دریافت ویزای رایگان فرودگاهی قطر با فلایتیو

فلایتیو در جهت تسهیل فرایند دریافت ویزای فرودگاهی قطر برای مشتریان خود، امکان رزرو و خرید هتل‌های موجود در «دیسکاور قطر» را به سایت خود اضافه کرده است.

 

طبق قوانین قطر، از ۱۴ آوریل ۲۰۲۲ (۲۵ فروردین ۱۴۰۱) مسافران ایرانی در صورت سفر به قطر با ویزای فرودگاهی، باید قبل از سفر با مراجعه به وب‌سایت «Discover Qatar» با کارت اعتباری (Credit Card)  اقدام به رزرو هتل کنند.

 

فلایتیو با اضافه کردن هتل‌های «دیسکاوری قطر» با قیمت ریالی به سایت خود، کار را برای کاربران آسان کرده و دیگر نیازی به تماس تلفنی برای استعلام قیمت نیست. مسافر می‌تواند روی سایت فلایتیو بدون هدر دادن زمان، قیمت‌ها را به ریال مشاهده کرده، هتل‌ها را با هم مقایسه و با توجه به لوکیشن‌ و بودجه موردنظر هتل خود را رزرو کند.

 

این در حالی است که پیش از این مسافران قطر برای استعلام قیمت و رزرو هتل‌های دیسکاور قطر که الزام دریافت ویزای فرودگاهی است، مجبور به پرداخت مبلغ اضافه‌ای به آژانس‌ها یا شرکت‌ها بودند یا ساعت‌ها پشت تلفن برای استعلام معطل می‌شدند.

 

به گفته‌ی آزاده محلی، مدیر فنی بخش هتل فلایتیو پس از ایجاد این امکان روی سایت، یعنی در بازه‌ی ۴ روزه، اقدام سفر به قطر ۱۱ برابر شده. او در ادامه با تاکید بر اینکه دیگر نیازی نیست تا مسافر مراحل اضافی طی کند، گفت: «در حال حاضر با توجه به امکانی که فلایتیو برای مسافران خود فراهم کرده،‌ دیگر نیاز نیست مسافرین مانند گذشته مراحل سنتی و زمان‌بری را طی کنند، حتی به قدر یک تماس تلفنی برای استعلام قیمت. آن‌ها می‌توانند به صورت عادی از سایت فلایتیو بلیط هواپیما قطر و هتل خود را به‌صورت آنلاین خریده و مبلغ را به‌صورت ریالی پرداخت کنند، و در تاریخ موردنظر به راحتی به سفر بروند.»

 

او در ادامه توضیح داد: «پس از تایید رزرو هتل قطر، «واچر فلایتیو» و «تایید دیسکاور قطر» برای مسافر صادر می‌شود که هنگام ورود به فرودگاه قطر با ارائه واچر ویزای رایگان ۱۴ روزه خود را دریافت خواهند کرد. یکی از نکته‌های مهمی که باید همه مسافرین در نظر داشته باشند؛ این است که دریافت کد تایید دیسکاور قطر اقامت زیر دو شب امکان‌پذیر نیست. همچنین با توجه به بالاترین بازه اعتبار ویزا فرودگاهی  که ۳۰ روزه است، امکان خرید بلیط، هتل و دریافت ویزای قطر بیش از این مدت وجود ندارد.»

 

مدیر فنی فلایتیو با تاکید بر اینکه قطر از فروردین سال ۱۴۰۱ تاکنون بارها قوانین خود را تغییر داده، توضیح می‌دهد: «به نظر می‌رسد پس از برگزاری جام‌جهانی قطر‌ و استقبال توریست‌ها، این کشور سیاست‌های خود را با هدف جذب گردشگر تغییر داده باشد. چندین سال صدور ویزا برای ورود به این کشور سخت بود. برای مثال در ابتدا دریافت ویزای قطر به صورت الکترونیکی انجام می‌شد،‌ سپس از فروردین سال ۱۴۰۱، قانون رزرو هتل برای تمام مدت اقامت از سایت «Discover Qatar»، برای اتباع سه کشور ایران، هند و پاکستان اجرایی شد. به این صورت که مسافران برای ورود به قطر باید حداقل ۳ روز قبل از سفر با ثبت‌نام در سامانه «Ehteraz» کد تایید دریافت می‌کردند که با چالش‌های زیادی از جمله عدم دریافت کد و کنسلی بلیط و واچر هتل و یا پرداخت جریمه مواجه می‌شدند. اما پس از جام‌جهانی و میزان فروش و استقبال مسافرین بیزنسی، توریستی و سفارتی این کشور شروع به بهبود زیرساخت گردشگری خود کرد.» به یاد داشته باشید که ویزای رایگان فرودگاهی فقط با اعتبار ۱۴ روزه صادر می‌شود، در صورت درخواست ویزای ۳۰ روزه مسافرین ملزم به پرداخت مبلغ ۱۰۰ریال قطر در فرودگاه خواهند بود.

رقابت قطر با بازار امارات

طبق گزارش دریافتی، روزانه حدودا بین ۳ تا ۵ هزار ویزا برای ملیت ایرانی به مقصد امارات صادر می‌شود که این نشان‌دهنده‌ی گستردگی سهم این بازار است. به نظر می‌رسد دولت قطر با توجه به اقداماتی که انجام داده؛ سهم گردشگری بزرگی از بازار امارات را از آن خود کند.

 

آزاده محلی با اشاره به جلسه‌ای که با یکی از شرکت‌های قدیمی مطرح گردشگری قطر داشته است، گفت: «با توجه به اینکه قطر یکی از ثروتمند‌ترین و امن‌ترین کشورهای دنیا به حساب می‌آید، پیش‌بینی می‌شود با توجه به توسعه روز افزون و تسهیلات سفر برای ملیت ایرانی و آشنایی مسافرین با این مقصد  سهم عمده‌ای از گردشگری قطر به مسافرین ایرانی در سال جدید تعلق خواهد گرفت. همچنین احتمال می‌رود، پروازهای چارتر به زودی در این مسیر راه اندازی خواهد شد»

link

مطالب مرتبط

خبرها

دادستانی ۱۳ پلتفرم را از فروش بلیط هواپیما منع کرد و سازمان هواپیمایی ممنوعیت را موقتا تعلیق کرد

براساس نامه‌ای که دادستانی صادر کرده، فروش بلیط هواپیما در ۱۳ پلتفرم از جمله علی‌بابا، اسنپ‌تریپ، فلای‌تودی، فلایتیو، مستربلیط و سفرمارکت ممنوع اعلام شده است.
براساس نامه‌ای که دادستانی صادر کرده، فروش بلیط هواپیما در ۱۳ پلتفرم از جمله علی‌بابا، اسنپ‌تریپ،…
خبرها

نشست رییس جمهور با فعالان کسب‌وکارهای اینترنتی؛ درخواست برای توجه بیشتر به این عرصه

سید ابراهیم رییسی در چهارمین نشست رمضانی خود با اصناف و اقشار مختلف، بعد از ظهر شنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ در نشستی، به گفت‌ و شنود با جمعی از فعالان کسب و کارهای فضای مجازی
سید ابراهیم رییسی در چهارمین نشست رمضانی خود با اصناف و اقشار مختلف، بعد از ظهر…
گلرنگ

مجوز فعالیت صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیرشرکتی گلرنگ صادر شد

صندوق پژوهش و فناوری سرمایه‌گذاری خطرپذیرشرکتی گلرنگ (Golrang CVC Fund) به عنوان بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر کشور با سرمایه ثبتی ده هزار میلیارد ریال (حدود ۱۶
صندوق پژوهش و فناوری سرمایه‌گذاری خطرپذیرشرکتی گلرنگ (Golrang CVC Fund) به عنوان بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر…
خبرها

ممنوعیت پرواز چارتری در ایام نوروز

رییس سازمان هواپیمایی کشوری از ممنوعیت پروازهای چارتری در ایام نوروز ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: با ایرلاین‌های گران‌فروش برخورد می‌کنیم. محمد محمدی‌بخش، رییس سازمان
رییس سازمان هواپیمایی کشوری از ممنوعیت پروازهای چارتری در ایام نوروز ۱۴۰۳ خبر داد و گفت:…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم