سومین جلسه کمیسیون تحول، نوآوری و بهره‌وری اتاق تهران برگزار شد

سومین نشست کمیسیون تحول، نوآوری و بهره‌وری اتاق بازرگانی تهران با حضور نمایندگانی از اتاق و تشکل‌های مرتبط بخش خصوصی با دستورکار بررسی شرایط صنعت مخابرات برگزار شد که موضوعاتی چون عدم‌سوددهی، خروج شرکت‌های بخش خصوصی، مهاجرت متخصصان و افت ارزش این صنعت در بازار سهام مورد بحث قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی اتاق تهران، در این جلسه و پس از معرفی خدمات معاونت بررسی‎های اقتصادی از سوی دیاکو حسینی معاون این بخش از اتاق تهران، مسئله عدم تعیین تکلیف اتحادیه کسب‌و‌کارهای مجازی و عدم برگزاری انتخابات این اتحادیه طی دو سال گذشته، مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

به گفته رضا الفت‌نسب عضو هیات مدیره اتحادیه کشوری کسب‌و‌کارهای مجازی، هنوز مشخص نیست که چرا وزارت صمت نسبت به برگزاری انتخابات این تشکل تعلل می‌کند و این در حالی است که برخی مدیران وزارت صمت بر تفکیک این تشکل به دو اتحادیه توزیعی و خدماتی اصرار دارند.

پس از بحث و تبادل‌نظر اعضای این کمیسیون و حاضران در این جلسه پیرامون این موضوع، مقرر شد تا مسئله عدم برگزاری انتخابات اتحادیه کسب‌و‌کارهای مجازی و بلاتکلیفی این تشکل صنفی از سوی اتاق تهران و طی مکاتبه با وزارت صمت مورد پیگیری قرار گیرد.

در ادامه این جلسه، مهرداد میراسماعیلی، عضو هیات مدیره سندیکای صنعت مخابرات، به تحلیل آخرین وضعیت اقتصادی این صنعت در ایران پرداخت و با اعلام اینکه صنعت مخابرات ایران شرایط مناسبی از حیث درآمدزایی و نوسازی تجهیزات، ندارد تصریح کرد که در صورت عدم افزایش درآمد اپراتورها و عدم به‌روزرسانی قیمت‌ها بر اساس قیمت روز دنیا و با توجه به درآمد سرانه کشور، صنعت مخابرات کشور طی ماه‌های آتی با بحران جدی مواجه می‌شود.

وی بیان کرد که خروج سرمایه از این صنعت به دلیل عدم سوددهی و خروج شرکت‌های خصوصی، صنعت مخابرات کشور را با چالش جدی روبه‌رو خواهد کرد و این در حالی است که عدم امکان پرداخت حقوق بالا به متخصصان، زمینه مهاجرت نیروی انسانی متخصص از این صنعت را به شدت افزایش داده است.

میراسماعیلی با تاکید بر اینکه درآمد یک سال اپراتورها، حتی جوابگوی هزینه‌های جاری نیست چه برسد به سرمایه‌گذاری برای ۵G و FTTx، افزود: بازار سرمایه این صنعت از رتبه اول بزرگترین سهم با حدود ۳۰ درصد کل بورس کشور به ارزش ۱۷ میلیارد دلار به رتبه ۳۲ با ارزش کمتر از یک درصد از لحاظ ارزش سهام کل و به ارزش حدود ۱.۲ میلیارد دلار یعنی کمتر از ۱۰ درصد ارزش اولیه خود رسیده است.

link

مطالب مرتبط

خبرها

سیزدهمین دوره نمایشگاه اینوتکس برگزار می‌شود

رییس پارک فناوری پردیس گفت: در سیزدهمین دوره رویداد اینوتکس بیش از ۴۰۰ شرکت فناور و مجموعه نوآور حضور دارند و در طول برگزاری این نمایشگاه آخرین دستاوردها و خدمات
رییس پارک فناوری پردیس گفت: در سیزدهمین دوره رویداد اینوتکس بیش از ۴۰۰ شرکت فناور و…
خبرهارمزارزها و فین‌تک

آیا معامله ارز دیجیتال در صرافی‌ها بدون احراز هویت امکان‌پذیر است؟

دنیای ارزهای دیجیتال هیجان‌انگیز و پر از پستی و بلندی است. اگرچه فناوری بلاکچین که زیربنای ارزهای دیجیتال است، بر پایه شفافیت بنا شده، اما امکان مبادله این ارزها
دنیای ارزهای دیجیتال هیجان‌انگیز و پر از پستی و بلندی است. اگرچه فناوری بلاکچین که زیربنای…
خبرها

پادکست اخبار استارتاپی هفته؛ از حذف “عجله ندارم” تپسی تا غزال به جای یونیکورن

پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته در ایران را دنبال می‌کند. در قسمت ۲۴۱ این پادکست، از حذف
پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته…
خبرها

دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تاکسی‌های اینترنتی، غیرقانونی است

انجمن تجارت الکترونیک تهران، در بیانیه‌ای اعلام کرد: اخذ مالیات بر ارزش افزوده از خدمات حمل‌ونقل درون‌شهری نه تنها تصمیمی خلاف قانون است که آثار زیان‌بار فراوانی
انجمن تجارت الکترونیک تهران، در بیانیه‌ای اعلام کرد: اخذ مالیات بر ارزش افزوده از خدمات حمل‌ونقل…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم