انتخاب هتل و وارد کردن تاریخ ورود و خروج، مدت اقامت و لیست نفرات، قیمت نهایی اعلام می‌شود. آن هم نه هنگامی که به شهر مقصد رسیده‌ایم و انتظار زیاد برای در کردن خستگی‌مان داریم. بلکه پیش از راهی شدن به سفر، همه‌ی امکانات را در مقصد فراهم کرده‌ایم. در این حالت هنگامی که به مقصد می‌رسیم، همه چیز برایمان مهیاست. دیگر نیازی به گشت و گذار در شهر برای یافتن هتل نیست. از لحظه‌ای که مشتری تصمیم به خرید می‌گیرد تا پس از سفر پشتیبانی فلایتیو در کنار مشتریان است تا پاسخگوی نیاز و سوالات آن‌ها باشد.

 

 پیاده‌سازی زیرساخت هتل خارجی از نظر اندازه، عملکرد، پیچیدگی و هزینه متفاوت است. اکثر هتل‌های خارجی با توجه به قیمت ارز و تحریم‌ها،‌ استانداردهای صنعتی متفاوتی به عنوان Providers دارند. از هتل‌های مجلل خارجی گرفته با خدمات کامل تا هتل‌های بوتیک، هتل‌های مستقل کوچک‌تر و بدون برند تا هتل‌های اکونومی، هتل‌های متوسطی که اقامتگاه‌های اولیه را با خدمات کم ارائه می‌دهند. کاری که تجربه و رضایت مشتریان نشان می‌دهد فلایتیو به خوبی آن را انجام داده و جزو اولین شرکت‌هایی بود که این خدمات را به صورت آنلاین ارائه داده است.

 

نرخ‌های زنده نیز به بخش اصلی CRS مدرن تبدیل شده‌اند. فلایتیو به صورت خودکار نرخ‌های زنده را در بخش هتل خارجی ارائه می‌دهد. این بدان معناست که مشتری می‌تواند نرخ ها را فوراً ببیند، نه اینکه مجبور باشد به طور جداگانه به موتور رزرو وب سایت خود هتل‌ مراجعه کند. رزرو آسان و پرداخت راحت از دیگر فاکتورهایی است که فلایتیو برای صرفه‌جویی زمان کاربران برای آن‌ها درنظر گرفته است.

 

از دیگر مزایایی که می‌توان به آن اشاره کرد، «بخش پیشنهادات فلایتیو» است، در این قسمت به صورت هوشمند با توجه به تجربه و شناخت کاربران برخی از شهرها به کاربران نشان داده می‌شود و در کنار آن می‌توانند از شبکه‌های اجتماعی ریتینگ، امتیاز هتل‌ها را چک کنند. همچنین به زودی این پیشنهادات بر اساس نوع سفر خانوادگی، کمیپنگ و .. بخش‌بندی شده و به کاربران پیشنهاد داده می‌شود. به گفته او کاربران می‌توانند با خرید هر بلیط هواپیما خارجی برای رزرو هتل از تخفیف برخوردار شوند.

دکتر یحیی تابش، استاد دانشگاه استنفورد
پادکست زوم قسمت بیست‌وسوم؛ گفت‌و‌گو با دکتر یحیی تابش، استاد دانشگاه استنفورد
پادکست زوم قسمت بیست‌ودوم؛ گفت‌و‌گو با امیرحسین فقیهی، مدیرعامل لحظه‌نگار
پادکست زوم قسمت بیست‌ویکم؛ گفت‌و‌گو با سینا مومنی، مدیرعامل یکتانت
پادکست زوم قسمت بیست‌ویکم؛ گفت‌و‌گو با سینا مومنی، مدیرعامل یکتانت
پادکست زوم قسمت بیستم؛ گفت‌و‌گو با علی الیاسی، مدیرعامل ابرآمد
پادکست زوم قسمت نوزدهم؛ گفت‌و‌گو با آرین اوهانیان، برند دیزاینر
پادکست زوم قسمت نوزدهم؛ گفت‌و‌گو با آرین اوهانیان، برند دیزاینر
پادکست زوم قسمت هجدهم؛ گفت‌و‌گو با محمدرضا آقایا، مدیرعامل شرکت باسلام
پادکست زوم سئو 24 رضا شیرازی
پادکست زوم قسمت هفدهم؛ گفت‌و‌گو با رضا شیرازی، مدیرعامل شرکت سئو۲۴
پادکست زوم قسمت شانزدهم؛ گفت‌و‌گو با حمیدرضا احمدی، مدیرعامل شرکت ایوند
پادکست زوم قسمت پانزدهم؛ گفت‌و‌گو با دکتر علیرضا توکلی کاشی، متخصص بازار سرمایه
پادکست زوم تخفیفان
پادکست زوم قسمت چهاردهم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل تخفیفان
پادکست زوم قسمت سیزدهم؛ گفت‌و‌گو با دکتر سعید باجلان، عضو هیات علمی و متخصص بازار سرمایه
پادکست زوم قسمت دوازدهم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل سهام‌یاب
پادکست زوم قسمت یازدهم؛ گفت‌و‌گو با مدیران ارشد اجرایی اسنپ‌تریپ
پادکست زوم قسمت دهم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل میاره
پادکست زوم قسمت نهم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل ابرآروان
پادکست زوم قسمت هشتم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل پینکت
پادکست زوم همکاران سیستم
پادکست زوم قسمت هفتم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل همکاران سیستم
اسنپ فود
پادکست زوم قسمت ششم؛ گفت‌و‌گو با رییس هیات مدیره اسنپ‌فود
پادکست زوم، قسمت پنجم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل تپسی