گزارش «فوتبالی» منتشر شد

به گزارش فوتبالی، اپلیکیشن «فوتبالی» از سال ۱۳۹۳ فعالیت خود را با این هدف که یک مجموعه کامل از اخبار و ویدیوها و پخش و پوشش زنده مسابقات و سرگرمی‌های فوتبالی را در اختیار کاربران اندروید قرار دهد شروع کرد. ۸ سال پس از آغاز به کار این اپلیکیشن، حالا بدون تردید بزرگ‌ترین جامعه ورزشی کشور روی این اپلیکیشن حضور دارند.

«فوتبالی» روی ۶.۵ میلیون گوشی!

آمارها نشان می‌دهد «فوتبالی» در حال حاضر ۱.۷ میلیون کاربر فعال روزانه و ۳.۲ میلیون نفر کاربر فعال ماهانه دارد. این آمار به این معناست که روزانه ۱.۷ میلیون نفر این اپلیکشین را روی گوشی خودشان باز می‌کنند. «فوتبالی» تا امروز بیش از ۶.۵ میلیون بار دانلود شده است و ۲.۸ میلیون «نصب فعال» دارد. عددی که به زودی به سه میلیون می رسد و نشان می دهد که فوتبالی چقدر بازدیدکننده دارد.

۸۵ میلیون بازدید در هر ماه

کسانی که «فوتبالی» را روی گوشی خودشان دارند می‌دانند که فعالیت «فوتبالی» تنها به اپلیکشین محدود نمی‌شود و «سایت» فوتبالی هم با آدرس footballi.net در دسترس همه هست. تعداد کاربران ماهانه فعال سایت «فوتبالی» ۸.۳ میلیون نفر است. میزان بازدید روزانه از سایت «فوتبالی» دو میلیون و بازدید ماهانه آن ۸۵ میلیون بار است.

۳ میلیون بازدیدکننده در پخش زنده

یکی از محبوب‌ترین بخش‌های «فوتبالی» بخش ویدئوهاست. به طوری که بازدید ماهانه ویدئوهای آن به ۱۰۸ میلیون بار می‌رسد. اخبار «فوتبالی» هم حدود ۶۰ میلیون بازدید ماهانه دارد. نکته جالب این است که «فوتبالی» در قالب شبکه اینترنتی استادیوم، پخش زنده هم دارد و در هر پخش زنده ۳ میلیون بازدیدکننده مسابقات را به صورت زنده می بینند!

افزایش میزان نصب فعال «فوتبالی»

میزان رشد نصب فعال «فوتبالی» در میان کاربران رو به افزایش است. به طوری که این عدد از حدود ۵۵۰ هزار نصب در اوایل شهریور سال ۱۴۰۲ به بیش از ۸۰۰ هزار نصب در اوایل بهمن همین سال رسید.

گوشی در دست کاربران «فوتبالی»!

هر کاربر به طور میانگین ۱۹ دقیقه در «فوتبالی» زمان گذرانده است. نرخ تعامل کاربران با «فوتبالی» هم جالب است. کاربران در ۹ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۲ حدود ۸ میلیون بار این اپلیکیشن تعامل داشته‌اند و ۸ میلیون کامنت در این اپلیکیشن ثبت کرده‌اند. ۷۵ درصد از کاربران اپلیکیشن «فوتبالی»، روی موبایل هستند و ۲۵ درصد هم از طریق وبسایت با فوتبالی ارتباط دارند.

پایتخت‌نشین‌ها در صدر توزیع جغرافیاییِ فوتبالی

نزدیک به ۲۹ درصد کاربران «فوتبالی» از تهران به این اپلیکیشن متصل می‌شوند. پس از تهران هم اصفهان با ۱۵.۵ و شیراز با حدود ۱۱ درصد بیشترین کاربران «فوتبالی» را دارند.

خانم‌های «فوتبالی» بیشتر و بیشتر می‌شوند

با توجه به محدودیت‌هایی که در فوتبال برای بانوان در ایران وجود دارد طبیعی است که تعداد کاربران مرد بیشتر از کابران زن باشد. اما در سال ۱۴۰۲ اختلاف تعداد کاربران مرد و زن «فوتبالی» نسبت به سال ۱۴۰۱ کمتر شد. در سال ۱۴۰۱ درصد کاربران به تفکیک جنسیت، ۸۴.۳ برای مردان و ۱۵.۷ برای زنان بود. اما در سال ۱۴۰۲ این عدد برای مردان به ۷۶.۴ کاهش پیدا کرده و برای زنان به ۲۳.۶ رسیده است. این آمار نشان می‌دهد میزان اقبال و توجه زنان به فوتبال و البته اپلیکیشن «فوتبالی» در حال افزایش است.

یک هشدار؛ نسل Z چندان اهل فوتبال نیست!

آیا سن و سال ربطی به علاقه به فوتبال و استفاده از اپلیکیشن «فوتبالی» دارد؟ آمار معناداری در این باره وجود دارد. بیش از نیمی از کاربران فوتبالی (۳ میلیون نفر)، در رده سنی ۱۸ تا ۲۴ سال دارند. کمی بیش از یک میلیون نفر هم کاربرانی هستند بین ۲۵ تا ۳۴ دارند. پس از این رده، ۳۵ تا ۴۴ ساله‌ها در رده سوم کاربران فوتبالی به لحاظ سن قرار دارند. ۴۶ تا ۶۵ ساله‌ها هم در رده بعدی هستند. با این روند شاید به نظر برسد افراد بالای ۶۵ سال کمترین مخاطبان فوتبالی را در خود جای داده است اما کمترین میزان مربوط به زیر ۱۸ ساله‌هاست و این نشان می‌دهد نسل Z به تفریحات دیگری جز فوتبال می‌پردازد. این ماجرا شاید یک هشدار باشد. وجود تیمی به نام منچسترسیتی برای جذب نسل z که اکثرا در این رده سنی، طرفداران ویژه من سیتی در ایران هستند، یک نقطه امید برای روآوردن این نسل به نصب فوتبالی است اما آمار کلی، نشان می‌دهد نسل z به دنبال تفریحات دیگری است.

link

مطالب مرتبط

خبرها

چرا توزیع گوشت دولتی فقط با صف ممکن است؟

در سه سال گذشته میدان‌های تره‌بار یا فروشگاه‌های زنجیره‌ای شاهد صف‌های طولانی فروش گوشت با قیمت دولتی بوده‌اند. هر بار هم با شروع فروش گوشت به قیمت تنظیم بازار،
در سه سال گذشته میدان‌های تره‌بار یا فروشگاه‌های زنجیره‌ای شاهد صف‌های طولانی فروش گوشت با قیمت…
خبرها

سیزدهمین دوره نمایشگاه اینوتکس برگزار می‌شود

رییس پارک فناوری پردیس گفت: در سیزدهمین دوره رویداد اینوتکس بیش از ۴۰۰ شرکت فناور و مجموعه نوآور حضور دارند و در طول برگزاری این نمایشگاه آخرین دستاوردها و خدمات
رییس پارک فناوری پردیس گفت: در سیزدهمین دوره رویداد اینوتکس بیش از ۴۰۰ شرکت فناور و…
خبرهارمزارزها و فین‌تک

آیا معامله ارز دیجیتال در صرافی‌ها بدون احراز هویت امکان‌پذیر است؟

دنیای ارزهای دیجیتال هیجان‌انگیز و پر از پستی و بلندی است. اگرچه فناوری بلاکچین که زیربنای ارزهای دیجیتال است، بر پایه شفافیت بنا شده، اما امکان مبادله این ارزها
دنیای ارزهای دیجیتال هیجان‌انگیز و پر از پستی و بلندی است. اگرچه فناوری بلاکچین که زیربنای…
خبرها

پادکست اخبار استارتاپی هفته؛ از حذف “عجله ندارم” تپسی تا غزال به جای یونیکورن

پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته در ایران را دنبال می‌کند. در قسمت ۲۴۱ این پادکست، از حذف
پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم