داستان شکل‌گیری و تکامل پلتفرم پیندو

پیندو، بازاری که از دل یک طوفان فکری متولد و دگرگون شد

پیندو، نام پلتفرم خرید و فروش آنلاین کالاها و خدمات مختلف است که ارتباط بی‌واسطه و مستقیم بین خریدار و کسب‌وکارها را فراهم می‌کند. در این بازار آنلاین، از یک سو خریداران می‌توانند به راحتی کالای مورد نظر خود را پس از مقایسه و بررسی با قیمتی اقتصادی و از طریق معامله امن به شکلی مطمئن بخرند و از سوی دیگر فروشندگان بدون پرداخت هزینه‌ای بابت کمیسیون و مالیات، کالا و خدمات مورد نظرشان را به فروش می‌رسانند.

قصه پیندو از کجا شروع شد؟

این پلتفرم سال ۹۹ از دل یکی از جلسات طوفان فکری (Brainstorming) کارشناسان دیجی‌کالا متولد شد. ایده اولیه، طراحی پلتفرمی بود که در آن کاربران بتوانند خدمات متنوع (عکاسی، نصب تلویزیون، تعمیر موبایل و…) خود را در کنار محصولات دیجی‌کالا قرار دهند و هر فردی برای خودش مشتری جذب کند. این ایده‌ بعدها با امکان اضافه شدن آگهی فروش محصولات و کالا به تکامل رسید.

در بهمن ماه سال ۹۹ همزمان با چهاردهمین سال تاسیس دیجی‌کالا، اولین دموی اپلیکیشن پیندو طراحی و برای تست در دسترس قرار گرفت و در نهایت پس از طی شدن تمامی مراحل اولیه، شروع کار پلتفرم «پیندو» در اسفند ۱۳۹۹ به طور رسمی اعلام شد. پیندو در اردیبهشت سال ۱۴۰۱ با تغییر رویه خود از یک پلتفرم درج آگهی به پلتفرم مارکت پِلیسی (Marketplace) تبدیل شد که امکان خرید و فروش بی‌واسطه کالاها و خدمات را فراهم می‌کند. حالا دیگر خبری از کالاهای دست دوم در پیندو نیست و شما می‌توانید هر نوع کالا یا خدمتی که نیاز دارید، از محصولات دیجیتال، پوشاک و مواد غذایی گرفته تا محصولات بومی و صنایع دستی و کسب‌وکارهای مختلف خدماتی را در آن پیدا کرده و به شیوه‌ای امن و مطمئن و با قیمت کف بازار خریداری کنید.

کدام کسب‌‌وکارها در پیندو فعالیت دارند؟

در حال حاضر بیش از ۲۷ هزار صفحه فروشگاهی در پیندو دایر است که در آن هر کسب‌وکاری کالای  مورد نظر خود را به فروش می‌رساند. عمده این فروشگاه‌ها شامل: کسب‌وکارهای کوچک و متوسط، کسب‌وکارهای روستایی و فروشندگان کالاهای بومی ‌محلی، کسب‌وکارهای خانگی و همین طور کسب‌وکارهای فعال در شبکه‌های اجتماعی یا فضای مجازی می‌شوند. کسب‌وکارهایی که در پیندو صفحه فروشگاهی دارند، در صورت تمایل می‌توانند کالاهای خود را در کنار محصولات مشابه در پلتفرم دیجی‌کالا به نمایش گذارند. همچنین فروش کالای فروشگاه‌ها هیچ‌گونه تاریخ انقضایی ندارد و فقط به‌دست صاحبان کسب‌وکارها برداشته می‌شود.

چرا باید از پیندو خرید کرد؟

یکی از شعارهایی که در ابتدای فعالیت پیندو در اپلیکیشن و وب آن دیده می‌شد، عبارت «قدرت‌گرفته از دیجی‌کالا» بود. این عبارت به نوعی یکی از نقاط تمایز این بازار آنلاین با پلتفرم‌های مشابه خود را نشان می‌دهد. کاربران پیندو زمانی که کالایی را در وبسایت یا اپلیکیشن این پلتفرم مشاهده می‌کنند به راحتی می‌توانند به کالای مشابه آن در دیجی‌کالا دسترسی داشته باشند و علاوه بر مطالعه نقد‌ها و بررسی‌های محصول به مقایسه قیمت آن بپردازند.

نکته بعدی گستردگی و تنوع فروشگاه‌های فعال در پیندو است که حق انتخاب خریداران را برای انتخاب یک محصول ایده‌آل از بین چندین گزینه مختلف افزایش می‌دهد. پیندو، همچنین برای رفع نگرانی‌های همیشگی خریداران کالاهای آنلاین یعنی موضوع پرداخت و واریز پول، راهکار «معامله امن» را پیاده‌سازی کرده است. در این راهکار، مبلغ پرداخت شده خریداران در یک حساب امن نگه داشته می‌شود تا تنها پس از جلب رضایت خریدار و اعلام تحویل کالا، به حساب فروشنده واریز شود.

چرا پیندو بازار خوبی برای فروش کالای شماست؟

براساس آمارهای اعلام شده تعداد بازدیدکنندگان یکتای پلتفرم پیندو به بیش از دو میلیون نفر در ماه می‌رسد. این رقم در کنار تعداد بازدیدکنندگان ۴۰میلیونی دیجی‌کالا نشان از بازاری پرجمعیت و شلوغ دارد که حضور در آن برای هر کسب‌وکاری می‌تواند پردرآمد و سودمند باشد.

در پیندو، هیچ‌گونه هزینه‌‌ای بابت درج کالا، کمیسیون فروش و مالیات از فروشندگان دریافت نمی‌شود و به همین خاطر سود بیشتری از فروش به کسب‌وکارها می‌رسد. این موضوع شرایط خوبی برای تمامی فروشگاه‌ها مهیا کرده تا با عرضه‌ کالاها و خدمات خود با قیمتی اقتصادی و رقابتی به فروش بیشتری دست پیدا کنند. خریداران کالاها هم در این باز برد-برد می‌توانند محصول مورد نظرشان را با قیمت کف بازار بخرند.

برای مشاهده کالاهای پیندو می‌توانید به وبسایت پیندو به نشانی www.pindo.ir مراجعه و یا اپلیکیشن پیندو را از اَپ‌استورهای معتبر دریافت کنید.

link

مطالب مرتبط

دیوار

کاربران دیوار چطور به حفظ زمین کمک کردند؟

۹۲ درصد تلویزیون‌ها و ۸۷ درصد لپ‌تاپ‌هایی که در سال گذشته در دیوار آگهی شده‌اند، اقلام دست دوم بوده‌اند. خریدوفروش این دستگاه‌ها معادل جلوگیری از انتشار ۹۳
۹۲ درصد تلویزیون‌ها و ۸۷ درصد لپ‌تاپ‌هایی که در سال گذشته در دیوار آگهی شده‌اند، اقلام…
علی‌بابا

رکورد سفرهای نوروزی متعلق به کدام شهرها است؟

شرکت سفرهای علی‌بابا با انتشار آمار مربوط به سفر کاربرانش در تعطیلات نوروز، شهرهای تهران، مشهد، شیراز و جزیره کیش را پرنقش‌ترین شهرهای ایران در سفرهای داخلی اعلام
شرکت سفرهای علی‌بابا با انتشار آمار مربوط به سفر کاربرانش در تعطیلات نوروز، شهرهای تهران، مشهد،…
ایرانسل

آغاز نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور ایرانسل

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (IRAN EXPO 2024)، با حضور ایرانسل توسط رئیس‌جمهوری، برای بازدیدکنندگان داخلی و خارجی افتتاح شد. به گزارش روابط
ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (IRAN EXPO 2024)، با حضور ایرانسل توسط رئیس‌جمهوری، برای…
رمزارزها و فین‌تکنوبیتکس

واریز و برداشت دای (DAI) و یو اس دی (USDC) با کارمزد کمتر در نوبیتکس

امکان واریز و برداشت استیبل کوین های دای (DAI)  و یو اس دی سی (USDC) در شبکه آربیتروم و پالیگان، کارمزد نقل و انتقال این رمزارزها در نوبیتکس راه کاهش داد. شبکه آربیتروم
امکان واریز و برداشت استیبل کوین های دای (DAI)  و یو اس دی سی (USDC) در…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم