پرش بلند نوبیتکس به‌سوی دنیای غیرمتمرکز با راه‌اندازی پروژه استیکینگ

نوبیتکس با راه‌اندازی سرویس استیکینگ یک گام‌ جدی برای ورود به دنیای DeFi یا امور مالی غیرمتمرکز برداشت؛ اقدامی که سویه‌های جذاب و جسورانه دیگری از دنیای رمزارزها را آشکار می‌کند. استیکینگ را اگر به طور خلاصه بخواهیم توضیح بدهیم فرآیندی است که در آن کاربران با مشارکت در فرآیند اجماع و به پیش بردن شبکه، پاداش دریافت می‌کنند. با این کار هم از نوسانات و افزایش ارزش آن رمزارز سود می‌گیرند و هم یک پاداش عایدشان می‌شود.

این روش از قبل در بسیاری از شبکه‌های رمزارزی و نیز در پلتفرم‌های خارجی وجود داشت، اما استفاده از آن برای کاربران داخل ایران یا مقدور نبود یا ریسک‌ها و خطراتی مثل‌ مسدود شدن دارایی وجود داشت. ضمن اینکه مکانیزم استیکینگ در بعضی شبکه‌ها هم پیچیدگی‌ها و فوت و فن خاص خود را دارد.

بنابراین نوبیتکس تصمیم گرفته برای تسهیل این فرآیند به کمک کاربران بیاید. به این ترتیب که کاربران با انتخاب شبکه و بعد از چند کلیک ساده، مدیریت استیکینگ دارایی‌شان را به نوبیتکس می‌سپارند. با این روش هم دارایی کاربران نزد نوبیتکس مجدداً به چرخه فعالیت شبکه بلاکچین برمی‌گردد و هم ریسک ذاتی عملیات استیکینگ تا حد زیادی کنترل می‌شود. در ادامه به چند پرسش کلیدی درباره فرآیند استیکینگ در نوبیتکس پاسخ می‌دهیم.

 

پاداش استیکینگ از کجا می‌آیند؟

برای اینکه سرنخ پاداش استیکینگ را پیدا کنیم. باید خیلی مختصر فرآیند استیکینگ را مرور کنیم. این فرآیند مربوط به شبکه‌هایی است که برای تایید تراکنش‌هایشان از روشی موسوم به «اثبات سهام» استفاده می‌کنند. لب کلام این است که تولید یا ایجاد توکن‌های جدید در برخی از شبکه‌های رمزارزی نیاز به مشارکت و ذخیره دارایی‌ کاربران دارد و شبکه برای تشویق افراد به مشارکت در این فرآیند به آن‌ها پاداش می‌دهد. این مبلغی که گفتیم در ازای قفل کردن رمزارزها یا اصطلاحا استیک کردن دارایی در یک بازه زمانی مشخص پرداخت می‌شود، از همین جا می‌آید.

 

نقش نوبیتکس در استیکینگ چیست؟

نوبیتکس در واقع نقش واسطه بین کاربران و ولیدیتورها یا اعتبارسنج‌ها را بر عهده گرفته است. در حالت عادی اگر کاربران می‌خواستند فرآیند استیکنگ را خودشان انجام دهند با پیچیدگی‌های متعددی روبرو بودند. ضمن اینکه استیکینگ در بعضی شبکه‌ها که پاداش وسوسه‌کننده‌ای هم دارند نیاز به دقت و وسواس زیادی دارد. نوبیتکس این فرآیند را تسهیل کرده و با نظارت مستمر بر فرآیند استیکینگ، ریسک‌های آن را کاهش داده است تا با رضایت کاربران، دارایی اندوخته آن‌ها را در پروژه‌های استیکنیگ ذخیره و پاداش حاصل از آن را به کیف‌پول کاربری آن‌ها واریز کند. 

 

ریسک استیکینگ صفر شد؟ نشد؟ 

استیکینگ به طور ذاتی ریسک دارد. نوبیتکس صرفا سعی کرده با مدیریت یکپارچه و دقیق، این ریسک را به حداقل برساند. در مورد بعضی شبکه‌ها که پاداش کمتری هم در نظر می‌گیرند، البته ریسک صفر در نظر گرفته شده است. به طور کلی اما کسی نمی‌تواند ادعا کند فرآیند استیکینگ هیچ ریسکی ندارد. به‌خصوص در مورد شبکه‌هایی که ولیدیتورها را باید خود کاربران انتخاب کنند که موضوع مفصلی است.

 

جایزه استیکینگ چند درصد است؟

برای این سوال در هیچ زمانی و در مورد هیچ رمزارزی یک پاسخ واحد پیدا نمی‌کنید. میزان پاداش هر شبکه رمزارزی وابسته به مدت زمان استیک کردن دارایی و در هر روز و هر ساعت متفاوت است. ممکن است اعدادی بین ۴-۵ درصد تا ۱۵-۱۶ درصد را در جداول مقایسه طرح‌های استیکینگ دیده باشید اما هیچ‌کدام از این ارقام قطعی نیست و پاداش می‌تواند در بازه بسیار بزرگی نوسان داشته باشد. حتی حداقل مبلغی که با آن می‌توان استیکینگ انجام داد و اینکه چه مدت بعد از لغو استیکینگ امکان برداشت اصل دارایی فراهم می‌شود با هم متفاوت است. نوبیتکس تمام این شرایط را ابتدا در صفحه ویژه استیکینگ به کاربر ارائه می‌کند و او فقط باید انتخاب کند که در کدام طرح می‌خواهد مشارکت داشته باشد. پاداشی که در نوبیتکس به حساب کاربر منتقل می‌شود دقیقا منطبق بر شرایط شبکه اصلی است و فقط درصد مشخصی بابت کارمزد نوبیتکس از مبلغ پاداش کسر می‌شود.

 

کدام رمزارزها را انتخاب کنیم؟

نوبیتکس در مرحله اول امکان استیکینگ در ۹ شبکه رمزارز را فراهم کرده که اسامی آن‌ها از این قرار است: بایننس‌کوین، ترون، پولکادات، کاردانو، سولانا، آوالانچ، فانتوم، پالیگان و اتم. این نکته را در پایان بگوییم که قرار است در آینده به تعداد این رمرارزها افزوده شود.

یزاس اسستفاده از این سرویس باید وارد صفحه استیکینگ نوبیتکس شوید.

link

مطالب مرتبط

خبرها

مشتریان منحصر بفرد سینماتیکت به بیش از ۵ میلیون نفر رسید

سامانه فروش بلیت آنلاین «سینماتیکت» اعلام کرد در فروردین ۱۴۰۳ به بیش از ۵ میلیون مخاطب منحصر به فرد رسیده است. این پلتفرم از ابتدای فروردین ۱۴۰۳، ۸۷۰ هزار بلیت به
سامانه فروش بلیت آنلاین «سینماتیکت» اعلام کرد در فروردین ۱۴۰۳ به بیش از ۵ میلیون مخاطب…
تخفیفان

احتمال سرمایه‌گذاری گلرنگ در تخفیفان

نازنین دانشور اعلام کرد که پس از همکاری تخفیفان با تپسی، احتمال دارد گلرنگ در تخفیفان نیز سرمایه‌گذاری کند. نازنین دانشور، هم‌موسس و مدیرعامل اسبق تخفیفان در
نازنین دانشور اعلام کرد که پس از همکاری تخفیفان با تپسی، احتمال دارد گلرنگ در تخفیفان…
ایرانسل

آغاز فاز دوم عملیات توسعه فیبر نوری ایرانسل در قائم‌شهر

با امضای قرارداد پروژه توسعه زیرساخت شهر هوشمند بین اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران و فرمانداری و شهرداری شهرستان قائمشهر، فاز دوم عملیات اجرایی شبکه
با امضای قرارداد پروژه توسعه زیرساخت شهر هوشمند بین اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران و…
کافه بازار

سرویس پرداخت مستقیم «بازارپی» به تپسی اضافه شد

سرویس پرداخت بازارپی به تازگی روی تپسی پیاده‌سازی شده و از این پس، کاربران با به‌روز‌رسانی نسخۀ جدید تپسی، می‌توانند از این سرویس استفاده نمایند. با پیاده‌سازی
سرویس پرداخت بازارپی به تازگی روی تپسی پیاده‌سازی شده و از این پس، کاربران با به‌روز‌رسانی…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم