هک اسنپ فود چه پیامدهایی برای کاربران دارد؟

روز گذشته اطلاعات هک شده بیش از ۲۰ میلیون کاربر اسنپ‌فود برای فروش در اینترنت به حراج گذاشته شد و این شرکت به پذیرفتن مسوولیت این واقعه بسنده کرد و گفت اطلاعات بانکی مردم در امنیت قرار دارد؛ هرچند قاعدتا اطلاعات بانکی مردم نباید نزد اسنپ‌فود ذخیره شده باشد.

هکر اطلاعات هک شده را برای مبلغ ۳۰ هزار دلار (حدود یک و نیم میلیارد تومان به نرخ فعلی) به فروش گذاشته بود و امروز برخی رسانه‌ها از پیدا شدن مشتری و به فروش رفتن داده‌های اسنپ‌فود خبر دادند. کمی پیش گروه هکری در کانال تلگرام خود پستی با این مضمون منتشر کرد:

 

پیرو مذاکراتی که با تیم اسنپ‌فود داشتیم، دیتای این مجموعه به هیچکس فروخته نشده و نخواهد شد. تیم مدیریت اسنپ‌فود با رفتار حرفه‌ای نشان دادند اطلاعات مردم و آبروی برند براشون از هر چیزی ارزشمندتر است.
قضیه Sold Out در یکی از فروم‌ها این بود که با توجه به قطعی نبودن خروجی مذاکره برای تیم ما، تصمیم گرفتیم موقت بنویسیم «فروخته شد»؛ اما حالا پس از کسب اطمینان از اسنپ‌فود، پست را به طور کامل پاک کردیم.

 

این هکر پیشتر اطلاعات تپسی را برای فروش گذاشته بود و اعلام کرد که مذاکره‌اش با تپسی به نتیجه نرسید، بنابراین با اسنپ‌فود نیز مذاکره نکرد.

تا لحظه نگارش این مطلب اسنپ‌فود راهکاری برای جبران خسارت کاربران خود عنوان نکرده و عمق فاجعه به حدی است که کارشناسان نسبت به عواقب جبران ناپذیر این اتفاق هشدار می‌دهند. به اعتقاد متخصصان فن کمترین کاری که اسنپ‌فود می‌تواند بکند این است که کاربرانش را در مورد این شرایط که اطلاعات شخصی‌شان لو رفته، آگاه کند و به آنها پیامدهای احتمالی ناشی از هک شدن را به طور شفاف بیان کند.

هک اسنپ‌فود چه ضررهایی برای کاربران این پلتفرم سفارش آنلاین غذا در پی دارد؟

دسترسی به اطلاعات شخصی: هکرها ممکن است به اطلاعات حساسی مانند نام کاربری، رمز عبور، آدرس‌های محل زندگی و کار، شماره‌های تماس و اطلاعات مربوط به ترجیحات غذایی دسترسی پیدا کنند. این اطلاعات می‌توانند برای اهداف مختلفی مانند سرقت هویت یا حملات فیشینگ مورد استفاده قرار گیرند.

مسائل مربوط به حریم خصوصی: افشای اطلاعات شخصی می‌تواند به نقض حریم خصوصی کاربران منجر شود و اعتماد آن‌ها به سرویس‌های آنلاین را تضعیف کند.

استفاده تجاری از اطلاعات: هکرها ممکن است از اطلاعات به دست آمده برای اهداف تبلیغاتی یا فروش آن‌ها به شرکت‌هایی که به داده‌های کاربران علاقه‌مند هستند، استفاده کنند.

خطرات مالی: در صورتی که اطلاعات مربوط به کارت‌های اعتباری یا حساب‌های بانکی کاربران نیز هک شود، خطر سرقت مالی افزایش می‌یابد.

آسیب به اعتبار و امنیت: چنین حوادثی می‌تواند به اعتبار سرویس اسنپ‌فود و اعتماد عمومی به امنیت سیستم‌های آنلاین ضربه بزند.

در انتها توصیه می‌شود برای محافظت در برابر چنین تهدیداتی، کاربران باید از رمزهای عبور قوی استفاده کرده، مراقب هرگونه فعالیت مشکوک در حساب‌های خود باشند و به‌طور منظم امنیت حساب‌های آنلاین خود را بررسی کنند. همچنین، شرکت‌ها مانند اسنپ‌فود باید تدابیر امنیتی خود را تقویت کرده و از جدیدترین روش‌های محافظت از داده‌ها استفاده کنند.

link

مطالب مرتبط

اسنپ

تعرفه اسنپ و تپسی گران می‌شود؟

نماینده مردم تبریز از مخالفت مجلس با افزایش ۱۰ درصدی تعرفه تاکسی‌های اینترنتی در ازای دریافت غیرقانونی مالیات بر ارزش افزوده با امضای بیش از ۳۰ نماینده و ارجاع آن
نماینده مردم تبریز از مخالفت مجلس با افزایش ۱۰ درصدی تعرفه تاکسی‌های اینترنتی در ازای دریافت…
اسنپ

اعلام نتایج طرح اسنپ برای کودکان مناطق کم‌برخوردار

اسنپ ۵۹۹ سفر خود را برای کودکان بیمار تحت پوشش «خیریه‌ پزشکی نوین» به مدت ۳ ماه رایگان کرد. به گزارش روابط عمومی اسنپ، این طرح با ارزش ۴۷ میلیون و ۷۵۳ هزار تومان برای
اسنپ ۵۹۹ سفر خود را برای کودکان بیمار تحت پوشش «خیریه‌ پزشکی نوین» به مدت ۳…
اسنپ

اسنپ تخفیف ویژه مؤسسات نیکوکاری را تمدید کرد

اسنپ با هدف تسهیل حمل‌ونقل و کاهش هزینه‌های مؤسسات نیکوکاری و سازمان‌های مردم‌نهاد، برای این مؤسسات ۲۰ درصد تخفیف ویژه در نظر گرفته است. این تخفیف تا انتهای سال
اسنپ با هدف تسهیل حمل‌ونقل و کاهش هزینه‌های مؤسسات نیکوکاری و سازمان‌های مردم‌نهاد، برای این مؤسسات…
اسنپ

مدیرعامل اسنپ: محرومیت کاربران راننده‌ تاکسی‌های اینترنتی از حق قانونی سهمیه سوخت تبعات متعددی دارد

به گزارش روابط عمومی اسنپ، محمد خلج، مدیرعامل اسنپ اعلام کرد متاسفانه از ابتدای سال ۱۴۰۲ سهمیه‌ی سوخت رانندگان تاکسی‌های اینترنتی – باوجود مصوبه‌ی تصویب‌شده
به گزارش روابط عمومی اسنپ، محمد خلج، مدیرعامل اسنپ اعلام کرد متاسفانه از ابتدای سال ۱۴۰۲…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم