وزارت راه تا پایان سال از پلتفرم سفرهای بین شهری رونمایی می‌کند

مقام مسوول سازمان راهداری از رونمایی پلتفرم سفرهای برون‌شهری وزارت راه تا پایان سال خبر داد و گفت: ‌این کار با هدف ارتقا خدمات‌رسانی به مردم عملیاتی شده است.

 

عارف رومینا با اشاره به اقدام غیرقانونی اسنپ در راه‌اندازی سفرهای بین‌شهری اظهار کرد: با توجه به نیاز کشور به هوشمندسازی حمل‌ونقل بین‌شهری، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با شرکت‌های دانش‌بنیان در این بخش وارد مذاکره شد.

 

وی ادامه داد: بر این اساس تعدادی از سامانه‌های نوین حمل‌ونقل شناسایی شد و با رویکرد ارائه خدمات همراه با آرامش یک پلتفرم نوین در حال پیاده‌سازی است. وی با اعلام این‌که پلتفرم مذکور تا پیش از تعطلات نوروزی نهایی می‌شود، تصریح کرد:‌ خدمات‌رسانی در بخش حمل‌ونقل درون‌شهری و برون‌شهری (بین شهری) دو مقوله متفاوت از هم است؛ سفرهای درون‌شهری با احتساب ترافیک مثلاً برای شهر تهران یک تا ۲ ساعت زمان می‌برد اما سفرهای بین شهری حدود ۵ ساعت.

 

مسئول کمیته فناوری‌های هوشمند حوزه معاونت حمل‌ونقل سازمان راهداری با تاکید بر این‌که در این دو نوع سفر خودرو، جاده و راننده با همدیگر متفاوت هستند، افزود: رانندگان درون‌شهری فقط یک گواهینامه دارند، اما رانندگان بین شهری دارای کارت هوشمند هستند و برای انجام سفر باید صورت وضعیت دریافت کنند.

 

رومینا با اشاره به این‌که در پلتفرم سفرهای بین شهری صورت وضعیت به‌صورت آنلاین صادر می‌شود، گفت:‌ به‌دنبال انتخاب یک نام با مسمّا برای این پلتفرم هستیم. نرم‌افزای که تمام شرکت‌های حمل‌ونقل و سواری کرایه‌ها درگیر آن می شوند.

 

وی با یادآوری این‌که اپ (نرم‌افزار) سفرهای بین شهری مشابه اپ درون‌شهری است، اضافه کرد: در نرم‌افزار سفرهای برون شهری امکاناتی از جمله زمان سفر، خدمات سفر، توقف، پذیرایی، قیمت و… دارد.

 

وی با بیان این‌که نرم‌افزار سفرهای بین شهری با تاکید وزیر راه و شهرسازی مبنی بر استفاده از فناوری‌های نوین در بخش حمل‌ونقل و رعایت قوانین و مقررارت مربوطه عملیاتی شده است، اظهار کرد: دولت هیچ دخالتی در این نرم‌افزار ندارد و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به‌عنوان تنظیم‌گر عمل خواهد کرد.

 

وی همچنین آمار مربوط به فعالان بخش حمل‌ونقل بین شهری سواری را اعلام کرد و گفت:‌در زمان حاضر ۳۱ هزار دستگاه ناوگان سواری و ۹۷ هزار و ۶۵۱ کل رانندگان مسافری در این بخش فعال بوده که از این تعداد ۴۶ هزار و ۹۲ راننده پایه ۲ هستند.

link

مطالب مرتبط

ایرانسل

فراخوان ایرانسل برای حمایت از طرح‌های پژوهشی دانشگاهی

«ایرانسل‌لبز» با اعلام فراخوانی و با هدف تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه، از طرح‌های پژوهشی استادان دانشگاه‌ها در حوزه‌های مرتبط با شبکه، مخابرات، اینترنت اشیا و …،
«ایرانسل‌لبز» با اعلام فراخوانی و با هدف تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه، از طرح‌های پژوهشی استادان…
خبرها

چالش مالیات‌ستانی با سامانه‌ها و ابزارهای جدید

نمایندگان بخش خصوصی در یازدهمین نشست کمیسیون تحول، نوآوری و بهره‌وری اتاق تهران، با بررسی چالش‌های پیش روی اجرای قانون سامانه مؤدیان و پایانه‌های فروشگاهی، از
نمایندگان بخش خصوصی در یازدهمین نشست کمیسیون تحول، نوآوری و بهره‌وری اتاق تهران، با بررسی چالش‌های…
خبرها

چرا توزیع گوشت دولتی فقط با صف ممکن است؟

در سه سال گذشته میدان‌های تره‌بار یا فروشگاه‌های زنجیره‌ای شاهد صف‌های طولانی فروش گوشت با قیمت دولتی بوده‌اند. هر بار هم با شروع فروش گوشت به قیمت تنظیم بازار،
در سه سال گذشته میدان‌های تره‌بار یا فروشگاه‌های زنجیره‌ای شاهد صف‌های طولانی فروش گوشت با قیمت…
خبرها

سیزدهمین دوره نمایشگاه اینوتکس برگزار می‌شود

رییس پارک فناوری پردیس گفت: در سیزدهمین دوره رویداد اینوتکس بیش از ۴۰۰ شرکت فناور و مجموعه نوآور حضور دارند و در طول برگزاری این نمایشگاه آخرین دستاوردها و خدمات
رییس پارک فناوری پردیس گفت: در سیزدهمین دوره رویداد اینوتکس بیش از ۴۰۰ شرکت فناور و…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم