«تنوع ارز، سود بی‌مرز»، بررسی ویژگی جدید صرافی تبدیل در گفتگو با سپیده پناه

ارزهای دیجیتال در سال‌های اخیر کسب‌وکارها و سرمایه‌گذاری نوینی را به بازارهای معاملاتی معرفی کردند. صرافی‌های ارز دیجیتال نیز به‌منظور دسترسی آسان به ارزهای دیجیتال در ایران و سراسر جهان پدیدار شدند. یکی از صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی، تبدیل است که از زمستان ۱۳۹۸ به این بازار ورود پیدا کرده است. امروز با مدیر مارکتینگ تبدیل، خانم سپیده پناه، مصاحبه کوتاهی راجع به نحوه عملکرد تبدیل و رونمایی از صفحه اختصاصی «تنوع ارز، سود بی‌مرز» در این صرافی داریم که در ادامه توجه شما را به این مصاحبه جلب می‌کنیم.

تنوع ارزی و تنوع بازار چه اهمیتی در صرافی تبدیل دارد؟

برای پاسخ به این سؤال باید به این موضوع اشاره کرد که تنوع ارزی چه مزیت‌هایی را با خود به همراه می‌آورد. تنوع ارزی باعث ایجاد بازارهای جدید می‌شود، بازارهای معاملاتی متنوع ایجاد می‌شوند و ریسک را کاهش می‌دهد؛ یعنی هنگام چیدن سبد ارز دیجیتال انتخاب‌های کاربر به ۵ یا ۶ ارز خاص محدود نمی‌شود و میان ۱۰۰ تا ۳۰۰ ارز مختلف سبد سرمایه‌گذاری خود را می‌چیند.

همچنین تنوع ارزی فرصت‌های بیشتری برای سرمایه‌گذاری به کاربران ارائه می‌دهد. درصورتی‌که کاربر به سرمایه‌گذاری در طلا تمایل داشته باشد، در صرافی تبدیل قابلیت این سرمایه‌گذاری وجود دارد. ارز دیجیتال پکس گلد (PAXG) دارای پشتوانه طلا است که سرمایه‌گذاران طلا می‌توانند پکس گلد را به سبد خود اضافه کنند تا سرمایه‌شان با قیمت طلا رشد کند.

ارز دیجیتال تتر (USDT) با پشتوانه قوی دلاری در بازار فعالیت می‌کند. ارزهای دیجیتالی نیز مانند بیت کوین عرضه محدودی دارند و برخی دیگر عرضه نامحدودی دارند که باعث می‌شود تا ذات هر ارز دیجیتال با دیگری متفاوت باشد.

کاربران ارز دیجیتال نیز روحیات مختلفی دارند و با استراتژی‌های مختلف به بازار قدم می‌گذارند. دسته اول ارز دیجیتال را می‌خرند و برای سوددهی در بلندمدت هولد می‌کنند. دسته دوم در بازار اسپات نوسان گیری می‌کنند. دسته سوم تنها به فکر این هستند که سرمایه‌شان در تورم هیچ نشود و طلا و دلار می‌خرند.

تنوع ارزی و تنوع بازار باعث می‌شود که کاربران با هر روحیه و سلیقه‌ای وارد صرافی شوند و آزادانه انتخاب کنند. صرافی‌هایی که تنوع ارزی ندارند، انتخاب کاربر را محدود می‌کنند که موجب نارضایتی کاربران می‌شود.

 

سپیده پناه، مدیر مارکتینگ تبدیل

چگونه تنوع ارزی تجربه کاربری مشتریان را بهبود می‌بخشد؟

همان‌طور که در ابتدای صحبت نیز اشاره شد، تنوع ارزی فرصت‌های سرمایه‌گذاری بیشتری برای مشتریان خلق می‌کند. برای مثال، توکن‌های اولیه ارزهایی هستند که در عرضه اولیه سودهای زیادی را به خریداران می‌دهند. وقتی صرافی در روزهای آغازین عرضه اولیه توکن‌ها را فهرست کند، مشتریان می‌توانند از سودهای عرضه اولیه ارزهای دیجیتال را دریافت کنند. از طرف دیگر، با ضرب‌المثل معروف «تخم‌مرغ‌ها رو تو یک سبد نچین» مواجه هستیم که کاربران ترجیح می‌دهند تا سبد ارز دیجیتالی از بیت کوین، اتریوم، فانتوم و TRX داشته باشند و از هر کدام از ارزهای دیجیتال سود متفاوتی بگیرند.

چگونه ارزهای دیجیتال جدید به صرافی تبدیل اضافه می‌شوند؟

ارزهای جدید به دو روش به صرافی اضافه می‌شوند: درخواست کاربران و بررسی بازار جهانی.

صرافی تبدیل پشتیبانی ۲۴ ساعته دارد که کاربران در تماس با پشتیبانی درخواست ارزهای مختلفی را می‌کنند. تمامی درخواست‌ها مکتوب و ثبت می‌شوند. در صفحات تبدیل در شبکه‌های اجتماعی نیز به‌صورت پیوسته نظرسنجی‌های مختلفی قرار می‌گیرد تا نظرات کاربران نسبت به ارزهای دیجیتال مختلف جمع‌آوری شوند و در اسرع وقت ارزهای درخواستی کاربران به صرافی اضافه شوند.

در روش دوم تیم پروداکت تبدیل نقش دارد. تیم پروداکت تبدیل مستمراً بازار جهانی را بررسی می‌کند و ارزهای با پشتوانه قوی و فرصت سرمایه‌گذاری را پیدا می‌کنند و در صرافی فهرست می‌کنند. مثلاً ارز کرو (CRV) یکی از ارزهایی بود که کاربران درخواست نداده بودند، اما تیم پروداکت با نگاه به بازار جهانی و پشتوانه ارز در صرافی فهرست کرد.

تبدیل سریع‌ترین صرافی در اضافه کردن ارزهای دیجیتال است. برای مثال، ارز شیبا و pepe اولین بار در ایران در سریع‌ترین زمان ممکن به صرافی تبدیل اضافه شدند تا نیاز کاربران را برطرف کنند. به‌صورت کلی، صرافی تبدیل در اضافه کردن ارزهای جدید به صرافی به توان رقابتی، استقلال تکنولوژی و پشتوانه اجتماعی توجه می‌کند.

آیا رقابت با سایر صرافی‌های ارز دیجیتال برای تبدیل اهمیت دارد؟ اگر بله چگونه؟

بله تبدیل با صرافی‌های خارجی بسیاری رقابت می‌کند. مدل حرکت و محصولاتی که تبدیل ارائه می‌دهد، نشان‌دهنده آن است که به دنبال رقابت با صرافی بایننس است. صرافی تبدیل تمام فرصت‌ها در راستای توانمندسازی کاربران را به محصولات خودش اضافه می‌کند تا از سرویس‌های جهانی خدمات بهتری به مشتریان ارائه دهد.

صرافی تبدیل چه راه‌هایی برای اطلاع‌رسانی اضافه شدن ارزهای جدید دارد؟

صرافی تبدیل چندین راه برای اطلاع‌رسانی دارد. اول، صفحات تبدیل در شبکه‌های اجتماعی و صفحه اول سایت هست که پست و بنر راجع به اضافه شدن ارزهای جدید می‌گذارند. دوم، اطلاع‌رسانی از طریق پیامک به کاربران هست. راه سوم از مسیر سفیران تبدیل می‌گذرد. صرافی تبدیل سفیران برند زیادی دارد که از طریق آن‌ها اطلاع‌رسانی انجام می‌شود.

سوال آخر راجع به طراحی اختصاصی صفحه «تنوع ارز، سود بی‌مرز» است، چرا این صفحه طراحی شد و چه ارزش‌افزوده‌ای برای کاربران دارد؟

تنوع ارزی رضایت کاربران را تا حد زیادی جلب کرد، اما صرافی تصمیم گرفت تا یک قدم فراتر رود و در یک صفحه، حجم معاملاتی و نمودار قیمت ارزهای پرطرفدار با تمرکز بر معرفی ارزهای جدید را برای کاربران نمایش دهد تا کاربران را به راحتی از  فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری مطلع سازد. 

در این صفحه کاربران با فرصت‌های کسب سود ارز آشنا می‌شوند. در صفحه «تنوع ارز، سود بی‌مرز» ضمن اینکه معامله‌گران از ارزهای پرطرفدار صرافی تبدیل آگاه می‌شوند، هر ماه ده ارز جدید تبدیل نیز معرفی می‌شوند و تحلیل‌های هرکدام به اشتراک گذاشته می‌شوند تا کاربران بتوانند تصمیمات بهتری هنگام خرید هر ارز بگیرند و با آگاهی بیشتری نسبت به معاملات خود اقدام کنند. 

link

مطالب مرتبط

دیوار

کاربران دیوار چطور به حفظ زمین کمک کردند؟

۹۲ درصد تلویزیون‌ها و ۸۷ درصد لپ‌تاپ‌هایی که در سال گذشته در دیوار آگهی شده‌اند، اقلام دست دوم بوده‌اند. خریدوفروش این دستگاه‌ها معادل جلوگیری از انتشار ۹۳
۹۲ درصد تلویزیون‌ها و ۸۷ درصد لپ‌تاپ‌هایی که در سال گذشته در دیوار آگهی شده‌اند، اقلام…
علی‌بابا

رکورد سفرهای نوروزی متعلق به کدام شهرها است؟

شرکت سفرهای علی‌بابا با انتشار آمار مربوط به سفر کاربرانش در تعطیلات نوروز، شهرهای تهران، مشهد، شیراز و جزیره کیش را پرنقش‌ترین شهرهای ایران در سفرهای داخلی اعلام
شرکت سفرهای علی‌بابا با انتشار آمار مربوط به سفر کاربرانش در تعطیلات نوروز، شهرهای تهران، مشهد،…
ایرانسل

آغاز نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور ایرانسل

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (IRAN EXPO 2024)، با حضور ایرانسل توسط رئیس‌جمهوری، برای بازدیدکنندگان داخلی و خارجی افتتاح شد. به گزارش روابط
ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (IRAN EXPO 2024)، با حضور ایرانسل توسط رئیس‌جمهوری، برای…
رمزارزها و فین‌تکنوبیتکس

واریز و برداشت دای (DAI) و یو اس دی (USDC) با کارمزد کمتر در نوبیتکس

امکان واریز و برداشت استیبل کوین های دای (DAI)  و یو اس دی سی (USDC) در شبکه آربیتروم و پالیگان، کارمزد نقل و انتقال این رمزارزها در نوبیتکس راه کاهش داد. شبکه آربیتروم
امکان واریز و برداشت استیبل کوین های دای (DAI)  و یو اس دی سی (USDC) در…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم