آیا آینده شغلی رشته مدیریت کسب‌وکار (MBA) خوب است؟

آینده شغلی رشته مدیریت کسب‌وکار یکی از موضوعاتی است که معمولاً افراد علاقه‌مند به این حوزه به دنبال کسب اطلاعات بیشتر درباره آن هستند.

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که به حوزه مدیریت علاقه دارید و یا قصد می‌خواهید در این حوزه فعالیت کنید؛ بهترین و مناسب‌ترین گزینه برای شما رشته  MBA است. داشتن مدرک MBA به شما مزیت‌های بسیار خوبی می‌دهد. یکی از این مزیت‌های بسیار عالی، فرصت‌های شغلی مناسب و داشتن آینده‌ای درخشان است.

در این مطلب به طور کامل آینده شغلی رشته مدیریت کسب‌وکار را مورد بررسی قرار خواهیم داد تا بیشتر از پیش با این رشته آشنا شوید.

چرا باید مدرک MBA را اخذ کنیم؟

بسیاری از شرکت‌کنندگان در دوره MBA با این سؤال روبرو می‌شوند که چرا باید مدرک MBA را اخذ کنیم؟ در جواب این افراد باید گفت که در دنیای امروز رقابت کسب‌وکارها روزبه‌روز شدیدتر می‌شود. کسانی می‌توانند در این بازار موفق شوند که مهارت‌های و دانش‌های مدیریتی را در سطح پیشرفته‌ای یاد گرفته باشند.

دوره آموزشی MBA یکی از دوره‌های بسیار عالی حوزه مدیریت است که با شرکت در آن می‌توانید انواع مهارت‌های مدیریتی خود را بالا برده و در سطح بالاتری با رقبای خود رقابت کنید. همچنین لازم به ذکر است که کسب‌وکارهای تازه‌وارد به‌سختی می‌توانند جایگاه خود را در بازار مستحکم کنند؛ اما اگر مدیر این کسب‌وکارها تخصص بالایی داشته باشد؛ به‌راحتی می‌تواند تمام چالش‌ها و مشکلات را حل کند.

پس برای اینکه در حوزه مدیریت حرفی برای گفتن داشته باشید؛ لازم است مهارت‌های خود را بالا ببرید. مدرک MBA هرآنچه که برای رسیدن به اهداف خود لازم داشته باشید را در اختیارتان خواهد گذاشت.

بازار کار MBA در ایران

رشته MBA به دلیل تنوع گرایش‌هایی که دارد، فرصت‌های شغلی بسیاری را در رو‌به‌روی دانش‌آموختگان خود قرار می‌دهد. بازار کار و آینده شغلی رشته مدیریت کسب‌وکار  در ایران روبه‌رشد است و ما در ادامه به محبوب‌ترین فرصت‌های شغلی رشته MBA در ایران می‌پردازیم. به طور کلی آینده شغلی رشته مدیریت کسب‌وکار بسیار درخشان است؛ به همین دلیل کسانی که موفق به اخذ آن می‌شوند به‌راحتی می‌توانند راه و روش خاص خود را در دنیای کسب‌وکار پیدا کنند.

کارشناس و مدیر بازاریابی و بازاریابی دیجیتال (دیجیتال مارکتینگ)

به‌طورکلی سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف ترجیح می‌دهند در زمان استخدام مدیر بازاریابی، حتماً مدرک آن را در نظر بگیرند. معمولاً دارندگان مدرک MBA در اولویت قرار می‌گیرند. چون آنها دانش کافی برای مثبت کردن معادلات فروش را دارند.

مدیر فروش

دارندگان مدرک MBA که در حوزه مدیر فروش مشغول فعالیت می‌شوند؛ معمولاً درآمد بسیار خوبی خواهند داشت. این افراد به لطف شرکت در دوره MBA، می‌توانند داده‌ها را به‌درستی تحلیل کنند و یک استراتژی فروش موفق برای شرکت اتخاذ کنند.

مدیر فناوری اطلاعات و IT

کسانی که در حوزه فناوری اطلاعات و IT تخصص دارند؛ ایده‌های بسیار خوبی برای کسب‌وکارها خواهند داشت. اما به دلیل اینکه دانش مدیریتی ندارند؛ امکان پیاده‌سازی آنها را ندارند. این افراد کافی است در دوره MBA شرکت کنند تا دانش و مهارت مدیریتی را بیاموزند. خواهید دید که این افراد با چه پیشنهادهای شغلی جذابی روبرو خواهند شد.

مدیریت مجموعه‌های پزشکی و بهداشتی

معمولاً در تمام کشورها حوزه بهداشت و درمان از اهمیت بالایی برخوردار است. یکی از مشاغل مهمی که در این حوزه به آن توجه ویژه‌ای می‌شود؛ مدیریت مجموعه‌های پزشکی و بهداشتی است. تمامی مجموعه‌ها کسی را برای این شغل در نظر می‌گیرند که دانش MBA را داشته باشد.

بازار کار رشته MBA در خارج از کشور

آینده شغلی رشته مدیریت کسب‌وکار در خارج از کشور هم درخشان است. به همین دلیل فارغ‌التحصیلان این رشته، می‌توانند در خارج از کشور هم فرصت‌های شغلی بسیار مناسبی به دست بیاورند. از جمله مناسب‌ترین فرصت‌های شغلی برای دارندگان مدرک MBA در خارج، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

فناوری (تکنولوژی) اطلاعات

شاخه فناوری بالاترین دستمزد را در حوزه MBA دارد. کسانی که مدرک MBA را دارند؛ در خارج از کشور می‌توانند به‌راحتی کار پیدا کنند و سالانه حدود ۷۰ الی ۹۳ هزار دلار درآمد داشته باشند.

تحلیلگر کسب‌وکار

تحلیلگرهای کسب‌وکار با تجزیه‌وتحلیل داده‌ها به روش اصولی، می‌توانند به نتیجه‌های مطلوبی برسند. به همین دلیل در خارج از کشور خواهان زیادی دارند. این افراد با داشتن مدرک MBA می‌توانند سالانه حدود ۷۲ الی ۹۴ هزار دلار درآمد داشته باشند.

امور مالی

تخصص مالی یکی دیگر از تخصص‌های حوزه MBA است که جزو مشاغل ارزشمند به‌حساب می‌آید. افراد فعال در این حوزه می‌توانند در خارج شغل مناسبی پیدا کرده و از ۶۲ الی ۷۷ هزار دلار درآمد کسب کنند.

بازاریابی

بازاریابی یکی از محبوب‌ترین رشته‌های حوزه مدیریت است. کسانی که مدرک MBA بازاریابی را دارند؛ سالانه حدود ۷۰ الی ۹۶ هزار دلار درآمد خواهند داشت.

اقتصاد

اقتصاد یکی از مهم‌ترین و پردرآمدترین گرایش‌های رشته MBA است. طبیعتاً وجود یک اقتصاددان در شرکت‌ها و سازمان‌ها ضرورت بالایی دارد. حال اگر این اقتصاددان مدرک MBA هم داشته باشد؛ بدون شک ارزش بیشتری در نزد مدیران شرکت خواهد داشت. این افراد سالانه می‌توانند ۷۰ الی ۹۳ هزار دلار درآمد خواهند داشت.

اخذ مدرک MBA را از کجا آغاز کنیم؟

برای شرکت در دوره MBA . اخذ مدرک این رشته معتبر، باید به بهترین مؤسسه آموزشی مراجعه کنید. یکی از معتبرترین و باسابقه‌ترین مؤسسه‌هایی که اقدام به برگزاری دوره MBA می‌کند؛ مؤسسه آموزش عالی فن پردازان است.

این مؤسسه دوره MBA را با بهترین و مجرب‌ترین اساتید در طول یک سال و به مدت ۴۰۰ ساعت برگزار می‌کند. همچنین شرکت‌کنندگان در این دوره ۶۴۴ ساعت ویدئوی آموزشی و ۴۷۵ صفحه محتوای متنی دریافت می‌کنند.

مؤسسه آموزشی فن پردازان بعد از اتمام دوره، به شرکت‌کنندگان گواهی‌نامه MBA صادر می‌کند. این گواهی‌نامه علاوه بر اینکه قابل ترجمه است؛ مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است. پس برای اگر قصد شرکت در دوره MBA را دارید؛ همین‌الان به مؤسسه فن پردازان مراجعه کنید.

سخن نهایی

آینده شغلی رشته مدیریت کسب‌وکار بسیار درخشان است. فارغ‌التحصیلان این رشته می‌توانند هم در ایران و هم در خارج فرصت‌های شغلی بسیار مناسبی به دست بیاورند. در این مطلب آینده شغلی رشته مدیریت کسب‌وکار را به طور کامل مورد بررسی قرار دادیم تا بیشتر با این رشته آشنا شوید.

link

مطالب مرتبط

فیلیمو

بیش از ۹۷ هزار نفر در جشنواره ولاگ فیلیمومدرسه رای دادند

دومین دوره «جشنواره ولاگ» فیلیمومدرسه، ویژه دانش‌آموزان پایه اول تا نهم با بیشتر از ۵۰۰ ولاگ ارسالی، به پایان رسید. جشنواره ولاگ این مدرسه کمک آموزشی با هدف ترویج و
دومین دوره «جشنواره ولاگ» فیلیمومدرسه، ویژه دانش‌آموزان پایه اول تا نهم با بیشتر از ۵۰۰ ولاگ…
اسنپ

تعرفه اسنپ و تپسی گران می‌شود؟

نماینده مردم تبریز از مخالفت مجلس با افزایش ۱۰ درصدی تعرفه تاکسی‌های اینترنتی در ازای دریافت غیرقانونی مالیات بر ارزش افزوده با امضای بیش از ۳۰ نماینده و ارجاع آن
نماینده مردم تبریز از مخالفت مجلس با افزایش ۱۰ درصدی تعرفه تاکسی‌های اینترنتی در ازای دریافت…
دیوار

۳۹۵ میلیون بار جستجو برای کار در دیوار

کاربران دیوار طی سال گذشته در دسته‌های «خدمات» و «استخدام و کاریابی» بیش از ۷۱۰ میلیون بار به جستجوی نیازمندی‌هایشان پرداخته‌اند. دسته‌های «خدمات» و «استخدام و
کاربران دیوار طی سال گذشته در دسته‌های «خدمات» و «استخدام و کاریابی» بیش از ۷۱۰ میلیون…
دیوار

بحث داغ کارشناسان و مردم درباره آگهی‌های آنلاین املاک

بحث مسدودسازی آگهی‌های بخش املاک دیوار و شیپور، اخیرا بسیار خبرساز شده است. در برنامه «هشت صبح» رادیو اقتصاد، کارشناسان و مخاطبان به بحث راجع به این موضوع پرداختند.
بحث مسدودسازی آگهی‌های بخش املاک دیوار و شیپور، اخیرا بسیار خبرساز شده است. در برنامه «هشت…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم