تولیدکنندگان محتوا در درآمد فروش ترافیک سهیم می‌شوند

شورای عالی فضای مجازی مقرر کرد که تولیدکنندگان محتوا در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های اجتماعی کوچک و محلی در درآمد حاصل از فروش ترافیک سهیم شوند. همچنین براساس سند شورا سکوها و سامانه‌های ارایه دهنده خدمات کاربردی به مردم نیز توسعه و تقویت خواهند شد.

سند سیاست‌ها و الزامات تعرفه‌گذاری ترافیک شبکه و سهیم شدن تولیدکنندگان محتوا در درآمدهای حاصله به تصویب اعضای شورای‌عالی فضای مجازی رسید.

به گزارش مهر، نود و هشتمین جلسه شورای‌عالی فضای مجازی عصر سه‌شنبه سوم بهمن ۱۴۰۲ به ریاست ابراهیم رییسی، رییس جمهور برگزار شد.

در این جلسه سند سیاست‌ها و الزامات تعرفه‌گذاری ترافیک شبکه و سهیم شدن درآمد محتوا که پیش از این در جلسات کارشناسی متعدد و با حضور اعضای حقیقی، حقوقی و خبرگان این حوزه در بخش خصوصی مورد بررسی قرار گرفته بود، به بحث گذاشته شد و در نهایت به تصویب اعضای شورای‌عالی فضای مجازی رسید.

به موجب این سند تولیدکنندگان محتوا از قبیل کاربران فعال در سکوها و شبکه‌های اجتماعی، تولیدکنندگان محتواهای تخصصی و حرفه‌ای و همچنین رسانه‌های اجتماعی کوچک و محلی در درآمد حاصل از فروش ترافیک سهیم خواهند شد. همچنین بر اساس این سند سکوها و سامانه‌های ارائه دهنده خدمات کاربردی به مردم نیز توسعه و تقویت خواهند شد.

در جلسه شورای‌عالی فضای مجازی همچنین مقرر شد پیشنهادات جدید اعضای شورا نسبت به جزئیات این سند در دبیرخانه مطرح و پس از جمع‌بندی، تشریفات قانونی تصویب و ابلاغ آن طی شود.

رییسی در این جلسه با تایید نکات اعضای شورا مبنی بر اینکه این سند می‌تواند گام موثری در جهت اشتغالزایی و توسعه فعالیت‌های مردمی در فضای مجازی و تقویت آنها باشد، تولید محتوا و حمایت از تولیدکنندگان محتوا را موضوعی مهم دانست و از دستگاه‌های مرتبط خواست در توجه به سیاست‌ها و الزامات این سند نگاهی ملی داشته باشند.

link

مطالب مرتبط

دیجی‌کالا

فروش ویژه کتاب با تخفیف‌های تکرار نشدنی در دیجی‌کالا: کتابفروشی به وسعت ایران

فروش ویژه کتاب برای دهمین سال متوالی در فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا از امروز با شعار «سفر میان سطرها» و با تخفیف‌های ویژه آغاز شد. از  ۱۸ تا ۳۱ اردیبهشت در
فروش ویژه کتاب برای دهمین سال متوالی در فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا از امروز با شعار «سفر…
ابرآروان

آروان کلاد، آروان آکادمی را به عنوان مرجع دانش ابری معرفی کرد

آروان‌کلاد با هدف توانمندسازی آموزشی و در مسیر مسوولیت اجتماعی‌ خود مرجع تخصصی دانش ابری را راه‌اندازی کرد؛ «آروان‌ آکادمی» با آموزش دانش به‌روز و منطبق بر مسیر
آروان‌کلاد با هدف توانمندسازی آموزشی و در مسیر مسوولیت اجتماعی‌ خود مرجع تخصصی دانش ابری را…
ایرانسل

فراخوان ایرانسل برای حمایت از طرح‌های پژوهشی دانشگاهی

«ایرانسل‌لبز» با اعلام فراخوانی و با هدف تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه، از طرح‌های پژوهشی استادان دانشگاه‌ها در حوزه‌های مرتبط با شبکه، مخابرات، اینترنت اشیا و …،
«ایرانسل‌لبز» با اعلام فراخوانی و با هدف تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه، از طرح‌های پژوهشی استادان…
خبرها

چالش مالیات‌ستانی با سامانه‌ها و ابزارهای جدید

نمایندگان بخش خصوصی در یازدهمین نشست کمیسیون تحول، نوآوری و بهره‌وری اتاق تهران، با بررسی چالش‌های پیش روی اجرای قانون سامانه مؤدیان و پایانه‌های فروشگاهی، از
نمایندگان بخش خصوصی در یازدهمین نشست کمیسیون تحول، نوآوری و بهره‌وری اتاق تهران، با بررسی چالش‌های…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم