گزارش انجمن تجارت الکترونیک از وضعیت اینترنت کشور؛ ایران قهرمان اینترنت بی‌کیفیت در جهان!

به گزارش استارتاپ ۳۶۰، انجمن تجارت الکترونیک تهران در دومین نامه خود به رییس جمهور در خصوص اینترنت کشور، گزارش کاملی از وضعیت اینترنت در ایران منتشر کرد.

 

در این گزارش آمده است: «کیفیت اینترنت در ایران در وضعیت بحرانی قرار دارد. در بین ۱۰۰ کشور جهان با بیشترین تولید ناخالص ملی، ایران پس از میانمار دومین اینترنت پر اختلال، پس از چین دومین اینترنت محدود جهان و جزو ۵ اینترنت کند جهان است.»

 

رتبه اینترنت ایران در جهان

 

به گزارش انجمن تجارت الکترونیک تهران، در متن نامه‌ای که خطاب به سید ابراهیم رئیسی، منتشر شده آمده است:

 

جناب آقای دکتر ابراهیم رییسی

 

رئیس جمهور محترم

 

با سلام و احترام

 

پیرو دستور جنابعالی به شورای عالی فضای مجازی و وزارت ارتباطات در راستای بررسی دلایل تخصصی کاهش کیفیت اینترنت در کشور، انجمن تجارت الکترونیک تهران متشکل از پلتفرم‌های بزرگ اینترنتی کشور، پس از چند هفته بررسی کارشناسی، گزارش تحلیلی خود را به پیوست این نامه‌ تقدیم می‌کند.

 

کیفیت اینترنت را می‌توان با سه شاخص اختلالات، محدودیت‌ها و سرعت اندازه‌گیری کرد. بررسی‌های ما نشان می‌دهد وضعیت کیفیت اینترنت در کشور در شرایط بحرانی قرار دارد، موضوعی که نه تنها مانع بزرگ رشد اقتصاد دیجیتال و تحقق اهداف برنامه هفتم توسعه است، بلکه دستاوردهای پیشین کشور در این زمینه را نیز با تهدید جدی مواجه می‌کند.

 

در شرایط فعلی، ایران در مقایسه با ۱۰۰ کشور برتر جهان (بر اساس GDP)، بی‌کیفیت‌ترین اینترنت را دارد. ایران از نظر اختلالات اینترنت بالاتر از میانمار جایگاه ۹۹/۱۰۰، از نظر محدودیت‌ها بالاتر از چین جایگاه ۹۹/۱۰۰ و از نظر سرعت بالاتر از سودان، کامرون و کوبا جایگاه ۹۷/۱۰۰ را دارد.

 

بخش قابل توجهی از وضعیت فعلی اینترنت ناشی از اقدامات سلیقه‌ای دستگاه‌های اجرایی است و به راحتی قابل بررسی و حل است. در نتیجه دستورات قاطع جنابعالی در این رابطه می‌تواند در مدت کوتاهی بهبود چشم‌گیری در وضعیت اینترنت کشور به وجود آورد.

 

امیدواریم این گزارش و بررسی تخصصی نگارندگان آن به دقت مورد بررسی قرار گیرد. اینترنت ریشه‌ی درخت اقتصاد دیجیتال است و ما به عنوان گروهی از شرکت‌های فناور بخش خصوصی، وظیفه خود می‌دانیم که اهمیت این موضوع و وضعیت موجود را گزارش کرده و تلاش کنیم قدم‌هایی هرچند کوچک در مسیر پیشرفت کشور برداریم.

 

انجمن تجارت الکترونیک تهران

 

فایل کامل PDF گزارش «کیفیت اینترنت در ایران» را از اینجا دریافت کنید.

link

مطالب مرتبط

فناپ

عرضه اوراق مرابحه فناپ‌زیرساخت در فرابورس ایران

فرابورس ایران از ﭘﺬﯾﺮه ﻧﻮﯾﺴﯽ اوراق ﻣﺮاﺑﺤﻪ جدید با نماد «فناپ زیرساخت ۰۷» خبر داد شرکت فرابورس ایران اعلام کرد ﭘﯿﺮو ﺻـﺪور ﻣﺠﻮز ﺷـﻤﺎره  ۱۲۲/۱۵۱۶۸۵
فرابورس ایران از ﭘﺬﯾﺮه ﻧﻮﯾﺴﯽ اوراق ﻣﺮاﺑﺤﻪ جدید با نماد «فناپ زیرساخت ۰۷» خبر داد شرکت…
خبرها

مرکز نوآوری پلنت گزارش عملکرد خود را در سال ۱۴۰۲ منتشر کرد

شبکه نوآفرینی سرآمد با نام تجاری پلنت، در خرداد ماه ۱۳۹۸ با استقرار در کارخانه نوآوری آزادی راه‌اندازی شد. پلنت به عنوان مرکز نوآوری در صنعت بیمه نقش نقطه اتصال
شبکه نوآفرینی سرآمد با نام تجاری پلنت، در خرداد ماه ۱۳۹۸ با استقرار در کارخانه نوآوری…
دیوار

دیوار و شیپور باز هم تهدید شدند

اقبال شاکری، عضو کمیسیون عمران مجلس اعلام کرد دیوار و شیپور با طرح مقابله با سوداگری بازار مسکن همراه نیستند و در صورت عدم همراهی، باید مانع فعالیت این دو سایت شد. به
اقبال شاکری، عضو کمیسیون عمران مجلس اعلام کرد دیوار و شیپور با طرح مقابله با سوداگری…
داتینرمزارزها و فین‌تک

در راستای توانمندسازی مالی صورت گرفت: ارائه طرح تسهیلاتی «پیش‌درآمد» بدون کارمزد

سومین طرح تسهیلاتی ویپاد، ترابانک پاسارگاد به نام «پیش‌درآمد» در راستای توانمندسازی مالی در دسترس عموم قرار گرفت. ویپاد پس از طرح تسهیلاتی «برآیند» با سقف پنجاه
سومین طرح تسهیلاتی ویپاد، ترابانک پاسارگاد به نام «پیش‌درآمد» در راستای توانمندسازی مالی در دسترس عموم قرار گرفت.…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم