موارد مورد نیاز برای راه اندازی یک کسب و کار

هر کسب و کاری قبل از شروع به کار نیاز به مواردی دارد که حتما باید آنها را مهیا کرد و یا از انجام آنها مطمئن شد. راه اندازی کسب و کار، خود یک فرآیند پیچیده و البته بسیار هیجان انگیز است اما اگر از قبل تجربه این کار را نداشته باشید، ‌می‌توانید فعالیتی دلهره‌آور برای شما باشد. امروزه بسیاری از مردم به این فکر می‌کنند که درآمدی غیر از درآمد کارمندی داشته باشند و دوست دارند تا کسب و کار خود را راه بیندازند، اما این نیاز به کار و پشتکار بسیاری دارد.

قبل از شروع یک کسب و کار، باید چندین کار را انجام دهید که مسیر موفقیت را برای خود هموار کنید. در این فرآیند، در مورد چگونگی اداره یک کسب و کار بیشتر خواهید آموخت و اگر در آینده کسب و کار دیگری راه اندازی کنید، آمادگی بیشتری برای آن خواهید داشت. در این مقاله در مورد فاکتورهای مورد نیاز برای شروع یک کسب و کار خواهید آموخت!

۱- بیزینس پلن

برای راه اندازی هر کسب و کاری، ابتدا باید بدانید که بیزینس پلن چیست و چه فایده‌ای برای شما دارد. بیزینس پلن چیزی فراتر از یک سند است و به صورت کلی، راهنمایی است که به شما کمک می‌کند اهداف خود را ترسیم کنید و به آنها برسید. همچنین یک ابزار مدیریتی است که به شما این امکان را می‌دهد نتایج را تجزیه و تحلیل کنید، تصمیمات استراتژیک بگیرید و نحوه عملکرد و رشد کسب و کارتان را بررسی کنید. به طور خلاصه، اگر به فکر راه اندازی یک کسب و کار هستید یا قصد دارید کسب و کار خود را به سرمایه گذاران معرفی کنید، نوشتن یک بیزینس پلن می‌تواند شانس موفقیت شما را افزایش دهد.

یکی از اولین چیزهایی که قبل از شروع یک کسب و کار به آن نیاز دارید یک برنامه است. یک طرح تجاری اساساً اهداف شما را مشخص می‌کند و به شما می‌گوید که برای دستیابی به آنها چه کاری باید انجام دهید. بدون داشتن بیزینس پلن، شما حس جهت گیری نخواهید داشت، که در واقع باعث می‌شود که هم زمان و هم پول خود را تلف کنید.

برای نوشتن بیزینس پلن، سراغ تمام آن مواردی بروید که از کسب و کار خود می‌خواهید. شما باید مشخص کنید که محصولات یا خدمات شما چیست و چه کسانی را می‌خواهید هدف قرار دهید. دانستن اینکه می‌خواهید وارد کدام صنعت شوید، این کار را آسان‌تر می‌کند، زیرا می‌توانید مشتریان سایر مشاغل در آن صنعت را هدف قرار دهید.

۲- تیم سازی

مطمئنا برای اداره کسب و کار خود نمی‌توانید تمام کارها را به تنهایی انجام دهید و باید این کارها را با کمک تیمی که می‌سازید، پیش ببرید. تیم سازی به فعالیت‌های مختلف انجام شده برای ایجاد انگیزه در اعضای تیم و افزایش عملکرد کلی تیم، اشاره دارد. تیم سازی فرایندی نیست که یک بار انجام و تمام شود. این یک فرایند گام به گام است که هدف آن ایجاد تغییر مطلوب در سازمان است.

تیم سازی به عنوان تکنیکی برای توسعه و مدیریت تیم‌های مؤثر در محیط کار استفاده و کارایی دارد. در بیشتر سازمان‌ها برای دستیابی به اهداف بلند مدت سازمانی و نیاز به انجام مکرر فعالیت‌های سازمانی، تیم سازی انجام می‌شود.

۳- منبع مالی

راه اندازی کسب و کار و مسائل مالی از چالش‌هایی است که هر فرد در ابتدای پروژه با آن مواجه می‌شود، زیرا بیشتر کسب و کارها قبل از اینکه بتوانند سروسامان بگیرند به سرمایه خوبی نیاز دارند. به احتمال زیاد قبل از شروع فروش یک محصول یا خدمات، باید مقدار زیادی پول نقد خرج کنید، بنابراین برای تأمین مالی کسب و کار به یک منبع مالی نیاز دارید.

بیشتر کسب و کارها به دنبال سرمایه‌گذارانی هستند تا با کمک آنها سرمایه بیشتری را به تیم بیاورند. سرمایه‌گذاران به کسب و کار پول برای خرید مواد اولیه تزریق می‌کنند و سرمایه گذار درصد کمی از شرکت را به دست می‌آورد. با این حال، در صورت نداشتن بیزینس پلن، یافتن سرمایه گذار می‌تواند دشوار باشد.

سرمایه گذاران می‌خواهند بدانند کسب و کار شما چه کاری قرار است انجام دهد و چه سودی می‌توانند از آن ببرند. بدون برنامه، آنها از سرمایه گذاری پول خود در کسب و کار شما مطمئن نخواهند بود. پس از ایجاد یک بیزینس پلن، می‌توانید از طریق سرمایه گذاری جمعی یا با تماس مستقیم با افراد به دنبال سرمایه گذار باشید.

علاوه بر سرمایه گذار، می‌توانید به وام نیز فکر کنید که برای استارت‌آپ‌ها و کسب و کارهای نوپا در دسترس هستند. به یاد داشته باشید که اندازه یک وام می‌تواند بزرگ و کوچک باشد و شما باید از پس بازپرداخت آن بربیایید.

قبل از گرفتن وام، سعی کنید سرمایه گذاران را جذب کنید تا بدهکار نشوید. اما قبل از اینکه سراغ روش‌های دیگر برای تامین مالی بروید، حتما به وام فکر کنید. در پایان، اگر سرمایه دارید و می‌توانید از جیب پرداخت کنید، که بهتر است اما باز هم خوب است که سراغ وام بروید تا پول را به صورت یکجا صرف نکنید.

۴- جواز کسب

مجوز کسب و کار برای همه مشاغل مورد نیاز است زیرا به دولت این امکان را می‌دهد که بداند تجارت شما ایمن است. اگر برای کسب و کار خود مجوز دریافت نکنید، با جریمه‌های سنگینی روبرو خواهید شد و در خطر تعطیل شدن قرار خواهید گرفت.

دریافت مجوز برای شما هزینه‌ای خواهد داشت، اما قیمت دقیق بسته به نوع کسب و کاری که راه اندازی می‌کنید متفاوت خواهد بود. پس از به دست آوردن مجوز، می‌توانید شروع به جستجوی محلی برای فروش محصولات و خدمات خود بکنید.

۵- تهیه فضا برای کار

همه مشاغل برای ادامه فعالیت خود به امکاناتی خاص نیاز دارند. چه یک مغازه با محصولات خاص باشید و چه فعالیت شما ارائه خدمات باشد، داشتن فضا زندگی کاری شما را آسان‌تر می‌کند، زیرا فضای اختصاصی را صرفاً برای کسب و کار در اختیار شما قرار می‌دهد. به جای اینکه یک استارت آپ باشید که در یک پارکینگ کار خود را آغاز کرده و ادامه می‌دهد، باید به دنبال ملکی باشید که به شما فضای کافی برای انجام کارهای مختلف را می‌دهد.

بسته به کسب و کاری که دارید، می‌توانید میزان هزینه برای فضا و امکانات را کم و زیاد کنید. به عنوان مثال، یک کسب و کار در حوزه ارائه خدمات نظافتی نیازی به یک انبار بزرگ ندارد. در عوض، آنها می‌توانند دفتر کوچکی را خریداری یا اجاره کنند که فضای کافی برای نگهداری تجهیزات دارد.

اگر قصد فروش محصولات دارید، باید فضایی را تهیه کنید که بتوانید هم آنها را بفروشید و هم آنها را نگهداری کنید. این به شما امکان می‌دهد محصولات را در حین خروج از قفسه‌ها دوباره پر کنید.

هنگامی که به دنبال مکان کار هستید، سعی کنید چیزی را بیابید که شما را وادار به هزینه بسیار نکند. به خاطر داشته باشید که می‌توانید در آینده فضای کسب و کار خود را گسترش دهید.

۶- وب‌سایت

یکی از مهم‌ترین فاکتورهای رسیدن به موفقیت در کسب و کارهای امروزی داشتن وب‌سایت است، زیرا بیشتر مشتریان شما در آنجا به دنبال خدمات و کالای خود هستند. با یک وب‌سایت می‌توانید محصولات را بفروشید و اطلاعاتی در مورد کسب و کار خود ارائه دهید.

شما می‌توانید کارهای مختلفی را در سایت خود انجام دهید که بازدیدکنندگان را درگیر خود نگه می‌دارد، مانند ساخت یک وبلاگ که به واسطه آن می‌توانید کاربر را به سمت خرید از سایت خود هدایت کنید. وبلاگ‌ها به بازدیدکنندگان در مورد موضوع کسب و کار شما اطلاعات می‌دهند و آنها را در مورد کسب و کار شما آگاه می‌کنند.

اکنون چیزهایی را که برای شروع یک کسب و کار لازم است می‌دانید

راه اندازی یک کسب و کار کوچک کار آسانی نیست، اما درک چیزهایی که برای راه اندازی یک کسب و کار لازم است، فرآیند را ساده‌تر می‌کند. وقتی بدانید چگونه یک کسب و کار را اداره کنید، می‌توانید به سرعت رشد کنید و سود خود را به حداکثر برسانید. با انجام این کارها، آماده راه اندازی کسب و کار خود و دستیابی به موفقیت خواهید بود.

 

منبع: مقالات کارفرمایی ایران تلنت

link

مطالب مرتبط

خبرها

پادکست اخبار استارتاپی هفته؛ از حذف “عجله ندارم” تپسی تا غزال به جای یونیکورن

پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته در ایران را دنبال می‌کند. در قسمت ۲۴۱ این پادکست، از حذف
پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته…
خبرها

دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تاکسی‌های اینترنتی، غیرقانونی است

انجمن تجارت الکترونیک تهران، در بیانیه‌ای اعلام کرد: اخذ مالیات بر ارزش افزوده از خدمات حمل‌ونقل درون‌شهری نه تنها تصمیمی خلاف قانون است که آثار زیان‌بار فراوانی
انجمن تجارت الکترونیک تهران، در بیانیه‌ای اعلام کرد: اخذ مالیات بر ارزش افزوده از خدمات حمل‌ونقل…
خبرهارمزارزها و فین‌تک

لندتک‌ها؛ بستری برای ایجاد فراگیری مالی

با وجود موانع فراوان، فناوری‌های نوین مالی نظیر لندتک‌ها نقش مهمی در دسترس‌پذیر کردن خدمات مالی برای تمامی اقشار جامعه دارند و فرصت‌های جدیدی را برای توسعهٔ
با وجود موانع فراوان، فناوری‌های نوین مالی نظیر لندتک‌ها نقش مهمی در دسترس‌پذیر کردن خدمات مالی…
فیلیمو

بیش از ۹۷ هزار نفر در جشنواره ولاگ فیلیمومدرسه رای دادند

دومین دوره «جشنواره ولاگ» فیلیمومدرسه، ویژه دانش‌آموزان پایه اول تا نهم با بیشتر از ۵۰۰ ولاگ ارسالی، به پایان رسید. جشنواره ولاگ این مدرسه کمک آموزشی با هدف ترویج و
دومین دوره «جشنواره ولاگ» فیلیمومدرسه، ویژه دانش‌آموزان پایه اول تا نهم با بیشتر از ۵۰۰ ولاگ…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم