الفت نسب: رقابت صداوسیما با سکوهای نمایش خانگی مشهود است

عضو هیات مدیره اتحادیه کسب وکارهای مجازی، گفت: اینکه سکوهای نمایش خانگی با مجوز ساترا که تحت نظارت صداوسیما است فعالیت می‌کنند، در حالی که صداوسیما هم خود را رقیب VODها می‌داند، باید با مدیریت جدید شورای عالی فضای مجازی مورد واکاوی قرار گیرد.

رضا الفت نسب، عضو هیات مدیره اتحادیه کسب وکارهای مجازی در گفت‌وگویی پیرامون چالش‌های فعالیت سکوهای نمایش خانگی، توضیح داد: نکته‌ای که وجود دارد این است که اگرچه صداوسیما با توجه به بودجه و سیاست‌گذاری‌ها، خروجی‌هایی داشته است، ولی برنامه‌های صداوسیما با ذائقه تعداد زیادی از مخاطبین همخوانی نداشته و استفاده مردم طی سالیان اخیر از برنامه‌های ماهواره‌ای افزایش یافته است و در ادامه VODها نیز پا در این عرصه گذاشتند.

وی ادامه داد: برنامه‌هایی که در پلتفرم‌های نمایش خانگی پخش می‌شود باید با برنامه‌های صداوسیما از لحاظ فرم و محتوا متفاوت باشد که موردی مشخص است، ولی صداوسیما نسبت به این موضع نقطه نظر خاص دارد و تصورش این است که سیاست‌های آنها باید در هرگونه محتوایی که در آن پلتفرم‌ها پخش می‌شود، اعمال شود.

عضو هیات مدیره اتحادیه کسب وکارهای مجازی، خاطرنشان کرد: تجربه قبلی نشان داده که اگر بیش از حد این موضوع از طرف صداوسیما مورد فشار قرار گیرد، افرادی که برنامه‌های آنها را دنبال می‌کردند، به سایر نماش دهنده‌ها مهاجرت می‌کنند و امیدواریم صداوسیما توجیه شود که این روند باعث از دست دادن مخاطب می‌شود و رئیس صداوسیما نیز اخیرا اعلام کرد که رسانه مرجع نیستند و به دنبال بهبود این اوضاع هستند.

الفت نسب، اظهار کرد: اینکه صداوسیما خود را رقیب پلتفرم‌ها می‌داند باعث می‌شود که VODها در صورت ادامه دار بودن این روند، انگیزه‌ای برای ادامه فعالیت نداشته باشند.

وی، افزود: چارچوب تعیین شده مورد تایید است، اگر در قالب قانون باشد. ساترا هم قوانین مشخصی ندارد و مصوبه مجلس هم ندارد و باید این موضوع از پایه حل شود. شورای عالی فضای مجازی با مدیریت جدید می‌تواند واکاوی جدیدی داشته باشد و با دعوت از منتقدین و فعالین، این موضوع را مورد بررسی قرار دهد و شکافی که وجود آمده و فراتر رفته و حتی تشکلی ایجاد کردند را مورد بررسی قرار دهند؛ چراکه اگر اینگونه باشد بین بخش خصوصی نیز اختلافاتی به وجود می‌آید که به نفع اکوسیستم نیست و از موضوعات دور می شوند و این به نفع هیچ کسی نیست و مردم اگر کیفیت پایین ببینند به روش‌های دیگر و غیر رسمی روی می آورند.

الفت نسب در پایان به سیتنا،گفت: این فضا مناسب نیست و رفته رفته از کنترل خارج می‌شود و حجم زیادی از مخاطبین را از دست می‌دهیم. ساترا زیر نظر صداوسیماست ولی منتقدین می‌گویند باید قانونی نوشته شود تا حد و حدود و شرح وظایف آن مشخص شود درحالی که این نکته هم مشهود است که صداوسیما با پلتفرم‌ها در حال رقابت است.

منبع: سیتنا

link

مطالب مرتبط

خبرها

دیسکورد به دستور دادستانی فیلتر شد

از ساعاتی پیش دیسکورد به دستور مقامات قضایی فیلتر شده و برخلاف برخی اخبار منتشر شده که این فیلترینگ مربوط به تنش‌های اخیر منطقه و برای جلوگیری از تبادل اطلاعات صورت
از ساعاتی پیش دیسکورد به دستور مقامات قضایی فیلتر شده و برخلاف برخی اخبار منتشر شده…
خبرها

آغاز رسمی فروش اینترنتی دارو از یک ماه آینده

رییس مرکز ملی بهبود و محیط کسب و کار وزارت اقتصاد گفت: فروش و توزیع دارو از طریق سکوهای اینترنتی به طور رسمی از یک ماه آینده باید آغاز شود. امیر سیاح در گفت‌وگو با
رییس مرکز ملی بهبود و محیط کسب و کار وزارت اقتصاد گفت: فروش و توزیع دارو…
اسنپ

اسنپ تخفیف ویژه مؤسسات نیکوکاری را تمدید کرد

اسنپ با هدف تسهیل حمل‌ونقل و کاهش هزینه‌های مؤسسات نیکوکاری و سازمان‌های مردم‌نهاد، برای این مؤسسات ۲۰ درصد تخفیف ویژه در نظر گرفته است. این تخفیف تا انتهای سال
اسنپ با هدف تسهیل حمل‌ونقل و کاهش هزینه‌های مؤسسات نیکوکاری و سازمان‌های مردم‌نهاد، برای این مؤسسات…
دیجی‌کالا

حراج سر ماه دیجی‌کالا به قیمت پارسال

در حراج سر ماه دیجی‌کالا با قیمت پارسال می‌توانید خرید کنید. این حراج از اول اردیبهشت آغاز شده و تا ۷ اردیبهشت ادامه دارد و در آن کالاهای مختلف با تخفیف‌های ویژه ۵
در حراج سر ماه دیجی‌کالا با قیمت پارسال می‌توانید خرید کنید. این حراج از اول اردیبهشت…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم