نامه فعالان اکوسیستم استارتاپی به وزیر صمت؛ انتخابات اتحادیه را برگزار کنید

شرکت‌های فعال اکوسیستم استارتاپی کشور طی نامه‌ای از وزیر صمت درخواست کرده‌اند تا به‌منظور جلوگیری از اختلافات بیشتر در میان اعضا، انتخابات اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی هر چه زودتر برگزار شود.

براساس نامه‌ای که به دست استارتاپ۳۶۰ رسیده، شرکت‌های بزرگ و کوچک اقتصاد دیجیتال ایران از رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت کشور درخواست کرده‌اند تا انتخابات اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی برگزار شود.

در متن نامه آمده در جلسه مورخ ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ هیات عالی نظارت مقرر شده که انتخابات اتحادیه باید ظرف یک ماه آینده برگزار شود، اما پس از گذشت ۲ ماه هنوز این مصوبه توسط دیبرخانه ابلاغ هم نشده چه رسد به اینکه انتخابات برگزار شود.

در این نامه ذکر شده که انتخابات اتحادیه باید پیش از این برگزار می‌شده و عدم انجام آن استنکاف بارز از قانون است.

در بخشی از این نامه عنوان شده بیشتر اعضای فعلی اتحادیه را اشخاص علی البدل و ترمیمی تشکیل می‌دهند و به‌منظور جلوگیری از بروز اختلاف میان اعضا هرچه زودتر انتخابات برگزار شود.

اخیرا انتشار مطلبی از کانال‌های رسمی اتحادیه حواشی ایجاد کرد. موضوع مربوط به مطلبی بود با این مضمون که دیجی‌کالا با فروش دخانیات در پلتفرم خود قانون گریزی می‌کند، اما اسنپ قانون مدار است. انتشار این پست در صفحه اینستاگرام اتحادیه دو بازیگر بزرگ تجارت الکترونیک ایران را در مقابل هم قرار داد. موضوعی که با واکنش مدیرعامل اسنپ روبرو شد و روز گذشته مدیرعامل تپسی از عضویت در هیات مدیره اتحادیه استعفا داد. دیجی‌کالا نیز اعلام کرد فروش دخانیات از طریق سوپرمارکت‌ها بر بستر پلتفرم “جت” این شرکت و آن هم به صورت قانونی با احراز هویت انجام می‌شود.

افراد و شرکت‌های زیادی از فلایتیو و مدیانا گرفته تا دیجی‌کالا، اسنپ و دیوار این نامه را امضا کرده‌اند و یک صدا خواستار برگزار قانونی انتخابات این اتحادیه هستند. باید دید آیا این بار وزارت صمت پس از چندین ماه سکوت واکنشی به این موضوع نشان می‌دهد یا کماکان سرنوشت اتحادیه در هاله‌ای از ابهام باقی خواهد ماند.

متن کامل این نامه را از اینجا بخوانید.

link

مطالب مرتبط

خبرها

مشتریان منحصر بفرد سینماتیکت به بیش از ۵ میلیون نفر رسید

سامانه فروش بلیت آنلاین «سینماتیکت» اعلام کرد در فروردین ۱۴۰۳ به بیش از ۵ میلیون مخاطب منحصر به فرد رسیده است. این پلتفرم از ابتدای فروردین ۱۴۰۳، ۸۷۰ هزار بلیت به
سامانه فروش بلیت آنلاین «سینماتیکت» اعلام کرد در فروردین ۱۴۰۳ به بیش از ۵ میلیون مخاطب…
تخفیفان

احتمال سرمایه‌گذاری گلرنگ در تخفیفان

نازنین دانشور اعلام کرد که پس از همکاری تخفیفان با تپسی، احتمال دارد گلرنگ در تخفیفان نیز سرمایه‌گذاری کند. نازنین دانشور، هم‌موسس و مدیرعامل اسبق تخفیفان در
نازنین دانشور اعلام کرد که پس از همکاری تخفیفان با تپسی، احتمال دارد گلرنگ در تخفیفان…
ایرانسل

آغاز فاز دوم عملیات توسعه فیبر نوری ایرانسل در قائم‌شهر

با امضای قرارداد پروژه توسعه زیرساخت شهر هوشمند بین اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران و فرمانداری و شهرداری شهرستان قائمشهر، فاز دوم عملیات اجرایی شبکه
با امضای قرارداد پروژه توسعه زیرساخت شهر هوشمند بین اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران و…
کافه بازار

سرویس پرداخت مستقیم «بازارپی» به تپسی اضافه شد

سرویس پرداخت بازارپی به تازگی روی تپسی پیاده‌سازی شده و از این پس، کاربران با به‌روز‌رسانی نسخۀ جدید تپسی، می‌توانند از این سرویس استفاده نمایند. با پیاده‌سازی
سرویس پرداخت بازارپی به تازگی روی تپسی پیاده‌سازی شده و از این پس، کاربران با به‌روز‌رسانی…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم