تولیدکنندگان محتوا در درآمد فروش ترافیک سهیم می‌شوند

شورای عالی فضای مجازی مقرر کرد که تولیدکنندگان محتوا در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های اجتماعی کوچک و محلی در درآمد حاصل از فروش ترافیک سهیم شوند. همچنین براساس سند شورا سکوها و سامانه‌های ارایه دهنده خدمات کاربردی به مردم نیز توسعه و تقویت خواهند شد.

سند سیاست‌ها و الزامات تعرفه‌گذاری ترافیک شبکه و سهیم شدن تولیدکنندگان محتوا در درآمدهای حاصله به تصویب اعضای شورای‌عالی فضای مجازی رسید.

به گزارش مهر، نود و هشتمین جلسه شورای‌عالی فضای مجازی عصر سه‌شنبه سوم بهمن ۱۴۰۲ به ریاست ابراهیم رییسی، رییس جمهور برگزار شد.

در این جلسه سند سیاست‌ها و الزامات تعرفه‌گذاری ترافیک شبکه و سهیم شدن درآمد محتوا که پیش از این در جلسات کارشناسی متعدد و با حضور اعضای حقیقی، حقوقی و خبرگان این حوزه در بخش خصوصی مورد بررسی قرار گرفته بود، به بحث گذاشته شد و در نهایت به تصویب اعضای شورای‌عالی فضای مجازی رسید.

به موجب این سند تولیدکنندگان محتوا از قبیل کاربران فعال در سکوها و شبکه‌های اجتماعی، تولیدکنندگان محتواهای تخصصی و حرفه‌ای و همچنین رسانه‌های اجتماعی کوچک و محلی در درآمد حاصل از فروش ترافیک سهیم خواهند شد. همچنین بر اساس این سند سکوها و سامانه‌های ارائه دهنده خدمات کاربردی به مردم نیز توسعه و تقویت خواهند شد.

در جلسه شورای‌عالی فضای مجازی همچنین مقرر شد پیشنهادات جدید اعضای شورا نسبت به جزئیات این سند در دبیرخانه مطرح و پس از جمع‌بندی، تشریفات قانونی تصویب و ابلاغ آن طی شود.

رییسی در این جلسه با تایید نکات اعضای شورا مبنی بر اینکه این سند می‌تواند گام موثری در جهت اشتغالزایی و توسعه فعالیت‌های مردمی در فضای مجازی و تقویت آنها باشد، تولید محتوا و حمایت از تولیدکنندگان محتوا را موضوعی مهم دانست و از دستگاه‌های مرتبط خواست در توجه به سیاست‌ها و الزامات این سند نگاهی ملی داشته باشند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]
link

مطالب مرتبط

خبرها

پادکست اخبار استارتاپی هفته؛ از اضافه شدن قابلیت استوری به اسنپ تا انتخابات اتحادیه

پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته در ایران را دنبال می‌کند. در قسمت ۲۶۹ این پادکست، از برخورد تامین اجتماعی…
خبرها

نتایج نظرسنجی «چندین»: نسل جدید کارجویان از چه زاویه‌ای به چالش‌های کاری نگاه می‌کنند؟

چطور می‌توان نسل جدید کارجویان را شناخت و انتظارات آن‌ها از محیط کار را درک کرد؟ «چندین» با برگزاری یک نظرسنجی از بازدیدکنندگان غرفه توسن در چهاردهمین نمایشگاه کار دانشگاه…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم