گزارش ۱۴۰۱ تترلند؛ ۲۳ درصد معاملات رمزارز در ایران «تتر» است

صرافی رمزارز «تترلند» پس از رونمایی از نسخه جدید وب و اپلیکیشن، گزارش سال ۱۴۰۱ خود را منتشر کرد. حجم معاملات بر پایه تتر در ایران که در این گزارش به آن اشاره شده است، می‌تواند تصویری حدودی از حجم بازار اقتصاد رمزارزی کشور ‌نشان‌ دهد.

معرفی ۹ سرویس جدید در یک سال

تترلند در این گزارش بیان می‌کند که در سال ۱۴۰۱ بیشترین حجم معاملات آنلاین تتر در ایران را به خود اختصاص داده و تعداد کاربران آن ۸۷.۶ درصد (نسبت به ۱۴۰۰) رشد داشته است. این صرافی در سال گذشته ۹ سرویس جدید معرفی کرده است. بنابر آمارهای به دست آمده از واحد بازاریابی تترلند که در این گزارش به آن اشاره شده، در سال ۱۴۰۱ پلتفرم‌های تبادل رمزارز فعال در کشور رشد ۴۰ درصدی را در معاملات حوزه تبادل شاهد بوده‌اند و اکنون ۷۰۴ صرافی رمزارزی در کشور وجود دارد.

رشد حجم معاملات تتر در جهان

گزارش تترلند از مقایسه وجوه تسویه شده در سال ۲۰۲۲ میلادی که از داده‌های بنیاد تتر به دست آمده، نشان می‌دهد که در مقایسه با مسترکارت و ویزا، تتر حجم بیشتری از وجوه تسویه شده را به خود اختصاص داده است. با ۱۳۶ درصد رشد معاملات تتر در مقایسه با مسترکارت، ۱۸.۲ تریلیون دلار معامله توسط تتر در سال ۲۰۲۲ ثبت شده است.

سهم بازار تتر در ایران بیش از مشابه جهانی

براساس گزارش تترلند، استیبل کوین تتر در دنیا ۸ درصد از سهم بازار رمزارزها را توانسته در سال گذشته به خود اختصاص دهد؛ در حالی که این رقم در ایران ۲۳ درصد بوده و تقریبا ۳ برابر میانگین جهانی خود است. تترلند می‌گوید ۲۳ درصد حجم معامله‌های رمزارز ایران در سال ۱۴۰۱ به تتر/تومان اختصاص داشته است.

راه‌اندازی ۹ سرویس جدید توسط «تترلند»

تترلند همانطور که در ابتدای گزارش خود عنوان کرد، ۹ سرویس جدید در سال ۱۴۰۱ راه‌اندازی کرده که به شرح زیر است. در گزارش آمده که سطح پایداری سرویس‌های تترلند طی سال گذشته ۹۹.۷۸ درصد بوده و ۲۶۶ به روز رسانی در وب‌سایت و ۱۰۷ به روز رسانی در اپلیکیشن آن انجام شده است. اپلیکیشن تترلند از سال ۱۳۹۸ بیش از یک میلیون بار نصب شده و تعداد کل نصب‌های فعال آن نیز بیش از ۳۰۱ هزار است.

میانگین سنی کاربران تترلند ۳۲ سال است

تترلند در گزارش خود بیان می‌کند که کاربران آن در سال ۱۴۰۱ در مقایسه با سال پیش از آن، ۸۷.۶ درصد رشد داشته است و حدود ۲۹ میلیون بازدید از پلتفرم این صرافی رخ داده است. تترلند حدود ۱۴.۷ میلیون بازدید یکتا داشته است. ۷۹ درصد از کاربران تترلند را آقایان و ۲۱ درصد را خانم‌ها تشکیل داده‌اند. تعداد کاربرانِ خانم این صرافی در ۱۴۰۱، نسبت به سال پیش چهار درصد رشد داشته است. میانگین سنی کاربران تترلند ۳۲ سال است. بیشترین کاربران تترلند در استان‌های تهران، خراسان رضوی و فارس هستند.

در سال ۱۴۰۱، ۸۲ درصد کاربران تترلند تتر خریده‌اند و ۵۸ درصد آنها تتر فروخته‌اند. همچنین ۴۰ درصد کاربران هم خرید و هم فروش تتر داشته‌اند.

 

در گزارش ذکر شده که میانگین حجم معامله هر کاربر در سال ۱۴۰۱، ۲۱۴۵ تتر در این صرافی بوده است. بهمن ماه ۱۴۰۱ رکورد تعداد و حجم معامله ماهانه در تترلند ثبت شده است. براساس نمودار زیر، تعداد معامله‌ها در تترلند ۱۱.۳ درصد در مقایسه با ۱۴۰۰ رشد داشته و هر کاربر فعال این صرافی به طور میانگین ۱۱.۲ معامله انجام داده است. اما حجم معامله‌ها در تترلند ۲۱ درصد در مقایسه با ۱۴۰۰ کاهش داشته است.

گزارش تترلند بیان می‌کند که هر هفته بیش از ۱۹۰ هزار درخواست دریافت نرخ تتر از طریق API به این صرافی ارسال می‌شود. همچنین مجموع مشاهده نرخ تتر در تلگرام این صرافی حدود ۳۶ میلیون بار بوده است. این صرافی گزارش می‌دهد که از هر ۱۰ کاربر خریدار تتر، ۴ کاربر تتر خود را در کیف تترلند نگهداری می‌کند. این صرافی همچنین در گزارش خود آورده است که متوسط زمان تکمیل احراز هویت ۶ دقیقه است.

در بخشی از گزارش تعداد پیام‌های واحد پشتیبانی تترلند ذکر شده که ۴.۴ میلیون پیام تعداد پیام‌های ارسالی و دریافتی پشتیبانی آنلاین این صرافی در سال ۱۴۰۱ بوده است. میانگین مدت انتظار اولین پاسخ پشتیبانی آنلاین ۳۲ ثانیه بوده است. این صرافی می‌گوید نرخ پاسخ‌دهی به تماس ۹۰ درصد بوده است.

 

بازار تترلند؛ ۲.۱ همت حجم معاملات

در گزارش تترلند تعداد معامله‌های انجام شده در نیمه دوم سال ۱۴۰۱ بیش از ۲۰۰ هزار عنوان شده و حجم معامله‌ها در همین زمان، یعنی ۶ ماهه دوم ۱۴۰۱، ۲.۱ هزار میلیارد تومان اعلام شده است.

 

فایل کامل PDF گزارش سال ۱۴۰۱ تترلند را از اینجا دریافت کنید.

link

مطالب مرتبط

داتینرمزارزها و فین‌تک

در راستای توانمندسازی مالی صورت گرفت: ارائه طرح تسهیلاتی «پیش‌درآمد» بدون کارمزد

سومین طرح تسهیلاتی ویپاد، ترابانک پاسارگاد به نام «پیش‌درآمد» در راستای توانمندسازی مالی در دسترس عموم قرار گرفت. ویپاد پس از طرح تسهیلاتی «برآیند» با سقف پنجاه
سومین طرح تسهیلاتی ویپاد، ترابانک پاسارگاد به نام «پیش‌درآمد» در راستای توانمندسازی مالی در دسترس عموم قرار گرفت.…
رمزارزها و فین‌تکنوبیتکس

واریز و برداشت دای (DAI) و یو اس دی (USDC) با کارمزد کمتر در نوبیتکس

امکان واریز و برداشت استیبل کوین های دای (DAI)  و یو اس دی سی (USDC) در شبکه آربیتروم و پالیگان، کارمزد نقل و انتقال این رمزارزها در نوبیتکس راه کاهش داد. شبکه آربیتروم
امکان واریز و برداشت استیبل کوین های دای (DAI)  و یو اس دی سی (USDC) در…
رمزارزها و فین‌تکنوبیتکس

آموزش و آگاهی در آکادمی نوبیتکس

رشد سریع بازار ارزهای دیجیتال منجر به توجه بسیاری از افراد و کسب‌وکارها به این حوزه شده، اما ورود به این بازارها برای افراد تازه‌کار، چالش‌برانگیز و پیچیده است و
رشد سریع بازار ارزهای دیجیتال منجر به توجه بسیاری از افراد و کسب‌وکارها به این حوزه…
خبرهارمزارزها و فین‌تک

پرداخت خلافی به بلوبانک اضافه شد

بلو از قابلیت تازه‌ای در اپلیکیشن خود رونمایی کرده است. این قابلیت جدید به نام «خدمات خودرو»، با هدف بهبود تجربه کاربران در مدیریت و پیشگیری از خطرات مرتبط با
بلو از قابلیت تازه‌ای در اپلیکیشن خود رونمایی کرده است. این قابلیت جدید به نام «خدمات…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم