اقامتگاه بوم گردی در قشم یا رزرو هتل های قشم، کدام بهتر است؟

جزیره قشم بزرگ‌ترین جزیره در ایران و در منطقه است. این جزیره زیبا، یک جاذبه گردشگری فوق‌العاده با زیبایی‌های طبیعی و تاریخی است که بسیاری از گردشگران از سراسر جهان را به سمت خود می‌کشاند. مسافران ایرانی و گردشگرانی از سراسر جهان برای دیدن جاذبه‌های طبیعی قشم که از دیدنی‌های منحصر به فرد در دنیاست، به این جزیره می‌آیند. 

 این گردشگران برای اقامت در جزیره قشم مکان‌های مختلفی را اعم از اقامتگاه بوم گردی، هتل یا ویلا انتخاب می‌کنند. اما پرسش اینجاست: اقامتگاه بوم گردی در قشم یا رزرو هتل های قشم، کدام بهتر است؟ پاسخ این پرسش قطعا برای سلیقه‌ها و افراد مختلف فرق می‌کند. با خواندن مطلب زیر پاسخ این پرسش را برای خودتان بیابید.

 

چند هتل در جزیره قشم وجود دارد؟

هتل‌های زیادی را می‌توان در قشم یافت. تعداد این هتل‌ها با هر ستاره‌ای، بیش از ۵۰  هتل است که برای اقامت دادن حجم بالای مسافران که به جزیره قشم رفت و آمد می‌کنند، مناسب به نظر می‌رسد. هتل‌های مختلف در جزیره قشم از چهار ستاره تا یک ستاره  هستند و امکانات هر کدام از آنها با توجه به تعداد ستاره‌هایشان مناسب توصیف شده است. 

کسانی که قصد سفر به قشم را دارند، می‌توانند برای رزرو هتل قشم با تخفیف های ویژه از سایت‌های رزرو هتل کمک بگیرند. در این سایت‌ها انواع اتاق‌های تمامی هتل‌ها با امکانات و شرایطشان آورده شده و مسافران می‌توانند با کلیک روی نام هتل وارد صفحه مربوطه شده و اطلاعات لازم در مورد هر کدام از هتل‌ها را بررسی و گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنند.

 

با اقامتگاه های بوم گردی در قشم آشنا شوید

در جزیره قشم علاوه بر هتل‌ها، تعداد زیادی اقامتگاه بوم گردی نیز وجود دارد که مسافران بسیاری را جذب خود می‌کند. این اقامتگاه ها برای کسانی که به فرهنگ بومی منطقه علاقه دارند و زندگی در یک مکان محلی و سنتی را به یک هتل استاندارد ترجیح می‌دهند، مناسب است.

شیوه پذیرایی از مسافران در اقامتگاه های بوم گردی قشم به صورت سنتی و شبیه به زندگی اهالی جنوب و جزیره قشم است. بسیاری از این اقامتگاه ها دارای سرویس کف خواب بوده و آشپزخانه‌های آنها به سرو غذاهای محلی برای مسافرانی می‌پردازد که علاقه دارند در اقامتگاه غذا بخورند. اقامتگاه های بوم گردی قشم با امکان رزرو آنی و قطعی برای افرادی که در جستجوی شناخت فرهنگ بومی منطقه قشم هستند، مکان‌های جذابی به نظر می‌رسند.

 

شباهت و تفاوت های اقامتگاه بوم گردی با هتل 

به طور کلی هتل ها و اقامتگاه های بوم گردی یک ویژگی مشترک دارند و آن این است که هر دو گونه آنها اتاق‌هایی را برای اقامت مسافران در نظر گرفته‌اند. شباهت دیگر هتل ها و بوم گردی ها در این است که هر دوی این مجموعه‌ها زیر نظر وزارت گردشگری بوده و به همین دلیل دارای قوانین و استانداردهای خاصی هستند.

با این همه این دو گونه واحدهای اقامتی تفاوت های عمده‌ای نیز با هم دارند. بوم گردی ها همانند هتل‌ها قوانین سفت و سختی ندارند و اتاق‌های آنها نیز شبیه به همدیگر نیست. به بیان دیگر هتل‌ها معمولا شبیه همدیگر بوده و برای اطلاق عنوان هتل استانداردهای خاصی را رعایت کرده و معمولا ساختمانی چند طبقه هستند و اتاق‌هایی در دو طرف راهروها قرار دارند. اما بوم گردی ها هم به لحاظ معماری و هم تزئینات منحصر به فرد هستند و هر اقامتگاه با دیگری، هم از نظر شکل و ظاهر بیرونی و دکوراسیون داخلی و هم شیوه پذیرایی فرق دارد.

علاوه بر این، تقریبا تمام بوم گردی ها دارای شکل و شمایل سنتی و بومی بوده و فرهنگ مردم منطقه را در شیوه پذیرایی از مسافران به نمایش می‌گذارند. به همین دلیل در بسیاری از بوم گردی ها از تختخواب خبری نیست و سرویس بهداشتی و حمام آنها بیرون از اتاق است. علاوه بر این، تعداد مسافر بیشتری در اتاق‌های بوم گردی ها می‌توانند دور هم گرد بیایند و با هم اتاق را اجاره کنند. بنابراین کسانی که به صورت گروهی سفر می‌کنند و علاقه دارند که در طول سفر با هم در یک اتاق باشند، اقامتگاه های بوم گردی را ترجیح می‌دهند.

 

هتل های قشم چه ویژگی هایی دارند؟

در جزیره قشم بیش از ۵۰ هتل از چهار تا یک ستاره وجود دارد که هر یک از آنها متناسب با ستاره‌شان، امکانات استانداردی را دارند. از میان این هتل‌ها، ۵ هتل چهار ستاره وجود دارند و نزدیک به ۲۰ هتل، دارای ۳ ستاره هستند. باقی هتل‌ها با دو و یک ستاره، به مهمانان خود سرویس‌دهی می‌کنند.

هتل‌های چهار ستاره دارای امکانات رفاهی کامل‌تری هستند، سرویس بهداشتی فرنگی، سرویس اتاق روزانه، حمام داخل اتاق و… از ویژگی‌های این هتل ها هستند. هتل های سه ستاره نیز دارای دستشویی و حمام‌ در درون اتاق، تختخواب‌های راحت، رستوران و بسیاری موارد دیگر هستند که در هتل‌های سه ستاره به صورت استاندارد وجود دارد. سایر هتل‌های قشم با دو و یک ستاره‌، از امکانات کمتری برخوردارند که برای اطلاع یافتن در مورد هر یک از آنها، می‌توان به سایت اجاره هتل رفت و ویژگی‌های هتل ها را مطالعه کرد.

 

اقامتگاه های بوم گردی متنوعی در قشم وجود دارد 

تعداد اقامتگاه های بوم گردی در قشم هم کم نیست که هر کدام از نظر معماری و شیوه پذیرایی متفاوت بوده و حال و هوای دیگری دارند. بوم گردی های قشم عبارتند از خانه دوست، فردیس، پیر حرا، نخل ناخدا، خانه ماه و ناخدا علی که هر یک در نوع خود متمایز و منحصر به فرد هستند.

اقامتگاه خانه دوست با انواع اتاق‌هایی که هر کدام نام زیبایی دارند، پذیرای مسافران از سراسر جهان است. اتاق‌های این اقامتگاه نام جاذبه‌های دیدنی قشم را بر خود دارند یعنی نام آنها خانه دوست، حجله، تنگه چاهکوه، غار خوربس، دره ستاره‌ها، غار نمکدان، جنگل حرا و… را دارد.

 

آشنایی با سایر اقامتگاه های بوم گردی قشم

یکی دیگر از اقامتگاه ‌های بوم گردی در قشم فردیس نام دارد. این بوم گردی دارای ۲۰ اتاق است که به صورت کپرهای جدا با سقف‌های سنتی در کنار هم قرار دارند. این واحدها دارای سرویس فرنگی است و رختخواب آنها به صورت سنتی است. اقامتگاه پیر حرا مجموعا دارای ۵ اتاق با سرویس بهداشتی ایرانی و تختخواب بوده و ظرفیت اتاق‌های آن سه نفر است. 

اقامتگاه نخل ناخدا دارای دو مجموعه‌ شمالی یا وی‌آی‌پی با ۶ اتاق و مجموعه جنوبی یا سنتی با ۶ اتاق و ۲ سوئیت خانوادگی است. اتاق‌های وی‌آی‌پی دارای تختخواب، سرویس حمام و توالت فرنگی بوده و پذیرایی در اتاق‌های بخش سنتی هم به صورت بومی است. بوم گردی خانه ماه با اتاق‌های ماه کامل و هلال ماه از مهمانان پذیرایی می‎کند و اقامتگاه ناخدا علی در روستای لافت، با چهار اتاق و محیطی سنتی، پذیرای مسافران قشم است.

 

link

مطالب مرتبط

فیلیمو

بیش از ۹۷ هزار نفر در جشنواره ولاگ فیلیمومدرسه رای دادند

دومین دوره «جشنواره ولاگ» فیلیمومدرسه، ویژه دانش‌آموزان پایه اول تا نهم با بیشتر از ۵۰۰ ولاگ ارسالی، به پایان رسید. جشنواره ولاگ این مدرسه کمک آموزشی با هدف ترویج و
دومین دوره «جشنواره ولاگ» فیلیمومدرسه، ویژه دانش‌آموزان پایه اول تا نهم با بیشتر از ۵۰۰ ولاگ…
اسنپ

تعرفه اسنپ و تپسی گران می‌شود؟

نماینده مردم تبریز از مخالفت مجلس با افزایش ۱۰ درصدی تعرفه تاکسی‌های اینترنتی در ازای دریافت غیرقانونی مالیات بر ارزش افزوده با امضای بیش از ۳۰ نماینده و ارجاع آن
نماینده مردم تبریز از مخالفت مجلس با افزایش ۱۰ درصدی تعرفه تاکسی‌های اینترنتی در ازای دریافت…
دیوار

۳۹۵ میلیون بار جستجو برای کار در دیوار

کاربران دیوار طی سال گذشته در دسته‌های «خدمات» و «استخدام و کاریابی» بیش از ۷۱۰ میلیون بار به جستجوی نیازمندی‌هایشان پرداخته‌اند. دسته‌های «خدمات» و «استخدام و
کاربران دیوار طی سال گذشته در دسته‌های «خدمات» و «استخدام و کاریابی» بیش از ۷۱۰ میلیون…
دیوار

بحث داغ کارشناسان و مردم درباره آگهی‌های آنلاین املاک

بحث مسدودسازی آگهی‌های بخش املاک دیوار و شیپور، اخیرا بسیار خبرساز شده است. در برنامه «هشت صبح» رادیو اقتصاد، کارشناسان و مخاطبان به بحث راجع به این موضوع پرداختند.
بحث مسدودسازی آگهی‌های بخش املاک دیوار و شیپور، اخیرا بسیار خبرساز شده است. در برنامه «هشت…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم