پیکاپک، راهکار مدرن تولیدکنندگان برای اجرای استراتژی سمپلینگ

دنیای مارکتینگ و تبلیغات هر سال در حال تغییر و تحول است و شرکت‌ها و سازمان‌ها با استراتژی‌ها و سیستم‌های جدید برای بازاریابی مواجه می‌شوند. هر کدام از استراتژی‌های بازاریابی قوت‌ها و ضعف‌هایی دارد و برای کسب‌وکارهای مختلف، کاربردهای متفاوتی را خواهد داشت. سمپلینگ نیز یکی از روش‌های موثر بازاریابی به شمار می‌رود که برای سال‌های زیادی مورد توجه بخش مارکتینگ شرکت‌های بزرگ و کوچک بوده است. در سمپلینگ، اشخاصی که توانایی بازاریابی و ارتباطاتی خوبی دارند در مکان‌هایی مشخص با ارائه رایگان نمونه محصول به اشخاص، اقدام به معرفی محصول خود و جلب رضایت مشتری می‌کنند. این شکل از سمپلینگ سنتی یا محیطی با ورود به عصر دیجیتال تغییرات زیادی کرده است و امروزه پلتفرم‌های آنلاین سمپلینگ پا به دنیای مارکتینگ و برندینگ گذاشته‌اند.

با ظهور ابزارهای دیجیتال و توسعه سرویس‌ها و خدمات آنلاین تغییر فرم و شکل سمپلینگ نیز اجتناب‌ناپذیر به نظر می‌رسید. برای این منظور پلتفرم‌هایی متولد شدند تا اجرای این استراتژی را به شکل آنلاین انجام دهند. در ایران هم استارتاپ پیکاپک به عنوان اولین پلتفرم آنلاین سمپلینگ، این خدمت را به تولیدکنندگان مختلف ارائه می‌دهد. در ادامه، برخی از ویژگی‌های پیکاپک و این شکل از سمپلینگ را بررسی می‌کنیم.

فواید سمپلینگ آنلاین

یکی از فواید سمپلینگ گرفتن بازخورد از مشتری است. از معایبی که سمپلینگ در ساختار سنتی خود داشت این بود که بسیاری از افراد خود محصول را به سختی و بعضا با اصرار زیاد دریافت می‌کردند که این حس خوبی را به افراد منتقل نمی‌کرد و قاعدتا نمی‌توانست داده‌های قابل اعتنایی را به کسب‌وکارها منتقل کند.

یکی از مهم‌ترین تغییرات اتفاق افتاده در روش سمپلینگ پلتفرم‌های آنلاین، در شکل دریافت کالا رخ داده است. در این روش نمونه محصول دقیقا به دست کسی می‌رسد که مشتری بالقوه محصولات است. در روش سنتی، کسانی که مسئول غرفه‌های سمپلینگ بودند اطلاعاتی از علایق و سلایق افراد نداشتند و نمونه محصولات را بدون فیلتر دقیقی به آن‌ها ارائه می‌کردند. در روشی که پیکاپک ارائه کرده، با توجه به داده‌هایی که هنگام ثبت‌نام از کاربر گرفته می‌شود، محصولات به صورت کاملا هدفمند به کاربران ارائه می‌شود.

علاوه بر مواردی که گفته شد، پلتفرم‌های آنلاین سمپلینگ اطلاعاتی زیادی را درباره توزیع محصول و نظر کاربران به تولیدکنندگان ارائه می‌کنند که می‌تواند نتایج فوق‌العاده‌ای برای آن‌ها داشته باشد. از داده‌هایی که پیکاپک به شرکت‌ها ارائه می‌کند، می‌توان برای بهبود محصول و کیفیت آن و همین‌طور برای تدوین استراتژی‌های بازاریابی و فروش استفاده کرد.

 

داشبورد اختصاصی پیکاپک

پلتفرم‌های سمپلینگ آنلاین مثل پیکاپک با استفاده از ابزارهای دیجیتال و آنلاین داده‌های زیاد و متنوعی را جمع‌آوری کرده و از آن‌ها استفاده می‌کنند. پیکاپک هنگام ثبت‌نام کاربران داده‌های زیادی درباره علایق و سلایق و ترجیحات از آن‌ها دریافت می‌کند. این داده‌ها علاوه بر اینکه کمک می‌کند تا نمونه محصولات به دست مشتریان بالقوه برسد، مزایای زیادی دارد که تولیدکنندگان می‌توانند از آن‌ها برای اهداف خود استفاده کنند.

داشبورد پیکاپک اطلاعات کاملی را از توزیع نمونه محصولات در اختیار تولید‌کننده‌ها می‌گذارد. اینکه در مجموع چند نمونه محصول ارسال شده، چند نمونه محصول به دست کاربران رسیده، چند درصد آنان زن و چند درصد مرد بودند، از هر شهر و استان چند کاربر نمونه محصولات را دریافت کردند و داده‌های متنوع و زیاد دیگری که در قالب نمودارها و جداول، به صورت دقیق به تولیدکنندگان ارائه می‌شود.

در کنار آماری که پیکاپک در داشبورد اختصاصی خود از توزیع محصولات منتشر می‌کند، اطلاعات دیگری هم در دسترس است. هر بسته‌ای که برای کاربران ارسال می‌شود شامل یک QR Code است که کاربران با اسکن کردن آن وارد بخش نظرسنجی می‌شوند. پرکردن این نظرسنجی‌ها تنها چیزی است که پیکاپک در قبال ارسال نمونه محصولات، از کاربران طلب می‌کند و در صورتی که این نظرسنجی‌ها توسط کاربر کامل نشود، می‌تواند باعث توقف ارسال نمونه محصولات شود.

 

کاربرد داده‌های دریافتی از پیکاپک

داده‌های متفاوتی که تولیدکنندگان از وضعیت توزیع و از نظرسنجی‌ها به دست می‌آورند، می‌تواند در وجوه مختلفی به آنان کمک کند. با توجه به پاسخ‌های موجود در نظرسنجی‌ها تولیدکنندگان می‌توانند مشکلات و کاستی‌های محصول خود را شناسایی کنند تا با بهبود این کاستی‌ها و افزایش کیفیت تولید خود، میزان فروش خود را نیز افزایش دهند.

یکی دیگر از مزایایی که دریافت این داده‌های برای تولید کنندگان دارد، بهبود استراتژی‌های بازاریابی و فروش است که اهمیت ویژه‌ای برای هر کسب‌وکاری دارد. تولید‌کننده‌ها می‌توانند با در اختیار داشتن این داده‌ها درمورد بازار و مخاطب هدف خود بیشتر بدانند، درمورد قیمت‌گذاری و میزان توزیع محصولاتشان در هر شهر بهتر تصمیم‌گیری کنند، شعارهای تبلیغاتی و آگهی‌های هوشمندانه‌تری ایجاد کنند و بسیاری موارد دیگر که باعث افزایش سود و بازگشت سرمایه شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خدمات پیکاپک، می‌توانید به وبسایت این شرکت به نشانی pikapak.ir مراجعه کنید و چه به ‌عنوان تولیدکننده یا مصرف‌کننده از مزایای خدمات آن بهره‌مند شوید.

link

مطالب مرتبط

دیوار

کاربران دیوار چطور به حفظ زمین کمک کردند؟

۹۲ درصد تلویزیون‌ها و ۸۷ درصد لپ‌تاپ‌هایی که در سال گذشته در دیوار آگهی شده‌اند، اقلام دست دوم بوده‌اند. خریدوفروش این دستگاه‌ها معادل جلوگیری از انتشار ۹۳
۹۲ درصد تلویزیون‌ها و ۸۷ درصد لپ‌تاپ‌هایی که در سال گذشته در دیوار آگهی شده‌اند، اقلام…
علی‌بابا

رکورد سفرهای نوروزی متعلق به کدام شهرها است؟

شرکت سفرهای علی‌بابا با انتشار آمار مربوط به سفر کاربرانش در تعطیلات نوروز، شهرهای تهران، مشهد، شیراز و جزیره کیش را پرنقش‌ترین شهرهای ایران در سفرهای داخلی اعلام
شرکت سفرهای علی‌بابا با انتشار آمار مربوط به سفر کاربرانش در تعطیلات نوروز، شهرهای تهران، مشهد،…
ایرانسل

آغاز نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور ایرانسل

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (IRAN EXPO 2024)، با حضور ایرانسل توسط رئیس‌جمهوری، برای بازدیدکنندگان داخلی و خارجی افتتاح شد. به گزارش روابط
ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (IRAN EXPO 2024)، با حضور ایرانسل توسط رئیس‌جمهوری، برای…
رمزارزها و فین‌تکنوبیتکس

واریز و برداشت دای (DAI) و یو اس دی (USDC) با کارمزد کمتر در نوبیتکس

امکان واریز و برداشت استیبل کوین های دای (DAI)  و یو اس دی سی (USDC) در شبکه آربیتروم و پالیگان، کارمزد نقل و انتقال این رمزارزها در نوبیتکس راه کاهش داد. شبکه آربیتروم
امکان واریز و برداشت استیبل کوین های دای (DAI)  و یو اس دی سی (USDC) در…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم