نگاهی دقیق به فرایند احراز هویت در صرافی‌های ارز دیجیتال

فرایند احراز هویت یا Know Your Customer که به اختصار به آن KYC  می‌گویند یکی از اقداماتی است که باید آن را کامل کنید تا اجازه‌ی انجام معاملات و یا استفاده از خدمات صرافی ارز دیجیتال را پیدا کنید. فرایند شناخت مشتری در واقع برای مقابله با فعالیت‌های غیرقانونی و نیز افزایش امنیت در صرافی‌ها انجام می‌شود. گفتنی است این کار مدت زمان بسیاری است که در بسیاری از موسسات مالی برای مبارزه با پول‌شویی مرسوم است.

احراز هویت، فرایندی مفید یا غیر ضروری؟

صرافی‌ها با انجام این فرایند می‌توانند کاربران را از امنیت دارایی‌هایشان مطمئن کنند. همچنین بسیاری از کارشناسان باور دارند که این فعالیت می‌تواند باعث ایجاد اعتماد بیشتر در کاربران یک صرافی شود، از سوی دیگر، یکی از دغدغه‌های افراد در ارتباط با ثبت اطلاعات شخصی خود، وقوع رخنه‌های امنیتی و به سرقت رفتن اطلاعات شخصی آنهاست. راهکار برخی صرافی‌ها مثل صرافی ارز دیجیتال Wallex حفظ اطلاعات به صورت رمزنگاری شده‌است.

چه اطلاعاتی برای احراز هویت نیاز است؟

برای تکمیل این فرایند، صرافی‌ها از کاربران خود اطلاعات هویتی، آدرس و اطلاعات بانکی را دریافت می‌کنند. همچنین باید کاربران تصویری از خود همراه با کارت هویتی را نیز ارسال کنند. برخی از صرافی‌ها  مثل والکس سطوح مختلفی از احراز هویت را تعریف و بر اساس میزان مدارکی که از کاربران دریافت می‌‌کنند، دسترسی‌های کاربران را مشخص می‌کنند.

تسهیل مسیر احراز هویت

بیشتر کاربران تمایل دارند تا بتوانند این مسیر را سریع‌تر انجام دهند. بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که صرافی والکس، از جمله صرافی‌هایی‌ست که توانسته این فرایند را به شکل کارآمدی برای مخاطبان خود تسهیل کند.

همان‌طور که پیشتر اشاره کردیم، یکی از مراحل احراز هویت بارگذاری تصویر یک متن دست‌نویس همراه با یک مدرک هویتی در کنار چهره‌‌ی متقاضی است. این کار می‌تواند برای بسیاری از کاربران دشوار باشد. از سوی دیگر انجام این کار برای قرار گرفتن در بالاترین سطح احراز هویت و دسترسی به تمامی خدمات الزامی‌ست. صرافی والکس برای تسهیل این مرحله، امکان احراز هویت ویدئویی را نیز فراهم کرده‌است تا به این ترتیب کاربران بتوانند چه از طریق اپلیکیشن و چه از طریق کامپیوتر و یا لپ‌تاپ، احراز هویت‌شان را تکمیل کنند.

بررسی  مراحل احراز هویت و دسترسی‌ها در صرافی والکس

اولین سطح، سطح صفر است که در آن کاربران نیاز دارند تا شماره‌ی تلفن خود را ثبت کنند و اجازه دارند، بازارها را مشاهده و به صورت نامحدود رمزارز واریز کنند و از همین مرحله هم می‌توانند رمز دو عاملی را فعال کنند. در سطح یک با مطابقت کد ملی با شماره‌ی تلفن و تایید آن، امکان واریز و برداشت ریالی و ریفرال را نیز در پلتفرم والکس پیدا می‌کنند و در نهایت با آپلود عکس یا ویدئوی خوداظهاری می‌توانند از تمامی امکانات صرافی والکس استفاده کنند. همچنین سقف واریز ریالی حساب آنها نیز بیشتر می‌شود.

تسهیل شدن فرایند احراز هویت در صرافی ارز دیجیتال والکس در کنار امنیت اتفاق افتاده‌است تا کاربران بتوانند با سرعت بیشتری به امکانات مورد نیازشان دسترسی پیدا کنند. توجه داشته‌باشید این روند برای افزایش امنیت شما اهمیت بالایی دارد پس حتما از هر پلتفرم مالی‌ای که استفاده می‌کنید، مراحل احراز هویت را با دقت تکمیل کنید.

link

مطالب مرتبط

خبرها

چرا توزیع گوشت دولتی فقط با صف ممکن است؟

در سه سال گذشته میدان‌های تره‌بار یا فروشگاه‌های زنجیره‌ای شاهد صف‌های طولانی فروش گوشت با قیمت دولتی بوده‌اند. هر بار هم با شروع فروش گوشت به قیمت تنظیم بازار،
در سه سال گذشته میدان‌های تره‌بار یا فروشگاه‌های زنجیره‌ای شاهد صف‌های طولانی فروش گوشت با قیمت…
خبرها

سیزدهمین دوره نمایشگاه اینوتکس برگزار می‌شود

رییس پارک فناوری پردیس گفت: در سیزدهمین دوره رویداد اینوتکس بیش از ۴۰۰ شرکت فناور و مجموعه نوآور حضور دارند و در طول برگزاری این نمایشگاه آخرین دستاوردها و خدمات
رییس پارک فناوری پردیس گفت: در سیزدهمین دوره رویداد اینوتکس بیش از ۴۰۰ شرکت فناور و…
خبرهارمزارزها و فین‌تک

آیا معامله ارز دیجیتال در صرافی‌ها بدون احراز هویت امکان‌پذیر است؟

دنیای ارزهای دیجیتال هیجان‌انگیز و پر از پستی و بلندی است. اگرچه فناوری بلاکچین که زیربنای ارزهای دیجیتال است، بر پایه شفافیت بنا شده، اما امکان مبادله این ارزها
دنیای ارزهای دیجیتال هیجان‌انگیز و پر از پستی و بلندی است. اگرچه فناوری بلاکچین که زیربنای…
خبرها

پادکست اخبار استارتاپی هفته؛ از حذف “عجله ندارم” تپسی تا غزال به جای یونیکورن

پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته در ایران را دنبال می‌کند. در قسمت ۲۴۱ این پادکست، از حذف
پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم