کمپین فرقی نمیکنه؛ از زبان سهیل صدیقی مدیریت ارتباطات بازاریابی بیمه‌دات‌کام

بیمه‌دات‌کام به عنوان کارگزاری فروش آنلاین بیمه، خدمات زیادی را برای مخاطبان و مشتریان خود در نظر گرفته است. لانچ سرویس جدید بیمه‌دات‌کام بهانه‌ای برای اجرای کمپین ۴۵ روزه این مجموعه با شعار نگو فرقی نمی‌کنه شد. کمپین نگو فرقی نمی کنه از ۱ مهر تا ۱۵ آبان به مرحله اجرا درآمد. تبلیغات گسترده آنلاین و آفلاین این کمپین در راستای تاکید بر اهمیت انتخاب‌ها در زندگی و مزایای رقابتی بیمه‌‌دات‌کام با تمرکز بر روی سرویس جدید خرید قسطی بیمه بدون چک و سفته انجام شد. در ادامه جزییات این کمپین را با هم بررسی می‌کنیم.

بررسی اهداف بازاریابی و ارتباطی کمپین

سهیل صدیقی مدیر ارتباطات بازاریابی بیمه‌دات‌کام در مورد این کمپین و هدف آن گفت: “کمپین نگو فرقی نمی‌کنه روی محصول بیمه شخص ثالث خودرو تمرکز دارد و با گذر از پارادایم تبلیغاتی گذشته که روی تفکیک خرید آنلاین از آفلاین و معرفی ویژگی‌های خرید بیمه به صورت آنلاین متمرکز بود، در حرکتی جسورانه قصد دارد تا به مزیت‌های خرید از سایت بیمه‌دات‌کام و تفاوت‌های آن نسبت سایر سایت‌ها بپردازد.”

نگو فرقی نمی کنه! از کدوم سایت بیمه ثالث رو بگیری

اهداف کمپین بیمه‌دات‌کام در دو دسته اهداف ارتباطی و بازاریابی قرار می‌گیرند. اهداف ارتباطی این کمپین شامل افزایش آگاهی بخشی نسبت به برند است. اهداف بازاریابی بیمه‌دات‌کام به شرح زیر هستند:

  • لانچ سرویس خرید اعتباری
  • فروش بیمه شخص ثالث

توجه به جزییات و مزیت‌های بیمه‌‎دات‌کام

بیمه‌دات‌کام با در نظر گرفتن اهمیت انتخاب‌ها در زندگی افراد، به آنان یادآور می‌شود که تک تک انتخاب‌ها در زندگی مهم هستند و تمامی انتخاب‌ها روی کیفیت زندگی تاثیر دارند. از طرفی در مورد خرید بیمه شخص ثالث نیز به عنوان یک انتخاب باید با دقت عمل شود. تاثیر و اهمیت انتخاب آگاهانه بیمه شخص ثالث در تبلیغات مختلف این کمپین به خوبی در معرض دید مخاطب قرار گرفت. همچنین با تاکید بر ویژگی‌ها و خدمات سامانه بیمه‌دات‌کام، به مخاطبان یادآور شد که در خرید بیمه شخص ثالث نیز می‌توانند از مزایای زیادی برخوردار شوند.

برخی از مهم‌ترین مزایای بیمه‌دات‌کام برای مخاطبان به شرح زیر است:

  • خرید بیمه قسطی بدون چک و سفته
  • پشتیبانی و پاسخگویی ۲۴ ساعته در تمام ایام هفته
  • مشاوره رایگان قبل از خرید بیمه
  • تضمین بهترین قیمت بیمه‌نامه
  • دامنه گسترده در انتخاب شرکت بیمه
  • امکان استعلام و مقایسه همزمان چندین شرکت بیمه
  • پرداخت عوارض آزادراهی برای خریداران بیمه شخص ثالث
  • برخورداری از تخفیفات بیمه به مناسبت‌های مختلف مانند تخفیفات فصلی و کمپین‌ها
  • ارسال رایگان بیمه‌نامه به آدرس دل‌خواه بیمه‌گزار

با توجه به موارد فوق می‌توان گفت که تفاوت زیادی در انتخاب سامانه اینترنتی برای خرید بیمه شخص ثالث وجود دارد. پس تفاوت زیادی در انتخاب سامانه اینترنتی برای خرید بیمه شخص ثالث وجود دارد.

مخاطبان کمپین بیمه‌دات‌کام

بیمه‌دات‌کام در کمپین نگو فرقی نمی‌کنه گروه‌های زیر را به عنوان مخاطبان خود تعیین کرد:

  • مالکان و رانندگان خودرو بین رده سنی ۱۸ تا ۴۵ سال
  • رسانه‌های رادیو، تلویزیون و دیجیتال کل کشور
  • رسانه‌های محیطی در شهر تهران
  • کاربران اینترنت، پذیرندگان آغازین و اکثریت پیشگام

با توجه به نتایج کمپین مشاهده شد که از ۱۰۰ درصد مخاطبان، ۲۷ درصد را خانم‌ها و ۷۳ درصد را نیز آقایان تشکیل داده‌اند.

چرا تدلاسو به عنوان چهره تبلیغاتی بیمه‌دات‌کام انتخاب شد؟

با توجه به سابقه بیمه‌دات‌کام در حمایت از ورزش کشور و وجود اشتراک در آرکیتایپ برند بیمه‌دات‌کام با کاراکتر شخصیتی این بازیگر، تدلاسو به عنوان چاشنی طنز سناریوی تلویزیونی و بیلبوردهای تبلیغاتی انتخاب شد. هدف از این کار ماندگاری در ذهن مخاطب بود. از طرفی تدلاسو تداعی کننده شخصیت برند بیمه دات کام است. مهم‌ترین ویژگی‌های شخصیتی تدلاسو از جنبه مدیریتی و تجاری شامل موارد زیر است:

  • اصالت رفتار و صداقت
  • قابل اعتماد بودن
  • توجه به جزییات
  • مثبت نگری
  • انتقاد پذیری
  • همراهی

بودجه بندی رسانه‌ها در تبلیغات کمپین اخیر بیمه دات کام

روابط عمومی این مجموعه پیرامون نحوه بودجه‌بندی و تخصیص بودجه به بخش‌های مختلف این کمپین می‌گوید: با توجه به مخاطب هدف و رفتار خرید جامعه ایران و همچنین با توجه به اقتضای جدید بودن مارکت خرید بیمه آنلاین در کشور، بیمه دات کام در گام نخست چرخه عمر مشتری (CLC) قرار دارد و با هدف افزایش Awareness و ایجاد Demand Generation و Purchase Intent نیاز به Reach بیشتر از طریق Mass Marketing دارد. لذا با توجه به گران بودن رسانه تلویزیون و رادیو، ترکیب بودجه‌بندی مطابق با تقسیم‌بندی ارائه شده صورت گرفت تا بتوان از طریق Synergy ایجاد شده در ترکیب رسانه‌های تلویزیون، محیطی و دیجیتال به اهداف بازایابی و ارتباطی کمپین دست یابد.

  • ۷۲ درصد تلویزیون و رادیو
  • ۲۱ درصد تبلیغات محیطی
  • ۷ درصد تبلیغات دیجیتال

تبلیغات بیمه دات کام در رسانه‌های مختلف

تبلیغات کمپین نگو فرقی نمی‌کنه در رسانه‌های رادیو، تلویزیون و تبلیغات محیطی این برند به شرح زیر بود:

۱- رادیو و تلویزیون

پخش آگهی تلویزیونی در قالب محتوای تیزر، تقدیم برنامه، آرم آگهی و زیرنویس با اولویت برنامه‌های پرمخاطب تلویزیونی به ویژه مسابقات ورزشی

۲- تبلیغات محیطی

اکران ۸۶ سازه محیطی در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران

تبلیغات دیجیتال کمپین نگو فرقی نمی کنه

استفاده از گمیفیکیشن و جوایز

  • بازی ماشین بدون توقف و تقدیم جوایزی مانند گوشی‌هوشمند، اپل‌واچ، تورکیش، کد تخفیف، شارژ کیف پول و… برای ترغیب مخاطبان به شرکت در بازی و با هدف تولید سرنخ معتبر، طراحی و اجرا شد.
  • استفاده از ظرفیت‌های اسپانسری صفحات مجازی باشگاه پرسپولیس با مجموع ۹ میلیون دنبال کننده

انتشار پری رول تبلیغاتی در فضای وب

تبلیغات بنری


رپورتاژ آگهی

با موضوعات بازی ماشین بدون توقف، بیمه قسطی، پرسپولیس، بیمه شبانه‌روزی، مزیت های رقابتی و  شخصیت تدلاسو

انتشار محتوا در توییتر

بررسی نتایج کمپین بیمه‌دات‌کام

این کمپین موفق شد در مدت زمان کوتاه ۴۵ روز به نتایج زیر دست یابد:

  • افزایش ۱۳۸۶۵۲ نفر کاربر جدید
  • افزایش فروش ۴۰ درصد سرویس BNPL نسبت به فروش قسطی (با چک)
  • افزایش ۳۰ درصدی نرخ رشد فروش بیمه شخص ثالث (نسبت به دوره گذشته)

چالش‌های طراحی و اجرای کمپین نگو فرقی نمی‌کنه

در مورد چالش‌های موجود در مسیر طراحی و اجرای کمپین نگو فرقی نمی‌کنه می‌توان به دو مورد زیر اشاره کرد:

  • ترافیک در باکس پخش پیام‌های بازرگانی در تلویزیون که گاهی موجب عدم پخش یا جایگزین کردن اسپات پخش در زمانی به غیر از زمان برنامه مورد نظر بود.
  • ایجاد تمایز در خدمات، استراتژی و پیام کمپین نیز با توجه به ماهیت کارگزاری آنلاین بیمه و محدودیت در ویژگی‌های قابل ارائه یکی از چالش‌های طراحی و اجرای این کمپین بود.

ارزشمندی مخاطب و توجه به جزییات

یکی از ارزش‌های جاری در بیمه دات کام، توجه به جزییات در تمامی نقاط تماس با مشتری است. کمپین “نگو فرقی نمی‌کنه” نیز با تاکید بر همین موضوع اجرا شد تا به مخاطبان یادآور شود در انتخاب‌های ساده نیز می‌توانند از مزایای زیادی برخوردار شوند. بیمه‌دات‌کام همیشه همراه و همگام با مخاطبان بوده و این موضوع یکی از ارزش‌های جاری در این مجموعه است.

 

نسخه کامل گزارش را از اینجا بخوانید.

link

مطالب مرتبط

سه دلیل برای باز کردن حساب در بلوبانک؛ از پنهان کردن موجودی تا انتقال وجه با شماره تماس

انتخاب یک بانک خوب، میان اینهمه بانک و نئوبانک با خدمات متنوع و جذاب در این روزها، کار خیلی آسانی نیست. بلو، نئوبانک سامان، در این میدان رقابتی، برنده به…
گزارش سالانه کافه بازار
کافه بازارگزارش و تحلیل

گزارش عملکرد سال ۱۴۰۲ «کافه بازار» منتشر شد؛ تمایل توسعه‌دهنده‌ها به بازی‌سازی

بازار در گزارش عملکرد ۱۴۰۲ خود اعلام کرده که تا پایان سال گذشته حدود ۵۶ میلیون کاربر داشته است و توسعه‌دهندگان ۲ هزار میلیارد تومان از بازار درآمد کسب کرده‌اند.
خبرها

میکرو وی‌سی، مدل جدید سرمایه‌گذاری شتاب‌دهنده تریگ‌آپ

در نشست خبری معرفی مدل جدید سرمایه‌گذاری شتاب‌دهندۀ تریگ‌آپ، هوش مصنوعی، امنیت غدایی، فناوری‌های مالی و سلامت از جمله اولویت‌های سرمایه‌گذاری این شتاب‌دهنده در مدل جدید میکرو وی‌سی اعلام شد.

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم