قطع مسیر اینترنت ورودی در کشور ارمنستان باعث اختلال در اینترنت ایران شد

به گزارش آی‌تی‌ایران، از ظهر روز گذشته برخی کاربران و مدیران فنی شرکت‌های ارتباطی از اختلال در اینترنت بین‌الملل خبر دادند. طبق ادعای این افراد و همچنین اطلاعاتی که رادار ابرآروان نشان می‌دهد، اینترنت در روز ۲ تیر ماه از ساعت ۱۲:۳۰ دقیقه دچار اختلال شدید شده است. حالا با گذشت چند ساعت از این اختلال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در اطلاعیه‌ای دلیل اختلال اینترنت امروز ظهر را قطع مسیر اینترنت ورودی در کشور ارمنستان اعلام کرده است.

 

رگولاتوری در این مورد اطلاعیه‌ای صادر کرده و گفته که جمعه راس ساعت ۱۲:۲۲ برخی از لینک‌های اینترنت بین‌الملل، ورودی از سمت کشور ارمنستان در خاک کشور گرجستان قطع شده است.

 

در این اطلاعیه آمده که با توجه به تمهیدات قبلی به سرعت و در کوتاه ترین زمان، پهنای باند مورد نیاز توسط شرکت ارتباطات زیرساخت از دیگر مسیرهای ورودی تامین شده است.

 

این اطلاعیه در حالی صادر می‌شود که مدیران شرکت‌های اینترنتی و کارشناسان فنی هنوز از وجود اختلال در اینترنت خبر می‌دهند و رادار ابرآروان نیز وجود اختلال تا این ساعت را تایید می‌کند.

 

این اختلال در حالی رخ می‌دهد که انتهای هفته گذشته وزیر ارتباطات در حاشیه جلسه هیات دولت اعلام کرد شب و روز در تلاش هستند تا سرعت اینترنت افزایش پیدا کند. این صحبت‌های او با اعتراض و انتقاد بسیاری از کارشناسان و کاربران اینترنتی مواجه شد.

 

منبع خبر: آی‌تی‌ایران

link

مطالب مرتبط

دیوار

بحث داغ کارشناسان و مردم درباره آگهی‌های آنلاین املاک

بحث مسدودسازی آگهی‌های بخش املاک دیوار و شیپور، اخیرا بسیار خبرساز شده است. در برنامه «هشت صبح» رادیو اقتصاد، کارشناسان و مخاطبان به بحث راجع به این موضوع پرداختند.
بحث مسدودسازی آگهی‌های بخش املاک دیوار و شیپور، اخیرا بسیار خبرساز شده است. در برنامه «هشت…
فناپ

عرضه اوراق مرابحه فناپ‌زیرساخت در فرابورس ایران

فرابورس ایران از ﭘﺬﯾﺮه ﻧﻮﯾﺴﯽ اوراق ﻣﺮاﺑﺤﻪ جدید با نماد «فناپ زیرساخت ۰۷» خبر داد شرکت فرابورس ایران اعلام کرد ﭘﯿﺮو ﺻـﺪور ﻣﺠﻮز ﺷـﻤﺎره  ۱۲۲/۱۵۱۶۸۵
فرابورس ایران از ﭘﺬﯾﺮه ﻧﻮﯾﺴﯽ اوراق ﻣﺮاﺑﺤﻪ جدید با نماد «فناپ زیرساخت ۰۷» خبر داد شرکت…
خبرها

مرکز نوآوری پلنت گزارش عملکرد خود را در سال ۱۴۰۲ منتشر کرد

شبکه نوآفرینی سرآمد با نام تجاری پلنت، در خرداد ماه ۱۳۹۸ با استقرار در کارخانه نوآوری آزادی راه‌اندازی شد. پلنت به عنوان مرکز نوآوری در صنعت بیمه نقش نقطه اتصال
شبکه نوآفرینی سرآمد با نام تجاری پلنت، در خرداد ماه ۱۳۹۸ با استقرار در کارخانه نوآوری…
دیوار

دیوار و شیپور باز هم تهدید شدند

اقبال شاکری، عضو کمیسیون عمران مجلس اعلام کرد دیوار و شیپور با طرح مقابله با سوداگری بازار مسکن همراه نیستند و در صورت عدم همراهی، باید مانع فعالیت این دو سایت شد. به
اقبال شاکری، عضو کمیسیون عمران مجلس اعلام کرد دیوار و شیپور با طرح مقابله با سوداگری…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم