روش‌های ایمن معامله‌ی ارزهای دیجیتال

بررسی امنیت معامله‌ در صرافی ارز دیجیتال والکس

یکی از دغدغه‌های اصلی کاربران ارزهای دیجیتال، انتخاب یک صرافی معتبر و قابل اطمینان است. با وجود تعداد زیاد پلتفرم‌های معاملاتی داخلی و خارجی، انتخاب بهترین پلتفرم برای معاملات رمزارز کار دشواری است. آشنایی کامل با خدمات و ویژگی‌های صرافی و همچنین اطمینان خاطر در رابطه با امنیت آن نکات بسیار مهمی است که کاربران باید به آن‌ها توجه داشته باشند.

 

صرافی والکس به عنوان یک پلتفرم‌ ارز دیجیتال ایرانی توانسته با ارائه‌ی خدمات مناسب، پشتیبانی قوی و تامین امنیت معاملات کاربران، در فهرست ۵ صرافی مطرح داخلی قرار بگیرد. در این مقاله قصد داریم ویژگی‌های مهم  والکس را بررسی کنیم و به معرفی خدمات آن بپردازیم؛ با ما همراه باشید.

صرافی ارز دیجیتال والکس چطور شکل گرفت؟

در سال ۱۳۹۷، جمعی از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه تهران تصمیم گرفتند با راه‌اندازی یک پلتفرم معاملاتی، مشکلات و محدودیت‌های خرید و فروش ارزهای دیجیتال را برای کاربران ایرانی از بین ببرند. محدودیت‌های دسترسی به بازارهای خارجی، وجود افراد سودجو در بازار غیر رسمی رمزارز کشور، انجام خرید و فروش‌ها در داخل کشور با سودهای ناعادلانه و موارد این‌چنینی دیگر، سبب شده بود که کاربران ایرانی به بازار کریپتوکارنسی بدبین باشند و امیدی به سرمایه‌گذاری و معامله در این حوزه نداشته باشند. در این شرایط ورود والکس به بازار رمز ارز داخلی، سبب شد بسیاری از مشکلات از میان برود و مسیری هموار برای کاربران ایرانی ایجاد شود.

در این مدت صرافی ارز دیجیتال والکس با تلاش مستمر و ایجاد نوآوری‌های متعدد سعی در ارائه‌ی خدمات شایسته به کاربران خود داشته است و توانسته به یکی از پلتفرم‌های محبوب داخلی در حوزه کریپتوکارنسی تبدیل شود.

 

معیارهای انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال چیست؟

یک صرافی ارز دیجیتال، برای کسب اعتماد کاربران خود باید چند ویژگی اساسی را داشته باشد. تضمین امنیت دارایی و معاملات کاربران و همچنین اعتبار کافی، میزان نقدینگی و حجم معاملات بالا، تنوع کوین‌ها، شکاف قیمتی مناسب، پشتیبانی قوی و ارائه کیف پول اختصاصی، از اصلی‌ترین ویژگی‌های پلتفرم‌های آنلاین خرید و فروش ارز دیجیتال هستند که صرافی ارز دیجیتال والکس سعی کرده همه‌ی آن‌ها را در سیستم معاملاتی خود پوشش دهد. در ادامه به بررسی هر یک از این ویژگی‌ها در این صرافی می‌پردازیم.

ارائه کیف پول اختصاصی به کاربر

یکی از دغدغه‌های کاربران در بازارهای ارز دیجیتال، روش و هزینه‌ی نگهداری دارایی‌ آن‌هاست. بسیاری از صرافی‌های فعال داخلی و خارجی تنها ارز را به کاربران می‌فروشند و کاربر ملزم به تهیه‌ی یک کیف پول ارز دیجیتال معتبر و امن برای نگهداری دارایی خود است.

این در حالی است که این روش برای تریدرهای فعال بازار اصلاً پاسخگو نیست. کارمزدهای انتقال در شبکه بسیار بالاست و اگر تریدر قصد خرید و فروش مداوم داشته باشد، این روش و انتقال مداوم دارایی خود از کیف پول به صرافی و بالعکس، برای او به صرفه نخواهد بود.

صرافی ارز دیجیتال والکس با ارائه کیف پول اختصاصی و امن به کاربر به او اجازه می‌دهد تا برای سرمایه‌گذاری بلندمدت یا معاملات کوتاه مدت، روی کیف پول صرافی ارز دیجیتال والکس و امنیت آن حساب کند و نیاز به پرداخت کارمزدهای بالای انتقال دارایی نداشته باشد.

پشتیبانی ۲۴ ساعته

معامله در دنیای ارزهای دیجیتال بسیار سریع و پر از ریسک‌ است. یک صرافی امن با ارائه خدمات پشتیبانی سریع و مطمئن، به کاربران نشان می‌دهد که در برابر خطاهای احتمالی پاسخگو و مسئولیت‌پذیر است. علاوه‌بر این، پشتیبانی به کاربران این اطمینان را می‌دهد که برای پرسش‌های مختلف در رابطه با رمز ارزها و معاملات منبعی امن و آگاه در اختیار دارند.

یکی از ویژگی‌هایی مهم صرافی ارز دیجیتال والکس، یک تیم پشتیبانی قوی و سریع است. پشتیبانان والکس همیشه در تلاش‌اند که به بهترین شکل به پرسش‌های کاربران در ۲۴ ساعت شبانه‌روز پاسخ دهند.

تنوع کوین‌ها

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم و اساسی در یک پلتفرم معاملات رمزارز، تعداد کوین‌هایی است که کاربران می‌توانند در آن پلتفرم خرید و فروش کنند. هر‌چه میزان تنوع کوین‌ها در صرافی بالاتر باشد، کاربران آن امکان تصمیم‌گیری بهتری برای مدیریت سبد سرمایه و ترید‌های خود دارند. البته باید توجه داشت که وجود کوین‌های مطرح در فهرست معاملاتی نیز امری بسیار مهم و اساسی است.

صرافی ارز دیجیتال والکس در این راستا با ایجاد یک فهرست متنوع از محبوب‌ترین کوین‌های بازار کریپتوکارنسی، تلاش کرده است که رضایت کاربران خود را جلب کند. پشتیبانی از رمز ارزهای بیت کوین، اتریوم، ریپل‌، دش، لایت کوین، بیت کوین کش، ترون، ایاس و استلار و همچنین پشتیانی از دو استیبل کوین تتر ERC20 و تتر TRC20 ، امکان مدیریت صحیح سبد سرمایه و همچنین اجرای استراتژی‌های مختلف ترید‌‌ را برای کاربران والکس فراهم کرده است.

نقدینگی و حجم معاملات صرافی

تعداد بالای کاربران و معاملات موفق آنان نشان‌ دهنده‌ی این واقعیت است که والکس ، یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های رمزارز فعال در داخل کشور است. این حجم از معاملات، نشان از وجود نقدینگی کافی در این پلتفرم دارد. نقدینگی بالای صرافی، نشان‌دهنده‌ی سرعت بالای نقدشوندگی ارزهای دیجیتال در آن و بیان‌گر این است که کاربران برای فروش ارز دیجیتال خود مشکلی نخواهند داشت.

همچنین حجم بالای معاملات در صرافی نشان‌دهند‌ی میزان اعتماد کاربران به والکس و اطمینان آن‌ها برای واریز دارایی‌های‌شان به کیف پول صرافی والکس است.

شکاف قیمتی

یکی از بزرگترین انتقادها به صرافی‌های ارز دیجیتال، شکاف قیمتی بین قیمت خرید و فروش رمزارز است. بسیاری از مواقع تفاوت بین قیمت خرید و فروش یک رمزارز به‌قدری زیاد است که عملاً کاربر نمی‌تواند روی صرافی برای انجام تریدهای منظم حساب کند.

در صرافی ارز دیجیتال والکس قیمت خرید و فروش ارز طبق نمودارهای جهانی و پیشنهاد کاربران تنظیم می‌شود و صرافی نقش مستقیم در قیمت‌گذاری‌ها ندارد. این ویژگی باعث می‌شود شکاف قیمتی در این بازار معاملاتی به حداقل برسد و کاربران به این پلتفرم برای خرید و فروش منظم و روزانه اعتماد کنند.

اپلیکیشن اختصاصی

امروزه استفاده از تلفن‌های همراه عضو جدایی ناپذیر زندگی شده است. داشتن اپلیکیشن اختصاصی برای خرید و فروش در بازار رمز ارزها یک ویژگی حیاتی محسوب می‌شود. بازار کریپتوکارنسی نوسان بسیار بالایی دارد و کاربران باید بتوانند همواره و در هر مکانی به این بازار دسترسی داشته باشند.

صرافی ارز دیجیتال والکس اپلیکیشن اختصاصی خود را برای اندروید و iOS در اختیار کاربران قرار داده است تا معامله‌گران با خیال راحت و در هر زمان و مکانی به بازار معاملاتی صرافی آنلاین والکس دسترسی داشته باشند.

link

مطالب مرتبط

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم