با همکاری شرکت هم‌روش زیرساخت نمایشگاه مجازی کتاب تقویت شد!

نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، بزرگترین گردهمایی فرهنگی کشور است که در چند سال گذشته به دلیل شیوع بیماری کرونا امکان برگزاری این نمایشگاه به صورت حضوری وجود نداشت اما با ادامه بیماری کرونا، برگزار‌کنندگان این نمایشگاه تصمیم گرفتند تا با فراهم کردن زیرساخت‌های مناسب، نمایشگاه را به صورت مجازی برگزار کنند.

 

نمایشگاه مورد نظر در دسترس نمی‌باشد!

 

سال ۹۹ برای اولین بار نمایشگاه کتاب به صورت مجازی برگزاری شد، اما سامانه‌ای که برای نمایشگاه مجازی کتاب آماده شده بود توانایی پاسخگویی به تعداد بالای درخواست‌ها را نداشت و با مشکلاتی مواجه شد که نارضایتی‌های فراوانی را به همراه داشت. مخاطبان  نمایشگاه مجازی کتاب از کند بودن سایت برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب گله‌مند بودند و به نظر می‌رسید زیرساخت‌ها برای برگزاری چنین رویدادی به صورت آنلاین فراهم نبود. متاسفانه این معضلی است که در سال‌های اخیر، بارها در سامانه‌های آنلاین پرمخاطب، از ثبت‌نام خودرو و مسکن تا بلیط کنسرت با آن مواجه هستیم، به گونه‌ای که گویی این مشکلات بخش جدایی‌ناپذیر رخدادهای آنلاین هستند. 

امسال اما اوضاع متفاوت بود. کیفیت ارائه خدمات نمایشگاه مجازی کتاب که در اواخر اردیبهشت ماه برگزار شد به شکل چشمگیری بهبود یافته بود و نتایج نیز همین موضوع را نشان می‌داد. بیش از ۲۱۱ میلیارد تومان در این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به فروش رسید که از این مبلغ، بیش از ۱۰۷ میلیارد تومان متعلق به بخش فیزیکی و بیش از ۱۰۳ میلیارد تومان متعلق به بخش مجازی است.

 

 

سامانه‌‌ای مانند نمایشگاه مجازی کتاب، برای ارائه‌ خدمات پایدار و با کیفیت به تعداد زیاد درخواست‌ها، پیچیدگی‌هایی در ابعاد مختلف فنی دارد و نیازمند طراحی و پیش‌بینی دقیق است. امسال شرکت «هم‌روش» این مسئولیت را به دوش کشیده و توانست میانگین زمان ارائه خدمات را از «۳ ثانیه» به «۶۰ میلی‌ثانیه» کاهش دهد.

 

چرا نمایشگاه امسال با اختلال مواجه نشد؟

 

در نشست فنی نمایشگاه مجازی کتاب مطرح شد که در نخستین نمایشگاه مجازی کتاب اساس معماری نمایشگاه کتاب مجازی به طور کلی با مشکل مواجه بود و از لحاظ معماری و ظرفیت پاسخگویی برای این نوع از خدمات طراحی نشده بود. سید حسن آیت، مشاور فنی نمایشگاه مجازی کتاب تهران با اعلام اینکه سامانه نمایشگاه مجازی کتاب نیاز به طراحی خاصی داشت که فقط یک یا دو شرکت دانش بنیان در ایران توانایی انجام آن را دارند، توضیح داد: از ما در نمایشگاه کتاب از خدمات و پلتفرم ابری هم‌روش استفاده کردیم.

 

 

فرید ستاری، مدیرعامل شرکت دانش بنیان هم‌روش، ارائه دهنده خدمات در لایه زیرساخت به نمایشگاه مجازی کتاب نیز از تغییرات اساسی برای بهبود کیفیت زیرساخت گفت: ما از ماه‌ها قبل، بستر استقراری را برای سرویس نرم‌افزار نمایشگاه مجازی کتاب تهران آماده کردیم و کلیه آن سرویس‌های زیرساختی که نرم‌افزار این رویداد باید بر روی آن مستقر شود، روی پلتفرم هم‌روش قرار گرفت. تلاش ما در هم‌روش این است که همراه مجموعه‌ها باشیم و پشتیبانی خوبی انجام بدهیم. در همین روزهای برگزاری نمایشگاه نیز، به‌صورت فعال و ۲۴ ساعته ارزیابی می‌کردیم و به لطف خدا امسال نمایشگاه به خوبی برگزار شد. این اتفاق علاوه بر این‌که توانست کیفیت را در لایه زیرساخت بالا ببرد، تجربه بهتری برای کاربران نهایی ایجاد کرد.

ستاری همچنین اضافه کرد: بر اساس اطلاعاتی که از نمایشگاه سال گذشته داشتیم، توانستیم رفتار کاربران سامانه نمایشگاه مجازی کتاب را شبیه‌سازی کنیم؛ همچنین توانستیم رفتار کاربران در اوج استفاده را پیش‌بینی کنیم تا حتی با حجم بالای استقبال، سایت را در حالت پایدار نگه‌داریم.

 

عامل موفقیت: دانش و تجربه در زیرساخت

 

مدیرعامل عامل همروش معتقد است که ارائه خدمات زیرساختی با کیفیت در این مقیاس، نیازمند دانش و تجربه در بخش‌های مختلف نرم‌افزاری است، او در ادامه افزود: ما در هم‌روش تلاش کردیم تا پیش از شروع نمایشگاه نیازمندی‌ها را به صورت دقیق پیش‌بینی و تحلیل کنیم و متناسب با نیازمندی‌های نمایشگاه، زیرساختی مقیاس‌پذیر و قابل‌اتکا در اختیار تیم فنی قرار بدهیم. 

ستاری با تاکید بر دانش محور بودن مجموعه هم‌روش افزود: تیم فنی ما از زمان شروع به فعالیت، به توسعه و بهبود ابزارهای مختلف بر بستر تکنولوژی‌هایی مانند کوبرنتیز مشغول بوده‌اند که بتوانند راه‌کارهای زیرساختی قابل اطمینانی در اختیار تیم‌های فنی قرار دهند تا کسب‌وکارها بدون دغدغه زیرساخت بتوانند توسعه یابند. کوبرنتیز، تکنولوژی‌ مورد استفاده ما راهکارهایی دارد که بحث مقیاس‌پذیری را حل می‌کند و راهکاری است که در دنیا برای مسائل این چنینی استفاده می‌شود. علاوه بر دانش به روز ما در واحد فنی، ما با تجربه‌ چندساله‌ ارائه‌ خدمات زیرساخت به مجموعه‌هایی همچون ترب، همراه اول، اسنپ‌کیو، اسنپ‌ ساپلای، ایوند، سنجاق، بهترینو و … با انواع چالش‌های زیرساختی این کسب‌وکارها آشنا هستیم و به این مجموعه‌ها کمک کردیم تا با استفاده از تکنولوژی‌های روز زیرساخت، خدماتشان را با کیفیت بهتری ارائه کنند. 

 

هم‌روش؛ همراه اکوسیستم استارتاپی در تمامی مراحل

 

فرید ستاری در پاسخ به سوالی درباره نقش آن‌ها در اکوسیستم کارآِفرینی، گفت: یکی از چالش‌های اصلی استارتاپ‌ها و مجموعه‌های در حال رشد مدیریت کردن زیرساخت است که ما سعی می‌کنیم با خدماتی که ارائه می‌دهیم به رشد این اکوسیستم کمک کنیم. ما در «هم‌روش» خدمات مدیریت شده زیرساخت مبتنی بر کوبرنتیز ارائه می‌کنیم و تلاش می‌کنیم تا با ارائه خدمات با کیفیت و پشتیبانی قدرتمند، همراه مجموعه‌ها باشیم تا بتوانند بدون دغدغه به سراغ توسعه محصول و بازار خودشان بروند. 

link

مطالب مرتبط

دیجی‌پیرمزارزها و فین‌تک

لندتک‌ها؛ بستری برای ایجاد فراگیری مالی

با وجود موانع فراوان، فناوری‌های نوین مالی نظیر لندتک‌ها نقش مهمی در دسترس‌پذیر کردن خدمات مالی برای تمامی اقشار جامعه دارند و فرصت‌های جدیدی را برای توسعهٔ
با وجود موانع فراوان، فناوری‌های نوین مالی نظیر لندتک‌ها نقش مهمی در دسترس‌پذیر کردن خدمات مالی…
فیلیمو

بیش از ۹۷ هزار نفر در جشنواره ولاگ فیلیمومدرسه رای دادند

دومین دوره «جشنواره ولاگ» فیلیمومدرسه، ویژه دانش‌آموزان پایه اول تا نهم با بیشتر از ۵۰۰ ولاگ ارسالی، به پایان رسید. جشنواره ولاگ این مدرسه کمک آموزشی با هدف ترویج و
دومین دوره «جشنواره ولاگ» فیلیمومدرسه، ویژه دانش‌آموزان پایه اول تا نهم با بیشتر از ۵۰۰ ولاگ…
اسنپ

تعرفه اسنپ و تپسی گران می‌شود؟

نماینده مردم تبریز از مخالفت مجلس با افزایش ۱۰ درصدی تعرفه تاکسی‌های اینترنتی در ازای دریافت غیرقانونی مالیات بر ارزش افزوده با امضای بیش از ۳۰ نماینده و ارجاع آن
نماینده مردم تبریز از مخالفت مجلس با افزایش ۱۰ درصدی تعرفه تاکسی‌های اینترنتی در ازای دریافت…
دیوار

۳۹۵ میلیون بار جستجو برای کار در دیوار

کاربران دیوار طی سال گذشته در دسته‌های «خدمات» و «استخدام و کاریابی» بیش از ۷۱۰ میلیون بار به جستجوی نیازمندی‌هایشان پرداخته‌اند. دسته‌های «خدمات» و «استخدام و
کاربران دیوار طی سال گذشته در دسته‌های «خدمات» و «استخدام و کاریابی» بیش از ۷۱۰ میلیون…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم