بیانیه انجمن سرمایه‌گذاری خطرپذیر در رابطه با خسارات محدودیت اینترنت

انجمن صنفی کارفرمایی صندوق‌ها و نهادهای سرمایه‌گذاری خطرپذیر ایران با صدور بیانیه‌ای نسبت به خسارات جبران ناپذیر محدودیت اینترنت در ایران برای کسب‌و‌کارها، سرمایه‌گذاران و از همه مهمتر اعتماد عمومی هشدار داد.

 

متن این بیانیه به شرح زیر است:

 

بیش از ۳ هفته از اختلال و قطعی اینترنت در کشور می‌گذرد، درحالی که نیاز به اعتمادسازی بین مردم و مسئولان بیش از پیش احساس می‌شود، اختلال در اینترنت روند عادی زندگی میلیون‌ها نفر به آن وابسته است، ایجاد اختلال و محدودیت در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی موجب کاهش تنش‌ها و بازگشت آرامش نمی‌شود.

 

امروزه گردش آزاد اطلاعات مهمترین شاخص امنیت و سلامت هر جامعه است و تکنولوژی ایجاد محدودیت، اختلال یا کنترل آن را با هر عنوان یا بهانه‌ای در عملا غیرممکن و در نهایت بی‌نتیجه خواهد کرد.

 

محدودیت‌های ادامه‌‌دار در اینترنت در کشور هر گونه سرمایه‌گذاری‌‌های صورت گرفته در حوزه‌های مرتبط با اقتصاد دیجیتال را با محدودیت مواجه کرده است و تردید‌های بسیار عمیقی در ادامه و تصمیمات آتی ایجاد کرده است. آیا در شرایطی قانونی شدن فیلترینگ و محدودیت این چنینی در اینترنت می‌توان به افزایش سهم اقتصاد دیجیتال از تولید ناخالص ملی امیدوار بود؟ سهمی که بر اساس افق ۱۴۰۴ باید به ۱۰ درصد از تولید ناخالص ملی برسد.

 

آیا در شرایطی که کشورهای همسایه صدها میلیاردها دلار در زیر ساخت‌های فنی و تکنولوژی خود سرمایه‌گذاری می‌کنند، و زمینه‌های رشد و جذب برای کارآفرینان و سرمایه‌گذاران فراهم می‌کنند کدام چشم‌انداز و انگیزه برای کارآفرینان و سرمایه‌گذاران‌ در کشور برای ماندن و ساختن وجود خواهد داشت؟ 

 

در حالی که میلیون‌ها کاربر و کسب‌و‌کار اینترنتی به‌طور مستقیم و غیرمستقیم از طریق شبکه‌های اجتماعی ارتزاق می‌کنند ایجاد هر گونه کنترل و اختلال در اینترنت در این شرایط، لطمات جبران‌ناپذیری وارد کرده و می‌کند که برآوردهای صورت گرفته از خسارت ناشی از قطعی اینترنت (۴۵ میلیارد تومان در هر ساعت) تنها آن بخش از کوه‌یخی از مشکلات ایجاد شده است که فعلا دیده می‌شود.

 

بر همین انجمن سرمایه‌گذاری خطرپذیر ایران ضمن ابراز تاسف و عرض تسلیت به خانواده‌هایی که در حوادث اخیر عزیزان‌شان را از دست دادند، از تمامی نهادهای تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز مرتبط با دولت، مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه، خواهان پیگیری مجدانه و رفع اختلال و محدودیت‌های ایجاد شده در اینترنت می‌باشد.

link

مطالب مرتبط

اسنپ

اعلام نتایج طرح اسنپ برای کودکان مناطق کم‌برخوردار

اسنپ ۵۹۹ سفر خود را برای کودکان بیمار تحت پوشش «خیریه‌ پزشکی نوین» به مدت ۳ ماه رایگان کرد. به گزارش روابط عمومی اسنپ، این طرح با ارزش ۴۷ میلیون و ۷۵۳ هزار تومان برای
اسنپ ۵۹۹ سفر خود را برای کودکان بیمار تحت پوشش «خیریه‌ پزشکی نوین» به مدت ۳…
خبرها

همکاری بانی مد و ازکی‌وام، یک راهکار آسان برای سهولت خرید شما

بانی مد یکی از معتبرترین فروشگاه‌های اینترنتی در سطح کشور است که فعالیت خود را از سال ۱۳۹۳ در حوزه مد و پوشاک آغاز کرد. این مرکز خرید آنلاین اخیرا فروش کالای دیجیتال
بانی مد یکی از معتبرترین فروشگاه‌های اینترنتی در سطح کشور است که فعالیت خود را از…
خبرها

گزارش «فوتبالی» منتشر شد

به گزارش فوتبالی، اپلیکیشن «فوتبالی» از سال ۱۳۹۳ فعالیت خود را با این هدف که یک مجموعه کامل از اخبار و ویدیوها و پخش و پوشش زنده مسابقات و سرگرمی‌های فوتبالی را در
به گزارش فوتبالی، اپلیکیشن «فوتبالی» از سال ۱۳۹۳ فعالیت خود را با این هدف که یک…
خبرها

پادکست اخبار استارتاپی هفته؛ از ماجرای دیوار و شیپور تا نماوا

پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته در ایران را دنبال می‌کند. در قسمت ۲۴۰ این پادکست، از
پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم