سرویس امنیت اسنپ برای کاربران راننده راه‌اندازی شد

اسنپ پس از ارائه‌‌ «سرویس امنیت» روی اپلیکیشن مسافر، قابلیت مشابهی را برای اپلیکیشن راننده طراحی کرده است که در آخرین نسخه اندرویدی به صورت آزمایشی برای تعدادی از کاربران فعال شده است. با استفاده از این سرویس، کاربر راننده می‌تواند فقط با لمس یک دکمه به تیم امنیت سفر اسنپ اطلاع دهد که به مداخله فوری این تیم، پلیس یا اورژانس نیاز دارد.

 

اسنپ به عنوان یک پلتفرم واسط میان دو گروه کاربران مسافر و راننده، راهکارهایی برای تامین امنیت طراحی کرده است که مهم‌ترین آن امکان برقراری تماس سریع با تیم امنیت هنگام سفر است. کاربران مسافر با استفاده از سرویس امنیت سفر می‌توانند بدون انتظار در صف پاسخگویی پشتیبانی، به‌سرعت کارشناسان تیم امنیت را با یک تماس تلفنی یا ارسال یک پیام از وضعیت خود مطلع کنند. همچنین با استفاده از دیگر امکانات این سرویس از جمله به اشتراک گذاشتن مشخصات سفر و موقعیت مکانی زنده، سفر امن‌تری داشته باشند.

حالا پس از ارائه‌ سرویس امنیت سفر در اپلیکیشن مسافر، این قابلیت برای امنیت کاربران راننده نیز در اپلیکیشن فعال شده است.

 

 

بدون نیاز به تماس تلفنی، تنها با لمس یک دکمه

 

سرویس امنیت اپلیکیشن رانندگان بسیار ساده طراحی شده است تا در موقعیت اضطراری کاربران راننده بتوانند بدون نیاز به تماس تلفنی، فقط با لمس یک دکمه از تیم امنیت درخواست کمک کنند. پس از سوار شدن کاربر مسافر و آغاز سفر، گزینه «امنیت سفر» در سمت راست و بالای صفحه به شکل یک سپر آبی‌رنگ نمایش داده می‌شود. با لمس سپر آبیِ «امنیت سفر» صفحه‌ای باز می‌شود که دکمه اعلام «گزارش شرایط اضطراری» در پایین آن قرار دارد. با لمس این دکمه کارشناسان تیم امنیت، گزارش کاربر راننده را دریافت می‌کنند و با او تماس می‌گیرند. این کارشناسان به صورت تخصصی مسئول رسیدگی به موارد ویژه هستند و به محض دریافت شرح‌حال اولیه از کاربر راننده، می‌توانند در صورت نیاز مشخصات سفر و موقعیت مکانی او را با پلیس یا اورژانس به اشتراک بگذارند. این کارشناسان تا زمانی که امنیت راننده تامین شود یا مورد به پلیس و اورژانس ارجاع داده شود، روند پشتیبانی را ادامه خواهند داد. همچنین کاربر راننده می‌تواند مراحل رسیدگی به گزارش خود را در اپلیکیشن مشاهده کند.

 

فقط در شرایط اضطراری!

 

مهم‌ترین نکته‌ای که کاربران راننده باید در رابطه با سرویس امنیت سفر بدانند موارد مجاز استفاده از آن است. ممکن است افراد تعریف متفاوتی از «وضعیت اضطراری» داشته باشند، اما در طبقه‌بندی گزارش‌های کاربران در پشتیبانی اسنپ، مواردی اضطراری به شمار می‌آید که در آن امنیت و سلامت کاربر در معرض تهدید و خطر قرار گرفته باشد، از جمله تصادف، درگیری فیزیکی، احتمال سرقت و تهدید کلامی. در نتیجه، کارشناسانی که گزارش‌های سرویس امنیت را دریافت می‌کنند، به سوالات و موارد غیراضطراری، مثل مشکلات پرداخت، تغییر مقصد یا وسایل جامانده در خودرو رسیدگی نخواهند کرد. به علاوه، استفاده از این سرویس برای چنین مواردی در روند پاسخگویی تیم امنیت اختلال ایجاد می‌کند و تعدد درخواست‌های غیرمرتبط زمان رسیدگی به موارد حاد را طولانی‌تر می‌کند که می‌تواند آسیب‌های جسمی یا روانی برای دیگر کاربران به همراه داشته باشد.

از این رو برای حفظ کیفیت پاسخگویی تیم امنیت سفر و کاهش تماس‌های غیرمرتبط، قاعده‌ای بازدارنده تعیین شده است که بر اساس آن در صورت ثبت گزارش‌ غیرمرتبط و غیراضطراری، حساب کاربری راننده به مدت ۲۴ ساعت غیرفعال خواهد شد. موارد مجاز استفاده از سرویس و همچنین اخطار غیرفعال شدن در صورت ثبت گزارش غیراضطراری در توضیحات سرویس امنیت در اپلیکیشن ثبت شده است تا کاربران با آگاهی کامل از شرایط و قوانین از این سرویس استفاده کنند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]
link

مطالب مرتبط

فناپ

اسمایلینو گزارش «هوش مصنوعی زاینده برای مدیران عامل» را با حمایت فناپ منتشر کرد

اسمایلینو آموزش و ترویج علم را مأموریت اصلی مسئولیت اجتماعی خود قرار داده و در این راستا فعالیت‌های گسترده‌ای را انجام می‌دهد. ازجمله این فعالیت‌ها تدوین و تهیه گزارش “هوش…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم