خلاصه اخبار: این هفته در اکوسیستم چه گذشت؟

این هفته از ۲ تا ۷ تیر ۱۴۰۳، اکوسیستم استارتاپی ایران با اخبار و اتفاق‌های گوناگونی همراه بود. در ادامه چکیده‌ای از مهمترین اخبار هفته‌ای که گذشت آمده است. این اخبار را می‌توانید به صورت صوتی (پادکست) از اینجا گوش کنید.

🔹 تپسی: تپسی از طرح ویژه خود برای روشن کردن کولر توسط سفیران خبر داد. طبق این طرح، به ازای هر بازخورد مثبتِ مسافران برای روشن کردن کولر، ۱۰ هزار تومان به کیف پول راننده‌ها اضافه می‌شود.

🔹 جیبی‌مو: جیبی‌مو، شرکت فعال در حوزه پرداخت‌یاری، از سامانه «چاهار» با هدف مدیریت نقدینگی درون‌سازمانی، تسویه هوشمند و مدیریت منابع سازمانی رونمایی کرد و مدیرعامل «جیبی‌مو» ماموریت نهایی «چاهار» را تبدیل شدن به یک دستیار مالی هوشمند برای مشتریان عنوان کرد.

🔹 دیجی‌فای: دیجی‌فای، پلتفرم فروشگاه‌ساز دیجی‌کالا، از قالب دیجی‌کالایی خود به نام «دیجی‌تم» رونمایی کرد. به گزارش دیجی‌فای، تعداد زیادی از افرادی که با این سرویس سایت ساخته بودند، درخواست داشتند که ظاهر سایت‌شان شبیه دیجی‌کالا باشد و به همین دلیل این قالب معرفی شده است.

🔹 اتکالا: محصول جدید فروشگاه‌های زنجیره‌ای اتکا با نام «اِتکالا» با هدف فروش آنلاین کالاهای سوپرمارکتی آغاز به کار کرد. اتکالا با تنوع بیش از ۵ هزار محصول از انبار مرکزی اتکا، کالاهای سوپرمارکتی را به مناطق تهران به صورت رایگان ارسال می‌کند.

🔹 داتین: بانک شهر پس از بررسی مستندات فنی و تخصصی تامین‌کنندگان نرم‌افزارهای جامع شرکت‌کننده در مناقصه سامانه مدیریت املاک و ساختمان، داتین را برنده این مناقصه اعلام کرد. سامانه داتین پیش‌تر توسط بانک‌های سپه و پاسارگاد انتخاب و برای مدیریت جامع حوزه املاک این د‌و بانک به کار گرفته شده بود.

🔹 یکتاپی: پلتفرم «یکتاپی» به عنوان سرویس BNPL مخصوص کسب‌وکارها معرفی شد. اعتبارسنجی کسب‌وکارها در سیستم یکتاپی در مدت زمان ۵ دقیقه صورت می‌پذیرد و تا ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار به ایشان تعلق می‌گیرد.

🔹 پیام‌رسان‌ها: به گزارش روزنامه شرق، مصطفی پورمحمدی، کاندیدای ریاست جمهوری دوره چهاردهم در سومین مناظره تلویزیونی بیان کرد: «بارها گفتم که با یک پیام‌رسان خارجی البته شرقی کار کنیم و این پیام‌رسان حاضر بود با ما شریک شود و حتی در این زمینه یک پیام‌رسان غربی هم اعلام آمادگی کرد و مذاکراتی در این زمینه شد، اما آقایان عقب کشیدند.»

🔹 وزیر ارتباطات: وزیر ارتباطات در نشست علنی یکشنبه مجلس گفت: «ما می‌توانیم حداقل ۱۰۰ میلیون کاربر را در پیام‌رسان‌های داخلی میزبانی کنیم؛ این در حالی است که پیشتر آرزوی مسوولان این بود که ما یک پیام‌رسان ۲۰ میلیونی داشته باشیم، اما امروز بیش از ۴۰ میلیون نفر از پیام‌رسان‌های داخلی در ماه استفاده می‌کنند.»

🔹 فیلترشکن: این هفته سایت تجارت‌نیوز نوشت: «۸۰ درصد از کاربران اینترنت کشور در گروه‌های سنی مختلف از فیلترشکن استفاده می‌کنند و گردش سالانه مافیای فیلترشکن بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان است. این در حالی است که برای مثال در سال گذشته اسنپ ۳۲ هزار میلیارد تومان درآمد داشته است یا درآمد ایرانسل ۳۰ هزار میلیارد تومان بوده است!»

🔹 معاونت علمی: روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری بیان کرد فولاد مبارکه موفق‌ترین مجموعه‌ در حوزه CVC است. او گفت: «تاسیس صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکت فولاد مبارکه با اعتبار یک هزار میلیارد تومان، اقدامی بی نظیر است. این صندوق خیلی زود عملیاتی شد، جذب سرمایه و جذب اعتبار مالیاتی این صندوق در تمام صنایع بزرگ کشور و ۲۰۰ شرکت دانش‌بنیانی که مورد بررسی قرار دادیم بی‌نظیر و شماره یک است.»

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]
link

مطالب مرتبط

مدیرعامل دیجی‌پی: توانسته‌ایم اعتماد بیشتری را در نظام بانکی نسبت به کنترل ریسک ایجاد کنیم

هومن امینی، مدیرعامل دیجی‌پی، یکی از چهره‌های برجسته حوزه فین‌تک، به عنوان سخنران در رویداد فیناپ حضور داشت. او در این سخنرانی به بررسی نقش فین‌تک‌ها در بهبود شمولیت مالی…
اسنپ

مشارکت اسنپ در تامین بخشی از هزینه‌های خرید دستگاه ماموگرافی سه‌بعدی به عنوان طرح نیکوکاری‌ اسنپ‌کلاب

آغاز کمپین گسترده اسنپ برای «آگاهی‌بخشی سرطان پستان» امروزه آگاهی‌بخشی، پیشگیری و تشخیص زودهنگام به مهم‌ترین راه‌های مقابله با سرطان تبدیل شده‌اند. به همین مناسبت، هر سال از ۱۰ مهر…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم