چرا سئو سایت افت می‌کند؟

برخی اوقات کارشناسان از استراتژی‌های بسیار زیادی استفاده کرده و موجب می‌شوند تا سایت به بهترین نحو به صفحه اول موتورهای جستجو راه پیدا کرده و به این ترتیب نرخ کلیک را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهند. این موضوع باعث خواهد شد تا صاحب کسب و کار بتواند سطح بیشتری از مشتریان را تحت پوشش قرار داده و به این ترتیب درآمد خود را بالا برده و به افزایش فروش برسد.

گاهی اما مشاهده می‌شود که سئو سایت افت کرده و با کاهش رتبه در موتورهای جستجو همچون گوگل رو به رو خواهید شد. عوامل مختلفی در این حوزه وجود دارند که به طور مستقیم و غیر مستقیم روی افت سئو سایت موثر واقع خواهند شد. کارشناسان باید با توجه به پارامترهای مختلف در این زمینه به طور دقیق تمامی سایت را مورد بررسی قرار داده و نشتی‌ها را به بهترین شکل بر طرف کنند تا جلوی افت بیشتر رتبه‌های سایت جلوگیری شود. در این حوزه بهتر است به شرکت‌هایی مراجعه شود که در زمینه سئو سایت تبحر بالایی داشته و به این ترتیب با استفاده از تکنیک‌های مختلف رتبه‌ها را از آن خود کنید.

دلایل افت سئو سایت

همانطور که گفته شد پارامترهای مختلفی وجود دارند که موجب افت سئو سایت در گوگل می‌شوند. از مهم‌ترین این عوامل می‌توان به موارد زیر اشاره داشته باشیم. در صورتی که کارشناس به طور کامل در این حوزه تجربه داشته باشد در ابتدا جلوی کاهش رتبه را گرفته و همچنین شرایطی را فراهم خواهد کرد تا بتوانید مجددا خود را در میان رقبا متمایز جلوه دهید.

تغییرات در تجربه کاربری

برخی اوقات ممکن است تغییراتی که در تجربه کاربری و ظاهر گوگل ایجاد می‌شود نرخ بازدید از سایت را کاهش داده و به این ترتیب موجب افت سئو سایت شود. برای مثال به احتمال زیاد مشاهده کرده‌اید که به تازگی گوگل در جواب سرچ کاربر یک متن کوتاه قبل از اسنیپت‌ها ارائه می‌دهد. به این ترتیب ممکن است جواب کاربر در این متن کوتاه باشد و به همین دلیل دیگر روی لینک‌ها کلیک نکرده و این موضوع منجر به افت سئو سایت می‌شود.

کاهش سرعت سایت

سرعت سایت یکی از مهم‌ترین دلایلی است که موجب جذب یا خروج کاربر از سایت می‌شود. برای اینکه بتوانید نسبت به رقبا رتبه بهتری به دست آورده و با مخاطبین خود به بهترین نحو ارتباط بگیرید بهتر است در ابتدا سرعت سایت را افزایش دهید. در این زمینه ثانیه‌ها از اهمیت بسیار بالایی برقرار بوده و روی افت سئو سایت بسیار موثر واقع خواهند شد در نتیجه باید به دقت این موضوع را تحت توجه خود قرار دهید.

بهبود شرایط رقبا در سئو سایت

زمانی که سایت رقبا شرایط بهتری از سایت شما داشته باشد و همچنین امکانات را به بهترین شکل در اختیار کاربر قرار دهد شرایطی را فراهم خواهد کرد تا گوگل آن را به رتبه‌های بالاتر ارتقا دهد. به این ترتیب اگر رقبا از استراتژی‌های مناسب با توجه به نیاز کاربر استفاده کنند بی شک سئو سایت شما افت کرده و در صفحه اول قابل مشاهده نخواهید بود. این موضوع به مرور زمان باعث خواهد شد تا مشتریان را از دست داده و درآمدتان کاهش پیدا کند به این ترتیب همواره فعالیت و سایت رقبا را به دقت مورد بررسی و توجه خود قرار دهید.

جریمه شدن از سوی گوگل

از عوامل مهمی که منجر به افت سئو سایت می‌شود باید به جریمه شدن از سوی کارمندان گوگل یا الگوریتم‌ها اشاره داشته باشیم. به عنوان مثال در صورتی که کارمندان گوگل اطلاع پیدا کنند که فعالیت سایت بر خلاف ارزش‌های این موتور جستجو انجام می‌شود سایت را جریمه کرده و به این ترتیب متوجه افت رتبه خواهند شد. همچنین الگوریتم‌های گوگل برای بررسی پارامترهای مختلف سایت طراحی شده و به طور کامل و چند وجهی سایت را مورد بررسی قرار خواهند داد. برای مثال در صورتی که محتوای کپی شده یا لینک‌های بی کیفیت در سایت مورد استفاده قرار گیرد جریمه شده و در غیر اصلاح آن‌ها پنالتی خواهید شد. الگوریتم‌ها به منظور بهینه سازی سایت برای کاربران طراحی شده‌اند در نتیجه برای اینکه بتوانید با توجه به چهارچوب گوگل به فعالیت بپردازید بهتر است به دنبال شرکت‌هایی معتبر همچون جاب تیم برای جلوگیری از کاهش رتبه‌ها و سئو تضمینی باشید.

سئو منفی از سوی کارشناسان

یکی از پارامترهای مهم برای افت سئو سایت را باید سئو منفی در نظر داشته باشیم، توجه داشته باشید که نباید به هیچ عنوان خودتان بدون تجربه و آگاهی در این زمینه فرایند بهینه سازی وب سایت را به دست بگیرید چرا که سایت آسیب دیده و موجب می‌شود تا از سوی گوگل جریمه و یا حتی پنالتی شوید. ممکن است در برخی موارد به منظور افت سئو سایت برای شما بک لینک‌های مخرب ایجاد کنند. برای آگاهی از بک لینک‌ها همواره از سرچ کنسول استفاده کنید. اما به دلیل اینکه آمارها دقیق نیستند تنها به سرچ کنسول بسنده نکرده و از ابزارهای مختلف استفاده کنید. اگر در این زمینه مشاهده کردید که بک لینک‌ها از سایت اسپم و غیر قانونی است مطمئن باشید که سئو منفی برایتان رخ داده و این موضوع موجب افت سئو سایت شده است.

ریدایرکت نامعتبر

از مواردی که باید در سئو سایت به خوبی انجام شود تا منجر به افت رتبه در گوگل نشود ریدایرکت ۳۰۱ خواهد بود که از مهم‌ترین خدمات سئو در نظر گرفته می‌شود. اگر تغییراتی در ساختار سایت انجام شده یا در پوسته آن تغییراتی انجام داده‌اید باید از ریدایرکت اشاره داشته باشیم. همچنین دقت کنید که باید بعد از ریدایرکت ۳۰۱ از کارکرد درست نقشه‌های سایت، تگ‌های کنونیکال و لینک‌های داخلی نیز به طور کامل اطمینان حاصل کنید تا از ایجاد مشکلات احتمالی جلوگیری شود. اگر این اقدام به درستی انجام شود گوگل هیچ تغییری در رتبه‌ها ایجاد نخواهد کرد. گوگل بدون دستور صفحات را ایندکس کرده و به این دلیل در صورت مشاهده محتوای تکراری سایت را جریمه می‌کند.

راهکار حل افت سئو سایت

راهکاری که برای حل افت سئو سایت در نظر گرفته می‌شود این است که از ابتدا به شرکتی مراجعه کنید که فرایند سئو سایت را به بهترین شکل برایتان انجام دهد. در این زمینه شرکت‌های بسیار زیادی فعالیت دارند که از جمله مهم‌ترین آن‌ها جاب تیم است که به شکل مستقیم با کارفرمایان عزیز ارتباط برقرار کرده و نیاز آن‌ها در اولویت خود قرار می‌دهد. متخصص سئو در این مجموعه به خوبی با فرایند سئو سایت آشنا بوده و به همین دلیل شرایطی را برایتان ایجاد خواهند کرد تا بتوانید تمامی امکاناتی که مد نظر دارید را برای متخصصین شرح دهید. در صورتی که علاقه دارید تا از خدمات بهینه سازی سایت در موتورهای جستجو بهره مند شوید بهتر است با کارشناسان تماس بگیرید تا به طور کامل به مشاوران به گفتگو بپردازید.

کارشناسان تمامی راهنمایی‌های لازم را در این حوزه به طور دقیق ارائه داده و همچنین تلاش خواهند کرد تا ابهامات را برطرف کنند. همچنین جلساتی به صورت کاملا رایگان به طور حضوری یا مجازی برقرار خواهد شد تا بتوانید به طور مستقیم با متخصصین و سئوکاران مجرب جاب تیم گفتگو کنید. جاب تیم در این زمینه پیشنهاداتی خلاقانه ارائه داده و به این ترتیب باعث خواهد شد تا به زاویه دقیقی در این زمینه برسید. همچنین همواره در کنار شما بوده تا در صورت بروز مشکلات احتمالی در سریع‌ترین زمان آن‌ها را برطرف کند.

link

مطالب مرتبط

دیجی‌کالا

فروش ویژه کتاب با تخفیف‌های تکرار نشدنی در دیجی‌کالا: کتابفروشی به وسعت ایران

فروش ویژه کتاب برای دهمین سال متوالی در فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا از امروز با شعار «سفر میان سطرها» و با تخفیف‌های ویژه آغاز شد. از  ۱۸ تا ۳۱ اردیبهشت در
فروش ویژه کتاب برای دهمین سال متوالی در فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا از امروز با شعار «سفر…
ابرآروان

آروان کلاد، آروان آکادمی را به عنوان مرجع دانش ابری معرفی کرد

آروان‌کلاد با هدف توانمندسازی آموزشی و در مسیر مسوولیت اجتماعی‌ خود مرجع تخصصی دانش ابری را راه‌اندازی کرد؛ «آروان‌ آکادمی» با آموزش دانش به‌روز و منطبق بر مسیر
آروان‌کلاد با هدف توانمندسازی آموزشی و در مسیر مسوولیت اجتماعی‌ خود مرجع تخصصی دانش ابری را…
ایرانسل

فراخوان ایرانسل برای حمایت از طرح‌های پژوهشی دانشگاهی

«ایرانسل‌لبز» با اعلام فراخوانی و با هدف تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه، از طرح‌های پژوهشی استادان دانشگاه‌ها در حوزه‌های مرتبط با شبکه، مخابرات، اینترنت اشیا و …،
«ایرانسل‌لبز» با اعلام فراخوانی و با هدف تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه، از طرح‌های پژوهشی استادان…
خبرها

چالش مالیات‌ستانی با سامانه‌ها و ابزارهای جدید

نمایندگان بخش خصوصی در یازدهمین نشست کمیسیون تحول، نوآوری و بهره‌وری اتاق تهران، با بررسی چالش‌های پیش روی اجرای قانون سامانه مؤدیان و پایانه‌های فروشگاهی، از
نمایندگان بخش خصوصی در یازدهمین نشست کمیسیون تحول، نوآوری و بهره‌وری اتاق تهران، با بررسی چالش‌های…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم