همکاری موسسه خیریه سیمرغ با بیمارستان‌های تهران و مراکز درمانی ۴ استان کشور

موسسه سیمرغ علاوه بر همکاری با ۴۰ موسسه خیریه در سطح کشور، در همکاری با وزارت بهداشت، تأمین سفرهای درمانی ۲۶ بیمارستان تهران را به عهده گرفت.

 

موسسه سیمرغ، یکی از بخش‌های مسئولیت اجتماعی شرکت علی‌بابا که در زمینه تأمین سفرهای درمانی بیماران نیازمند مشغول به فعالیت است، به‌تازگی اعلام کرده که تا پایان فروردین ۱۴۰۲، ۷ هزار سفر رایگان برای درمان کودکان مناطق کم‌برخوردار فراهم کرده که مسافت تقریبی آن ۸ میلیون نفر-کیلومتر تخمین زده می‌شود. هم‌زمان با این دستاورد، تعداد بیمارستان‌هایی که از خدمات رایگان سفر سیمرغ برای بیماران خود بهره می‌برند به ۲۶ افزایش پیدا کرده است. گفتنی است که ۲۱ بیمارستان از این تعداد در بهار ۱۴۰۲ همکاری خود را آغاز کرده‌اند.

همکاری با بیمارستان‌های تهران برای سفرهای درمانی کودکان مناطق کم‌برخوردار

اخیرا به موجب امضای تفاهم‌نامه رسمی سیمرغ با وزارت بهداشت، علاوه بر ۵ بیمارستان تخصصی اطفال شهر تهران، ۲۱ بیمارستان دیگر پایتخت نیز به جمع خدمات‌گیرندگان این موسسه خیریه اضافه شده‌اند. به این ترتیب، امکان رایگان شدن سفر کودکان خانواده‌های کم‌برخوردار ساکن شهرستان که برای درمان به پایتخت مراجعه می‌کنند فراهم شده است. این موسسه برای همکاری با دیگر واحدهای علوم پزشکی در تمام استان‌های کم‌برخوردار کشور نیز اعلام آمادگی کرده است.

فاطمه اشرفی، مدیرعامل سیمرغ در خصوص فعالیت‌های این مؤسسه گفت: «عمده خدمات‌گیرندگان ما تاکنون کودکان بیمار مورد حمایت مؤسسات خیریه مجوزدار و معتبر بوده‌اند. به‌علاوه برخی از ارگان‌های مرتبط با حوزه‌هایی نظیر کودکان، امدادرسانی، بهداشت و درمان جزو همکاران ما در این ۳.۵ سال به شمار می‌روند. هرچند اولویت‌های سیمرغ بنا بر شرایط خاص مناطق مختلف و نیاز بیماران ممکن است دچار تغییر یا استثنا شود.»

برداشتن محدودیت سنی برای درمان هم‌وطنان سیستان و بلوچستان

وی اضافه کرد: «برای نمونه، پس از دریافت گزارش‌هایی در خصوص مشکلات رفت‌وآمد و چالش اسکان بیماران مراجعه‌کننده به یک مرکز پرتودرمانی در یزد، با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای، تأمین بلیط سفر برای تمام بیماران نیازمند این مجموعه را برعهده گرفتیم و بخش قابل‌توجهی از مسئله اسکان آنان را نیز مرتفع کردیم.

چندی بعد با مشاهده تعدد درخواست از استان سیستان و بلوچستان برای درمان و عمق محرومیت خانواده بیماران، علی‌رغم تمرکز بر تأمین سفرهای درمانی کودکان، محدودیت سنی ارائه خدمات را برای هم‌وطنان این خطه از کشور به کلی کنار گذاشتیم تا تعداد بیشتری بتوانند با آسودگی سفر کرده و فرآیند درمان خود را ادامه دهند.»

 

اضافه شدن مراکز درمانی استان‌های سیستان و بلوچستان، خوزستان و ایلام در آینده‌ای نزدیک

به گفته اشرفی، علاوه بر ۲۶ بیمارستان تهران، ۴۰ موسسه یا ارگان دیگر از جمله مؤسسه محک، خانه آرمان عماد، جمعیت هلال‌احمر، انجمن اهدای عضو ایرانیان و سازمان بهزیستی جزو دریافت‌کنندگان خدمات درمانی سیمرغ به شمار می‌روند. همچنین بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، دانشگاه جندی‌شاپور اهواز و دانشگاه علوم پزشکی ایلام در آستانه آغاز همکاری با سیمرغ بوده تا تعداد بیمارستان‌های همکار این موسسه تا پایان فصل از مرز ۳۵ بیمارستان عبور کند.

چابکی در تأمین، راحتی سفر و حفظ سلامت و بهداشت بیماران از اولویت‌های سیمرغ عنوان شده است. این موسسه که از بهار سال ۱۴۰۱ تامین اقامت بیماران را به سبد خود اضافه کرده است، سفر با قطار، اتوبوس و هواپیما را در سال‌های فعالیتش فراهم کرده است. طبق آمار، سفر هوایی برای بیماران با شرایط اورژانسی و حساس که توسط پزشکان و مددکاران توصیه شده است، حدود ۵۰٪ از کل خدمات این موسسه خیریه را تشکیل داده است.

link

مطالب مرتبط

دیجی‌کالا

دیجی‌کالا از امکان خرید چکی خبر داد

امکان خرید از طریق چک در دیجی‌کالا فراهم شد. کاربران دیجی‌کالا از سراسر ایران در این کمپین جدید، از طریق دیجی‌پی اعتبار کسب کرده و با استفاده از آن خرید می‌کنند.
امکان خرید از طریق چک در دیجی‌کالا فراهم شد. کاربران دیجی‌کالا از سراسر ایران در این…
ایرانسل

تندیس زرین ۶ ستاره روابط عمومی سرآمد به ایرانسل رسید

دهمین دوره «آیین تقدیر از سرآمدان روابط‌عمومی ایران»، نشان ویژه «مدیر ارشد تعالی‌گر ارتباطی» را به دکتر بیژن عباسی‌آرند مدیرعامل ایرانسل اعطا کرد. ایرانسل در این
دهمین دوره «آیین تقدیر از سرآمدان روابط‌عمومی ایران»، نشان ویژه «مدیر ارشد تعالی‌گر ارتباطی» را به…
تپسی

معطل کردن راننده‌ها توسط مسافر، پرتکرارترین شکایت ثبت‌شده در مرکز تماس تپسی

با انتشار یک گزارش آماری، تپسی از چگونگی تعامل مسافران و راننده‌ها ذیل خدمات تاکسی اینترنتی پرده برداشت. شرکت تپسی با انتشار گزارشی به نام «رفتار سفر کاربران در
با انتشار یک گزارش آماری، تپسی از چگونگی تعامل مسافران و راننده‌ها ذیل خدمات تاکسی اینترنتی…
دیجی‌کالا

دیجی‌کالا ارزان‌تر ارسال می‌کند یا فروشگاه‌های دیگر؟

هزینه ارسال یکی از دغدغه‌های کسانی است که خرید اینرنتی می‌کنند. در واقع به نظر بیشتر کاربران این هزینه بالاست و خریدشان را کم‌صرفه می‌کند. معمولا فروشگاه‌های
هزینه ارسال یکی از دغدغه‌های کسانی است که خرید اینرنتی می‌کنند. در واقع به نظر بیشتر…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم