به گفته چسکی، بنیانگذاران برخلاف مدیران که اغلب پس از شکلگیری شرکت به آن میپیوندند، «اجازه» یا اختیار کامل برای ایجاد تغییرات بزرگ، مانند بازطراحی برند شرکت را احساس میکنند. علاوه بر این، آنها ریشهها و جزئیات بنیادین شرکت خود را بهتر از هر کس دیگری میشناسند و به همین دلیل توانایی بازسازی آن را نیز دارند.
با این حال، مدیرعامل ایربیانبی به دو چالش بزرگ برای بنیانگذاران نیز اشاره کرد: ناتوانی اغلب آنها در مدیریت شرکتهای بسیار بزرگ در مقیاس وسیع، و مواجهه با واقعیت مرگ و نیاز به برنامهریزی برای جانشینی، چالشی که افرادی چون استیو جابز و شرکت دیزنی نیز با آن روبهرو بودهاند.
این مصاحبه در حالی منتشر شده که برخی شرکتهای فناوری به تعدیل مدیران میانی روی آوردهاند و خود ایربیانبی نیز با معرفی «سرویسهای Airbnb» شامل خدماتی چون سرآشپز خصوصی، در پی تغییراتی برای رقابت با هتلها است.
دیدگاهتان را بنویسید