هشدار ادی کیو از اپل: شاید ۱۰ سال دیگر به آیفون نیاز نداشته باشید!

ادی کیو، معاون ارشد بخش خدمات اپل، با هشداری جدی اعلام کرد که ممکن است آیفون ۱۰ سال دیگر سرنوشتی مشابه آی‌پاد پیدا کند. دلیل این پیش‌بینی، همانطور که می‌توان حدس زد، هوش مصنوعی است.

اظهارات کیو در جریان دادگاه رسیدگی به اقدامات ضدانحصاری گوگل در بخش جستجو مطرح شد، جایی که او درباره پتانسیل هوش مصنوعی برای متحول کردن صنعت فناوری و گشودن درها به روی بازیگران جدید صحبت می‌کرد. وی گفت: «شرکت‌های فعلی کار سختی دارند… ما شرکت نفتی نیستیم، خمیردندان نیستیم – اینها چیزهایی هستند که برای همیشه ماندگار خواهند بود… شاید ۱۰ سال دیگر به آیفون نیاز نداشته باشید.»

کیو در ادامه گفت که بهترین کاری که اپل انجام داد، کنار گذاشتن آی‌پاد بود؛ اقدامی که او آن را جسورانه خواند. او افزود: «چرا باید غاز تخم‌طلا را بکشید؟»

این اظهار نظر ممکن است با توجه به اینکه بیش از نیمی از درآمد اپل از فروش آیفون است، عجیب به نظر برسد. اما کیو هوش مصنوعی را یک «تحول تکنولوژیکی عظیم» می‌نامد و معتقد است که چنین تحولاتی می‌تواند شرکت‌هایی را که زمانی شکست‌ناپذیر به نظر می‌رسیدند، به چالش بکشد. او گفت: «وقتی به سیلیکون‌ولی آمدم، همه بهترین شرکت‌ها یا موفق‌ترین شرکت‌ها» – او از HP، Sun Microsystems و Intel نام برد – «امروز یا وجود ندارند یا به طور قابل توجهی کوچک‌تر و بسیار کم‌تأثیرتر شده‌اند.»

برخی شرکت‌ها پیش از این تلاش کرده‌اند – و تاکنون ناموفق بوده‌اند – تا گوشی‌های هوشمند را با گجت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی جایگزین کنند. این تلاش‌های اولیه هنوز به نتیجه نرسیده‌اند، اما آن‌ها سعی کرده‌اند کاربران را با دستیار هوش مصنوعی که مستقل از گوشی‌های هوشمند عمل می‌کند، مانند Meta AI در عینک‌های Ray-Ban Meta، در تماس قرار دهند. شایعات حاکی از آن است که اپل نیز در حال کار بر روی راه‌حل‌های مشابهی است که در آن کاربران از طریق دستگاه‌های جانبی مانند ساعت‌های هوشمند، ایرپادهای آینده و بله، عینک‌های هوشمند با هوش مصنوعی تعامل خواهند داشت.

 

منبع خبر: د ورج

link

مطالب مرتبط

تبدیلرمزارزها و فین‌تک

مصاحبه با سپیده پناه، مدیر ارشد بازاریابی صرافی ارز دیجیتال تبدیل؛ نگاهی نو به بازاریابی ارجاعی در فینتک ایران

در فضای رقابتی و پرچالش فینتک و ارزهای دیجیتال، صرافی «تبدیل» با کمپینی نوآورانه به نام «سود دو نفره» توانسته است مفهوم بازاریابی ارجاعی (Referral Marketing) را به سطح جدیدی…
خبرها

رسوب حق بیمه در اینشورتک‌ها؛ معضل یا اهرم توسعه؟ جدال بیمه مرکزی و استارتاپ‌ها

در حالی که بیمه مرکزی نسبت به «رسوب حق بیمه» در اینشورتک‌ها هشدار داده و خواستار اصلاح روابط با این استارتاپ‌ها شده است، فعالان حوزه بیمه آنلاین معتقدند این انباشت…
خبرها

انجمن تجارت الکترونیک تهران: اتهام رانت به دارورسانی آنلاین، دفاع از انحصار است

در پی نامه اخیر انجمن داروسازان ایران به ریاست جمهوری مبنی بر «اشاعه رانت و فساد» توسط پلتفرم‌های توزیع آنلاین دارو، کمیسیون سلامت دیجیتال انجمن تجارت الکترونیک تهران با بیانیه‌ای…
خبرها

سازمان غذا و دارو همکاری داروخانه‌ها با پلتفرم‌های آنلاین را ممنوع اعلام کرد

سازمان غذا و دارو با صدور ابلاغیه‌ای فوری به تمامی داروخانه‌های کشور، هرگونه همکاری مستقیم و غیرمستقیم با سکوهای اینترنتی و کسب‌وکارهای مجازی حمل‌ونقل کالا در خصوص نسخه پیچی، تهیه…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم