مناسب‌ترین هاست برای سایت‌های فروشگاهی

برای راه اندازی یک وبسایت در ابتدا باید به خرید دامنه اقدام کنید، خرید دامنه در واقع مرحله اول است; شما باید برای وبسایت خود یک نام انتخاب کنید که در عین حال که کوتاه و ساده باشد، به راحتی نیز به خاطر سپرده شود و همچنین مرتبط با نوع کار شما باشد.
باور کنید یا نه، میزبانی وب می‌تواند تأثیر چشمگیری بر موفقیت کسب و کار آنلاین شما داشته باشد. علاوه بر رابط بین عملکرد و تبدیل به مشتری، اقدامات امنیتی درک شده در طول فرایند پرداخت، اعتماد مصرف کنندگان را به برند شما و محصولات آن افزایش می‌دهد.

 

مناسب‌ترین هاست برای سایت‌های فروشگاهی

 

اگر می‌خواهید یک وبسایت فروشگاهی راه‌اندازی کنید و نمی‌دانید کدام هاست برای شما مناسب‌تر است باید بگوییم که جای هیچ‌گونه نگرانی نیست چون ما در ادامه تمامی ابهامات شما را برطرف می‌کنیم و به صورت جداگانه تمامی مفاهیم را برای شما توضیح می‌دهیم. پس اگر با مفهوم هاست و نوع میزبانی وب آشنا نیستید در قدم اول میزبانی وب و انواع آن که شامل هاست و سرور است را توضیح می‌دهیم:

 

هاست چیست؟

هاست در واقع سرویسی است که برای فایل‌های تشکیل‌دهنده وب‌سایت شما و نرم‌افزار، سخت افزار فیزیکی و زیرساخت شبکه‌ای، ذخیره می‌کند و آن را در بستر وب در اختیار افراد در سراسر جهان قرار می‌دهد.

 

هاست و سرور چیست؟

یک هاست فضا و پهنای باند مورد نیاز برای میزبانی وب‌سایت‌های مشتریان را در سرورهای خود فراهم می‌کند.

بعد از خرید دامنه با پلن‌های میزبانی هاست که شامل حساب‌های ایمیل، پهنای باند برای ترافیک و فضایی برای فایل‌های وب‌سایت شما است می‌توانید وب‌سایتتان را راه‌اندازی کنید. هاست فضایی است که در آن یک سرور، با چندین مشتری به اشتراک گذاشته می‌شود و منابع یک سرور بین چندین مشترک تقسیم می‌شود. در واقع سرور فضایی است که می‌تواند بین چندین مشترک تقسیم شود که به هر کدام از این قسمت ها یک هاست گفته می‌شود و هم می‌تواند به صورت اختصاصی در اختیار یک شخص یا سازمان قرار گیرد که به آن سرور اختصاصی گفته می‌شود. اما چه هاستی مناسب سایت‌های‌ فروشگاهی است؟

هاست اشتراکی: یک فضای رزرو شده، در یک سرور مشترک بین چند کاربر است، یعنی می‌تواند چندین وب سایت را به طور همزمان میزبانی کند و عموما برای ابتدای راه‌اندازی یک وبسایت می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

در هاست اشتراکی، ارائه دهنده میزبانی وب‌سایت شما و چندین نفر دیگر را روی یک کامپیوتر(سرور) میزبانی می کند، و CPU، حافظه، فضای ذخیره سازی و نرم افزار وب سرور بین تمامی کاربران به اشتراک گذاشته می‌شود. از آنجا که شما این منابع را با صاحبان سایر وب‌سایت‌ها به اشتراک می‌گذارید، هزینه کمتری برای آنها پرداخت می‌کنید. با این حال، حتی اگر یک کامپیوتر مشترک معمولاً بسیار قدرتمند است، ترافیک بالای غیرمنتظره به یکی از سایت‌های میزبانی شده می‌تواند منابع دیگر را از بین ببرد و سرعت آن‌ها را به شدت کاهش دهد. علاوه بر این، اگر یک سایت قربانی یک ویروس یا حمله امنیتی شود، سایر سایت‌های روی سرور ممکن است آسیب‌پذیر باشند. هاست اشتراکی انتخاب خوبی برای وب سایت‌های شخصی، وبلاگ های شخصی، سایت‌های تجاری کوچک است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد میزبانی اشتراکی، به «هاست ابری چیست؟» مراجعه کنید.

 

سرور VPS یا سرور مجازی:

هر وب سایت بر روی یک سرور قدرتمند که به بخش‌های مجازی تقسیم شده است ذخیره می‌شود. یعنی کلاینت منابع RAM، CPU و غیره مختص خودش را دارد. این نوع هاست برای وبسایت‌هایی که در مسیر رشد و ارتقا هستند گزینه مناسبی است. در سرور  VPS، سایت شما سرور مجازی اختصاصی خود را دریافت می‌کند. همانند هاست اشتراکی، شما منابع سخت افزاری یک سرور واحد را به اشتراک می‌گذارید (در بیشتر موارد)، اما آنها را با کلاینت‌های بسیار کمتری به اشتراک می‌گذارید و در نتیجه مشکلاتی در آنها شامل نقض امنیتی، خرابی، از دسترس خارج شدن، احتمال وقوع کمتری دارد که سایت شما را تحت تاثیر قرار دهد.

با یک VPS معمولاً کنترل کاملی بر سیستم عامل، CMS و سایر نرم افزارهای خود دارید که آن را برای میزبانی برنامه‌های کاربردی وب سفارشی یا نرم افزارهای مبتنی بر وب (Software-as-a-Service یا SaaS) انتخاب بهتری می‌کند. همانطور که ممکن است حدس بزنید، VPS گرانتر از میزبانی مشترک است.

سرور اختصاصی: یک سرور کامل است که در اختیار یک کاربر قرار می‌گیرد. و از نظر هزینه ممکن است کمی گران‌تر از سرویس‌های دیگر باشد اما حداکثر انعطاف، سرعت و مدیریت را می‌دهد که این نوع میزبانی برای وب‌سایت‌های بزرگ با ترافیک بالا مناسب است. از مزایای سرور اختصاصی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ایده آل برای مشاغل بزرگ
  • پشتیبانی قوی از پایگاه داده
  • پشتیبانی نرم افزاری نامحدود
  • راه حل‌های قدرتمند ایمیل
  • ارائه بالاتریت دسترسی مدیریت سرور

 

مناسب‌ترین هاست برای سایت‌های فروشگاهی

 

همانطور که در بالاتر نیز بیان کردیم اگر وبسایت فروشگاهی خود را به تازگی راه‌اندازی کرده‌اید و یا تعداد بازدیدکننده کمی دارید بهتر است برای جلوگیری از هزینه‌های اضافی یکی از پلن‌های هاست لینوکس را خریداری کنید. اگر در مسیر پیشرفت قرار گرفتید و میزان بازدید کنندگانتان و ترافیک وبسایتتان افزایش یافت و یا به منابع RAM و CPU بالاتری نیاز پیدا شد‌، می‌توانید یک سرور اشتراکی مجازی یا VPS تهیه کنید. VPS یک گزینه مقرون به صرفه نسبت به سرورهای اختصاصی است. چنانچه کسب و کار شما به یک تجارت بزرگ تبدیل شد که میزان بازدیدکنندگان بالایی از سراسر ایران و یا حتی مشتریانی فراتر از مرزها در اینصورت، به جای افزایش منابع در سرورهای مجازی بهتر است یک سرور اختصاصی را تهیه کنید و مدیریت سرور خود را به صورت کامل در دست بگیرید. حال بعد از این مرحله که می‌دانید چه نوع هاستی برای شما مناسب‌تر است باید بدانید که دو نوع میزبانی وجود دارد هاست لینوکس و هاست ویندوز. هاست‌های لینوکسی برای سیستم‌عامل‌های لینوکسی گزینه مناسبی است و هاست ویندوز نیز به همین صورت است و برای سیستم عامل‌های مبتنی بر ویندوز مناسب است.

همانطور که تا اینجا متوجه شده‌اید، بهترین هاست مناسب برای سایت‌های فروشگاهی به نوع کسب و کار شما بستگی دارد اما هاست‌های وردپرس که از نوع لینوکسی هستند به دلیل بهینه شدن با سیستم مدیریت محتوای وردپرسی و دارا بودن افزونه فروشگاهی ووکامرس برای سایت‌های فروشگاهی گزینه بسیار مناسب تری هستند.

برای اطلاع و رفع هر گونه ابهام و انتخاب بهترین هاست مناسب سایت‌های فروشگاهی ‌میتوانید با متخصصان سرورپارس در تماس باشید. سرور پارس با ۱۹ سال سابقه در زمینه فروش دامنه، سرور و هاست میتواند در انتخاب سرویس های مورد نیازتان به شما کمک کند.

link

مطالب مرتبط

ایرانسل

فراخوان ایرانسل برای حمایت از طرح‌های پژوهشی دانشگاهی

«ایرانسل‌لبز» با اعلام فراخوانی و با هدف تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه، از طرح‌های پژوهشی استادان دانشگاه‌ها در حوزه‌های مرتبط با شبکه، مخابرات، اینترنت اشیا و …،
«ایرانسل‌لبز» با اعلام فراخوانی و با هدف تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه، از طرح‌های پژوهشی استادان…
خبرها

چالش مالیات‌ستانی با سامانه‌ها و ابزارهای جدید

نمایندگان بخش خصوصی در یازدهمین نشست کمیسیون تحول، نوآوری و بهره‌وری اتاق تهران، با بررسی چالش‌های پیش روی اجرای قانون سامانه مؤدیان و پایانه‌های فروشگاهی، از
نمایندگان بخش خصوصی در یازدهمین نشست کمیسیون تحول، نوآوری و بهره‌وری اتاق تهران، با بررسی چالش‌های…
خبرها

چرا توزیع گوشت دولتی فقط با صف ممکن است؟

در سه سال گذشته میدان‌های تره‌بار یا فروشگاه‌های زنجیره‌ای شاهد صف‌های طولانی فروش گوشت با قیمت دولتی بوده‌اند. هر بار هم با شروع فروش گوشت به قیمت تنظیم بازار،
در سه سال گذشته میدان‌های تره‌بار یا فروشگاه‌های زنجیره‌ای شاهد صف‌های طولانی فروش گوشت با قیمت…
خبرها

سیزدهمین دوره نمایشگاه اینوتکس برگزار می‌شود

رییس پارک فناوری پردیس گفت: در سیزدهمین دوره رویداد اینوتکس بیش از ۴۰۰ شرکت فناور و مجموعه نوآور حضور دارند و در طول برگزاری این نمایشگاه آخرین دستاوردها و خدمات
رییس پارک فناوری پردیس گفت: در سیزدهمین دوره رویداد اینوتکس بیش از ۴۰۰ شرکت فناور و…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم