گزارش ۱۴۰۱ یکتانت منتشر شد؛ هر استوری ۵۸ میلیون تومان

براساس گزارش سال ۱۴۰۱ یکتانت که به تازگی منتشر شده، هزینه کل تبلیغات دیجیتال جهان در سال ۲۰۲۲ مبلغ ۵۸۰ میلیارد دلار بوده است. این گزارش می‌گوید ۶۵ درصد از کل صنعت تبلیغات در جهان به صورت دیجیتال در سال ۲۰۲۲ انجام شده است.

بودجه تبلیغات دیجیتال در نقاط مختلف جهان (میلیارد دلار) به شرح زیر در گزارش آمده است.

گردش مالی ۳۰ همتی VPN در کشور

گزارش یکتانت بیان می‌کند میانگین زمان استفاده روزانه از اینترنت در ایران ۱۶۹ دقیقه است و ۸۰ درصد نرخ استفاده از VPN در گروه‌های سنی مختلف برای ورود به شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها بوده است. براساس گزارش یکتانت گردش مالی خرید و فروش VPN در ایران طی ۱۴۰۱ بین ۲۵ تا ۳۰ هزار میلیارد تومان بوده است.

یکتانت توزیع ترافیک وب‌سایت‌های ایرانی نمایش‌دهنده تبلیغات را نیز مشخص کرده که بر این اساس بیش از یک سوم بازدیدهای تبلیغات وب از وب‌سایت‌های «سیاسی و اجتماعی» و «آهنگ و موسیقی» بوده است. در رده‌های بعدی هم سینما، فیلم و سریال، اقتصادی، مالی و سرمایه‌گذاری جا گرفته‌اند.

پاساژی بزرگ با هزاران مغازه

گزارش یکتانت می‌گوید تعداد کل پست‌های منتشر شده در کانال‌های عمومی تلگرام فارسی در سال ۱۴۰۱ بیش از ۶۶۰ میلیون بوده است. داده دیگری از گزارش بیان می‌کند مجموع تعداد فروشگاه‌ها در شبکه‌های اجتماعی داخلی و خارجی در سال ۱۴۰۱ بیش از ۷۸۰ هزار بوده است. پاساژی بزرگ با هزاران مغازه که زیر پوست شهر در فضای مجازی زیست می‌کند! به گفته گزارش تعداد فروشگاه‌های اینستاگرامی در ایران، یک چهارم کل فروشگاه‌های اتحادیه اروپاست.

آماری جالب توجه در گزارش بیان می‌کند ۶.۳ میلیون صفحه عمومی و ۴۱ میلیون صفحه شخصی در اینستاگرام فارسی وجود دارد.

در تلگرام فارسی طی سال ۱۴۰۱، ۵۲۱ میلیون پست توسط ۸۷۰ هزار کانال منتشر و ۵۹۳ میلیارد بار دیده شدند.

مجموع درآمد صفحات اینفلوئنسرها در اینستاگرام فارسی از طریق تبلیغات بیش از ۱۶۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ بوده است. مجموع هزینه صرف شده توسط برندهای ایرانی برای تبلیغات گوگل در سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۰ میلیون دلار بوده است.

درآمد میلیونی اینفلوئنسرها

گزارش یکتانت بیان می‌کند گران‌ترین تعرفه استوری تبلیغاتی مربوط به صفحات با موضوع «زیبایی و مد» بوده است. میانگین تعرفه استوری‌های تبلیغاتی اینفلوئنسرها ۶.۵ میلیون تومان است. اینفلوئنسرهایی با بیش از ۱ میلیون دنبال‌کننده در دسته زیبایی و مد برای هر استوری تبلیغاتی ۵۸ میلیون تومان دریافت می‌کنند.

فایل PDF گزارش یکتانت از اینجا در دسترس است.

link

مطالب مرتبط

دیوار

کاربران دیوار چطور به حفظ زمین کمک کردند؟

۹۲ درصد تلویزیون‌ها و ۸۷ درصد لپ‌تاپ‌هایی که در سال گذشته در دیوار آگهی شده‌اند، اقلام دست دوم بوده‌اند. خریدوفروش این دستگاه‌ها معادل جلوگیری از انتشار ۹۳
۹۲ درصد تلویزیون‌ها و ۸۷ درصد لپ‌تاپ‌هایی که در سال گذشته در دیوار آگهی شده‌اند، اقلام…
علی‌بابا

رکورد سفرهای نوروزی متعلق به کدام شهرها است؟

شرکت سفرهای علی‌بابا با انتشار آمار مربوط به سفر کاربرانش در تعطیلات نوروز، شهرهای تهران، مشهد، شیراز و جزیره کیش را پرنقش‌ترین شهرهای ایران در سفرهای داخلی اعلام
شرکت سفرهای علی‌بابا با انتشار آمار مربوط به سفر کاربرانش در تعطیلات نوروز، شهرهای تهران، مشهد،…
ایرانسل

آغاز نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور ایرانسل

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (IRAN EXPO 2024)، با حضور ایرانسل توسط رئیس‌جمهوری، برای بازدیدکنندگان داخلی و خارجی افتتاح شد. به گزارش روابط
ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (IRAN EXPO 2024)، با حضور ایرانسل توسط رئیس‌جمهوری، برای…
رمزارزها و فین‌تکنوبیتکس

واریز و برداشت دای (DAI) و یو اس دی (USDC) با کارمزد کمتر در نوبیتکس

امکان واریز و برداشت استیبل کوین های دای (DAI)  و یو اس دی سی (USDC) در شبکه آربیتروم و پالیگان، کارمزد نقل و انتقال این رمزارزها در نوبیتکس راه کاهش داد. شبکه آربیتروم
امکان واریز و برداشت استیبل کوین های دای (DAI)  و یو اس دی سی (USDC) در…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم